Goede en professionele offertes versturen en verwerken? Gebruik voor je offerte software, zoals e-Boekhouden.nl! We gaan hieronder in op offerteprogramma’s in het algemeen, waar je op moet letten bij een aanschaf én wat onze aanraders zijn.
1. Offertesoftware in het algemeen
Wat houdt offertesoftware in?
Offertesoftware is software die je helpt met het maken van duidelijke en professionele offertes. Wil je voor je offerte software gebruiken? Dan kun je deze, afhankelijk van welk programma je gebruikt, meteen verwerken in je administratie of de offerte omzetten naar een factuur.
Lees ook: Zo maak je een goede offerte!
Wat zijn de voordelen van offertesoftware?
Gebruik je voor het maken van je offerte software? van offertesoftware heeft verschillende voordelen:
- Je bespaart tijd.
- Je voorkomt fouten.
- Je maakt fraaie offertes.
- Je offertes bevatten de belangrijkste onderdelen.
- Je kunt je offertes meteen laten goedkeuren.
- Je kunt de geaccepteerde offertes omzetten in facturen.
Je bespaart tijd
Het handmatig in elkaar zetten van een passende offerte is opvallend tijdrovend. Veel tijd gaat naar de inhoud, maar vergis je ook niet in de tijd die je kwijt bent aan het verwerken van standaardelementen, zoals je logo en je huisstijl.
Offertesoftware regelt dit (semi-)automatisch voor je en bespaart je daarmee tijd – en dus geld.
Je voorkomt fouten
Offertes die bijvoorbeeld met Word worden gemaakt, vereisen nogal wat rekenwerk. Dat vergroot de kans op fouten, ook al ben je nog zo’n wiskundewonder.
Gebruik voor je offerte software en het programma rekent onder meer totaalbedragen en btw-percentages automatisch voor je uit. Wel zo handig. Tevens houdt de software rekening met alle wettelijke eisen waaraan een professionele offerte moet voldoen.
Je maakt mooie offertes
We zijn geneigd te zeggen dat als je voor een offerte software gebruikt, dat het resultaat er standaard beter uitziet dan iets dat is gefabriceerd met Word of Excel. Dat staat niet alleen professioneler, maar haalt ook een potentiële klant eerder over om met jou in zee te gaan. Met een professionele offerte heb je dus meer kans dat een offerte daadwerkelijk een opdracht wordt.
Je offertes bevatten de belangrijkste onderdelen
Een goede offerte bevat altijd een aantal vaste onderdelen. Voorbeelden hiervan zijn een uniek offertenummer, een geldigheidsdatum en een verwijzing naar de algemene voorwaarden.
Gebruik voor je offerte software en dit soort elementen worden standaard toegevoegd aan je document.
Lees ook: Voorbeeldofferte: zo ziet een goede offerte eruit
Je kunt je offertes meteen laten goedkeuren
Offertesoftware voorkomt situaties waarbij je handmatig handtekeningen moet verzamelen en toevoegen. Gebruik je voor je offerte software? Dan is deze namelijk – in veel gevallen – te ondertekenen met een digitale handtekening. Dat scheelt een hoop gedoe. En na ondertekeningen heeft zowel jij als de potentiële klant gelijk de getekende offerte tot de beschikking.
Je kunt de geaccepteerde offertes meteen omzetten in facturen
Heb je eenmaal goedkeuring van een klant ontvangen? Ten eerste: gefeliciteerd! Ten tweede: maak er meteen een factuur van.
Goede offertesoftware kan dit namelijk voor je regelen. Dat scheelt behoorlijk wat werk, want dan hoef je niet ook nog een factuur te fabriceren, maar je kan meteen je offerte omzetten in een factuur.
Dit zijn alle wettelijke vereisten voor een factuur
Vergelijk hier de beste facturatieprogramma’s voor zzp’ers
Wat zijn de functionaliteiten van offertesoftware?
Ben je van plan om voor je offerte software te gebruiken? Dan merk je dat offertesoftware stikt van de handige functies. Dit vinden wij daarvan de belangrijkste voorbeelden:
- Algemene voorwaarden meesturen
- Analyses
- Automatische calculaties
- Digitale acceptaties en ondertekeningen
- Koppelingen met de rest van je administratie
- Meertaligheid
- Opmaak in eigen huisstijl
- Versiebeheer
- Verzendingen per post
Algemene voorwaarden meesturen
Het is gebruikelijk om tijdens het versturen van een offerte meteen de algemene voorwaarden bij te voegen. Dat voorkomt namelijk gedoe achteraf. Je kunt een klant bij een onverhoopt geschil dan altijd wijzen op wat er in deze voorwaarden staat.
De algemene voorwaarden worden echter nogal eens vergeten. Goede offertesoftware voegt ze gelukkig automatisch toe aan je professionele offerte. Hoef je je daar verder geen zorgen om te maken.
Analyses
Sommige softwarepakketten bieden je de mogelijkheid om je offertes te analyseren. Welke zijn er verstuurd? Welk type offerte wordt doorgaans geaccepteerd – en welke juist meestal niet?
Dit zorgt ervoor dat je inziet wat wel en niet werkt en draagt dus indirect bij aan meer goedgekeurde offertes en opdrachten.
Automatische calculaties
Iets dat vrijwel ieder programma biedt en wat het fenomeen offertesoftware zo mooi maakt: automatische calculaties. Alle relevante bedragen worden hiermee automatisch voor je berekend. Wel zo handig!
Digitale acceptaties en online ondertekeningen
Sommige softwarepakketten laten de door jou opgestelde offertes zien via een speciale, beveiligde link. Een potentiële klant kan de offerte via deze link digitaal ondertekenen en accepteren. Dat voorkomt gedoe met handtekeningen en bespaart alle betrokken partijen flink wat tijd.
Koppelingen met de rest van je administratie
We onderscheiden software gespecialiseerd in het ontwerpen en versturen van offertes én complete boekhoudpakketten waarbij het maken van offertes slechts een onderdeel van een groter geheel is.
Die tweede optie is erg handig. Hiermee kun je namelijk eenvoudig, na acceptatie, je offerte omzetten naar bijvoorbeeld een factuur of werkbon – en die kun je weer simpel verwerken in je boekhouding.
Meertaligheid
Een functie die in sommige softwarepakketten voorkomt: de mogelijkheid om offertes automatisch te vertalen naar bijvoorbeeld het Engels, Frans, Duits of Spaans. Erg handig wanneer je veel business doet met klanten in het buitenland.
Vergelijk hier de beste vreemde valutarekeningen
Opmaak in eigen huisstijl
Gebruik je voor je offerte software, dan gaat bij de meeste pakketten op eenzelfde manier. Je kiest een sjabloon uit de catalogus, past deze aan naar je huisstijl en voilà: je hebt je eigen ontwerp gemaakt. Makkelijker kan eigenlijk niet – en dan ziet het er ook nog eens uitstekend uit.
Versiebeheer
Een offerte maken is meestal geen kwestie van één offerte maken. We bedoelen daarmee te zeggen dat je waarschijnlijk nogal wat wijzigingen doorvoert voordat je een definitieve versie hebt.
Het kan dan zo zijn dat een eerdere versie van de offerte tóch beter was dan het eindresultaat. Versiebeheer helpt je die vroegere variant in ere te herstellen.
Verzendingen per post
Het komt niet heel veel meer voor, maar sporadisch zien we zzp’ers met klanten die de voorkeur geven aan offertes per post. Gelukkig zijn er boekhoudprogramma’s met een module om ook dit voor je te regelen.
Heb jij klanten die offertes per post willen ontvangen? Check dan of het programma dat jij op het oog hebt deze functionaliteit biedt.
2. De beste keuze maken
Plannen om voortaan voor iedere offerte software te gebruiken? Stel jezelf dan in ieder geval de volgende vragen:
- Kies ik normale of gespecialiseerde software?
- Ga ik voor offertesoftware of een compleet boekhoudpakket?
- Wat ben ik bereid te betalen voor offertesoftware?
Normale of gespecialiseerde software?
Het is misschien een béétje een vage term – normale software. We doelen hiermee echter op programma’s waarmee je in wezen best een offerte opstellen kunt, maar die hier niet in zijn gespecialiseerd. De meest toonaangevende voorbeelden daarvan zijn Word en Excel – en de Apple-afgeleiden Pages en Numbers.
Ons advies? Gebruik deze programma’s niet voor je offertes. Ze bieden, in het geval van Word, géén rekentools, besparen je géén tijd en het eindresultaat wordt nóóit zo mooi als wanneer je voor je offerte software gebruikt die daar speciaal voor bedoeld is.
Offertes opmaken met Word en Excel
Kunnen we je toch niet overtuigen en wil je alsnog voor je offerte software als Word of Excel gebruiken, bijvoorbeeld omdat het gratis is? Maak dan op z’n minst gebruik van onze voorbeelden. Deze bevatten namelijk in ieder geval alle onderdelen die op een offerte horen te staan.
Download hier een voorbeeld van een offerte in Word.
Download hier een voorbeeld van een offerte in Excel.
Offertesoftware of een compleet boekhoudpakket?
Gespecialiseerde software komt grofweg in twee vormen: als offertesoftware en als compleet boekhoudpakket.
Ontdek wat de beste goedkoopste boekhoudprogramma’s voor zzp’ers zijn
Offertesoftware heeft het maken van offertes nog net niet tot een kunst verheven. Deze pakketten bieden alles wat je nodig hebt om een goede offerte op te stellen én te versturen.
Een compleet boekhoudpakket biedt echter meer dan dat. Het is hiermee bijvoorbeeld ook mogelijk om facturen op te stellen of eenvoudig btw-aangiftes te doen. Het kan zijn dat dit ten koste gaat van de functies die specifiek zijn bedoeld voor offertes, maar daar staat tegenover dat je offertes wel weer kunt omzetten in facturen – om maar wat te noemen.
Onze voorkeur gaat dan ook uit naar een compleet boekhoudpakket. De veelzijdigheid hiervan wint het van de offreeropties.
Gratis, voordelig of volledig?
Een van de redenen dat sommige zzp’ers offertes maken met Word of Excel heeft te maken met de kosten. Die blijven bij deze programma’s achterwege, terwijl een boekhoudprogramma vanzelfsprekend geld kost.
We snappen het dat je als zzp’er niet op extra kosten zit te wachten, zeker niet wanneer je net bent begonnen. Maar als de offertesoftware jou tijd oplevert, omdat het maken en verwerken van offertes hiermee simpelweg sneller gaat, bespaar je juist geld. Die tijd kun je namelijk weer steken in betaalde werkzaamheden.
Dit zijn de beste gratis boekhoudprogramma’s voor zzp’ers
Het keyword hierbij is automatisering. De hoeveelheid automatiseringsfuncties, zoals het automatisch aanvullen van gegevens en het werken aan de hand van sjablonen, bepaalt hoe snel jij jouw offertes vormgeeft. Zijn die in groten getale aanwezig? Dan is het best de moeite waard om een x-bedrag per maand te betalen voor offertesoftware. Dit bespaart je dan meer tijd dan een gratis optie.
3. Het aanbod offertesoftware
We hebben een aantal softwarepakketten uitgekozen waarvan wij denken dat ze handig zijn voor zzp’ers. Dit zijn:
We hebben ze allemaal uitgeprobeerd en lichten onze ervaringen hieronder voor je uit. Klik op de namen hierboven om onze mini-reviews te lezen.
Weinig tijd? Check dan onderstaande tabel voor antwoord op de belangrijkste vragen.
Normale of gespecialiseerde software? | Offertesoftware of een compleet boekhoudpakket? | Prijs | |
e-Boekhouden.nl | Gespecialiseerde software | Compleet boekhoudpakket | €9,50 of €9,95 per maand |
Moneybird | Gespecialiseerde software | Compleet boekhoudpakket | €12 tot €30 per maand |
MoneyMonk | Gespecialiseerde software | Compleet boekhoudpakket | €7,50 tot €25 per maand |
Offri | Gespecialiseerde software | Offertesoftware | €20 per maand tot een prijs op aanvraag |
Rompslomp | Gespecialiseerde software | Compleet boekhoudpakket | Gratis tot €15 per maand |
Teamleader | Gespecialiseerde software | Compleet boekhoudpakket | €50 tot €80 per maand |
e-Boekhouden.nl
Geschikt voor
Ondernemers die waarde hechten aan overzichtelijkheid en willen offreren vanuit een volledig boekhoudpakket.
Belangrijkste voordelen
- Een simpele offerte opstellen in minder dan één minuut – compleet in eigen huisstijl.
- Werk sneller door de semi-automatische aanvulling van belangrijke gegevens.
- Integreer de offertes met de rest van je boekhouding.
Normale of gespecialiseerde software?
Gespecialiseerde software
Offertesoftware of een compleet boekhoudpakket?
Compleet boekhoudpakket
Prijs
€9,50 of €9,95 per maand
Wat is e-Boekhouden.nl?
e-Boekhouden.nl is meer dan alleen online offertesoftware. Het is een compleet boekhoudpakket voor verschillende soorten bedrijven, waaronder zzp’ers.
Offreren maakt natuurlijk deel uit van het runnen van een organisatie – groot en klein. e-Boekhouden.nl is daarom ook goed te gebruiken als een programma om offertes mee te maken.
Wat vinden wij van e-Boekhouden.nl?
De eerste indruk die je van e-Boekhouden.nl krijgt? Het is een gebruiksvriendelijke software met veel overzicht. e-Boekhouden.nl spreekt enorm voor zich en zelfs wanneer je je administratie bijhouden in beginsel lastig vindt, heb je snel gevonden waar je naar zoekt. Een absoluut pluspunt.
Het duurt dus ook niet lang voor je de offreermodule hebt gevonden. Het duurt óók niet lang voor je eerste offerte hebt gemaakt. Dit kost namelijk, wil je een simpele offerte opstellen, minder dan een minuutje – en dan is ‘ie meteen in eigen huisstijl.
Wat nóg makkelijker is, is het feit dat online offertes semi-automatisch voor je worden ingevuld, inclusief de juiste gegevens. Wij vinden dit soort automatiseringsfuncties altijd erg belangrijk, want die besparen je tenslotte flink wat tijd.
Het spreekt tot slot in het voordeel van e-Boekhouden.nl dat de offerte-calculatiesoftware eenvoudig is te koppelen aan de rest van je administratie. Offertes worden hiermee snel en simpel in je boekhouding verwerkt.
Lees hier ons volledige e-Boekhouden.nl review
Wat kost e-Boekhouden.nl?
De module Facturen is gratis voor beginnende ondernemers. Kleine administraties moeten de module Boekhouden kopen om gebruik de module Facturen te gebruiken, welke dan inclusief is. Dit kost je €9,95 per maand voor onbeperkt offertes maken en versturen.
Alle andere ondernemers betalen €9,50 per maand voor de module Facturen.
Moneybird
Geschikt voor
Ondernemers die snel en overzichtelijk willen offreren binnen een volledig boekhoudpakket.
Belangrijkste voordelen
- Profiteer van een heldere en duidelijke interface die enorm voor zich spreekt.
- Maak eenvoudig offertes in eigen huisstijl.
- Zet offertes simpel om naar facturen.
Normale of gespecialiseerde software?
Gespecialiseerde software
Offertesoftware of een compleet boekhoudpakket?
Compleet boekhoudpakket
Prijs
€12 tot €30 per maand
Wat is Moneybird?
Ook Moneybird is een volledig boekhoudpakket voor alle soorten ondernemers. Zzp’ers als jij kunnen hier hun complete administratie mee bijhouden. Offreren, maar ook factureren en eenvoudig btw-aangiftes doorgeven zijn slechts voorbeelden van de mogelijkheden die Moneybird biedt.
Wat vinden wij van Moneybird?
Wij vinden allereerst dat Moneybird beschikt over een duidelijke en overzichtelijke interface. Het gebrek aan poespas zorgt er ook hier voor dat je direct weet waar je moet zijn – zelfs wanneer je het programma voor het eerst gebruikt.
Het maken van offertes in Moneybird is al net zo eenvoudig. Dit kan geheel in eigen huisstijl, waardoor je logo’s, huiskleuren en meer kunt toevoegen.
Een ander groot voordeel is het feit dat ook Moneybird meer is dan alleen online offertesoftware. Het is een compleet boekhoudprogramma – met alle voordelen van dien. Sluit een abonnement af en eventuele offertes zijn onder meer eenvoudig om te zetten naar facturen. Deze facturen worden vervolgens weer verwerkt in je administratie en je administratie kan via Moneybird weer rechtstreeks naar de belasting. Erg handig.
Check hier onze volledige review van Moneybird
Wat kost Moneybird?
Moneybird werkt met drie verschillende prijzen, namelijk €12, €21 en €30 per maand.
Alle tarieven stellen je in staat om onbeperkt offertes te maken. Je gaat pas meer betalen als je meer banktransacties verwerkt. Wil je Moneybird alléén gebruiken om te offreren? Neem dan het goedkoopste pakket van €12 per maand.
MoneyMonk
Geschikt voor
Startende zzp’ers in de dienstverlening die weinig budget hebben voor een boekhoudpakket.
Belangrijkste voordelen
- Stel offertes op in uiterst gebruiksvriendelijke software.
- Maak offertes precies zoals je wil dankzij de uitgebreide aanpassingsmogelijkheden.
- Profiteer van het feit dat MoneyMonk lagere tarieven rekent voor starters.
Normale of gespecialiseerde software?
Gespecialiseerde software
Offertesoftware of een compleet boekhoudpakket?
Compleet boekhoudpakket
Prijs
€7,50 tot €25 per maand
Wat is MoneyMonk?
MoneyMonk is opnieuw een volledig boekhoudprogramma. Dit keer gaat het om software specifiek bedoeld voor dienstverlenende zzp’ers. Zij worden met MoneyMonk geholpen tijdens het bijhouden van ritten, het vastleggen van uren, het opstellen van facturen en natuurlijk het maken van offertes. Dit alles gebeurt in een gebruiksvriendelijke, duidelijke omgeving.
Let op: MoneyMonk is dus niet bedoeld voor zzp’ers met een eigen winkel.
Wat vinden wij van MoneyMonk?
MoneyMonk verbaasde ons eigenlijk al direct na het openen van het programma. In positieve zin, welteverstaan.
De software is bijzonder strak en het is fijn om te zien dat MoneyMonk zijn functies heeft teruggebracht tot de basisbenodigdheden voor dienstverlenende zzp’ers. Dit zorgt voor duidelijkheid, waardoor je er haast zin in krijgt om met je offertes aan de slag te gaan.
De offertemodule zelf mag er ook zeker zijn. Met een programma offertes maken kan met MoneyMonk geheel aanpasbaar. Je maakt binnen no-time een offerte met een eigen logo én in je eigen huisstijl. De aanpassingsmogelijkheden zijn zelfs zo uitgebreid dat je jouw logo ondersteboven in de rechteronderhoek kan plaatsen – mocht dat, om welke reden dan ook, je wens zijn.
Nadelen? Je mist de mogelijkheid om offertes om te zetten in facturen. Het is toch wel een tijdrovende klus om alles weer over te typen, terwijl de basisinfo eigenlijk hetzelfde is. Een klein verbeterpuntje voor MoneyMonk.
Check hier onze volledige review van MoneyMonk
Wat kost MoneyMonk?
MoneyMonk gebruikt vier betaalopties:
- Pre-Start
- Start
- Growth
- Pro
Pre-Start
Pre-Start is een gratis pakket voor zzp’ers die zich in de voorbereiding op het ondernemerschap bevinden. Je kunt hier geen offertes mee maken.
Start
Het pakket Start is bedoeld voor beginnende ondernemers. Zij betalen €7,50 per maand en mogen MoneyMonk gebruiken tot ze een jaaromzet van €10.000 hebben bereikt.
Growth
Growth is bedoeld voor zzp’ers met een jaarlijkse omzet tussen de €10.000 en de €30.000. Zij betalen dan €15 per maand voor alle functies van MoneyMonk.
Pro
Pro is het reguliere pakket voor alle zzp’ers die meer verdienen dan €30.000 per jaar. Ze betalen €25 per maand voor alle functies.
Offri
Geschikt voor
Ondernemers die creatief willen zijn met de vormgeving van hun offertes.
Belangrijkste voordelen
- Val op tussen de concurrentie met uniek ontworpen offertes.
- Profiteer van de meertaligheid en bied klanten offertes in het Nederlands, maar ook in het Engels of Duits.
- Zie in één oogopslag welke offertes opgevolgd moeten worden dankzij de Offri Catalogus.
Normale of gespecialiseerde software?
Gespecialiseerde software
Offertesoftware of een compleet boekhoudpakket?
Offertesoftware
Prijs
€20 per maand tot een prijs op aanvraag
Wat is Offri?
Offri is een specifiek offerteprogramma dat is ontwikkeld voor ondernemers die makkelijk en snel mooie offertes willen maken. Ieder programma in deze lijst bespaart je tijd door je offertes te automatiseren, maar met Offri maak je nét iets mooiere varianten. Denk hierbij aan offertes met gave foto’s, eigen huisstijlen en zelfs video’s.
Wat vinden wij van Offri?
Het idee achter dit platform is dat unieke, mooie offertes meer in het oog springen en je dus meer klanten opleveren. We zijn er nog niet helemaal uit of dat ook echt het geval is, maar moeten wél toegeven dat de ontwerpen van Offri inderdaad creatief zijn én professioneel overkomen. Gebruik de standaardsjablonen en je hebt binnen één minuut een fraaie offerte gemaakt. Wie écht iets unieks nodig heeft, kan echter alles ontwerpen wat hij of zij wil. De mogelijkheden zijn eindeloos.
De meertaligheid van Offri is een ander pluspunt. Je kunt hiermee offertes in het Nederlands, maar ook in het Engels of Duits aanbieden. Dat kan klanten over de streep trekken om met jou en je bedrijf in zee te gaan.
De Offri Catalogus is ook top. Je registreert hiermee al je openstaande, verlopen, gewonnen of verloren offertes. Je ziet daarmee precies hoe je offertes presteren en welke je moet opvolgen.
We zijn bovendien te spreken over de mogelijkheid om offertes digitaal te ondertekenen. Dit werkt namelijk prima.
Tot slot: Offri mag dan geen compleet boekhoudprogramma zijn, maar het is wel eenvoudig te koppelen met administratieprogramma’s van derde partijen.
Wat kost Offri?
Offri werkt met drie verschillende tarieven:
- Solo
- Agency
- Enterprise
Solo
Het Solo-pakket is ideaal voor ambitieuze zzp’ers. Je kunt hiermee onbeperkt offertes maken binnen één workspace met 10 GB opslagruimte.
Solo kost €20 per maand en is veertien dagen gratis uit te proberen.
Agency
Dit pakket is ontworpen voor kleine salesteams. Je kunt hiermee met tien gebruikers onbeperkt offreren. Bovendien krijg je 100 GB aan opslagruimte.
Agency kost €50 per maand en is eveneens veertien dagen gratis uit te proberen.
Enterprise
Heb je een offerteprogramma op maat nodig? Neem dan contact op met Offri voor een Enterprise-pakket. Je krijgt dan een op maat gemaakte layout, API-koppelingen, trainingen en een eigen account manager.
Enterprise heeft een prijs op aanvraag.
Rompslomp
Geschikt voor
Ondernemers die zo makkelijk mogelijk willen offreren.
Belangrijkste voordelen
- Maak offertes op via een uiterst simpele werkwijze.
- Ontwerp offertes die helemaal passen bij je onderneming.
- Profiteer van het feit dat Rompslomp uitstekend werkt op smartphones en tablets.
Normale of gespecialiseerde software?
Gespecialiseerde software
Offertesoftware of een compleet boekhoudpakket?
Compleet boekhoudpakket
Prijs
Gratis tot €17,25 per maand
Wat is Rompslomp?
Het complete boekhoudpakket Rompslomp is een initiatief vrij van – mja – rompslomp. Het is daardoor een eenvoudig programma om facturen, maar ook zzp-offertes mee te maken.
Wat vinden wij van Rompslomp?
Wat ons erg aanspreekt aan Rompslomp is de eenvoud. Lastige, boekhoudkundige termen komen binnen de interne omgeving eigenlijk niet voor. Het pakket is daardoor begrijpelijk voor iedereen en zodoende makkelijk te bedienen.
Het maken van offertes gaat dan ook bijzonder snel en makkelijk. Je kunt je huisstijl simpel implementeren op je offertes, waardoor je eenvoudig documenten maakt die passen bij je onderneming.
Rompslomp werkt daarnaast uitstekend op smartphones en tablets.
Lees hier onze review van Rompslomp
Wat kost Rompslomp?
Rompslomp heeft drie betaalmogelijkheden:
- Gratis
- Plus
- Pro
Gratis
Gratis is – niet heel verrassend – gratis. Je maakt met deze offertesoftware gratis een onbeperkt aantal offertes volgens jouw huisstijl.
Plus
Plus kost €5,75 per maand. Deze versie is handig wanneer je ook een urenregistratie wil bijhouden of uitgaven wil inboeken.
Pro
Pro kost €17,25 per maand. Je verzorgt hiermee je hele boekhouding, inclusief btw-overzichten en winst- en verliesrekeningen.
Teamleader
Geschikt voor
Ondernemers die meer zicht willen op de wensen van de klant en offertes gebruiken als basis voor winstvoorspellingen.
Belangrijkste voordelen
- Maak je verkoopproces overzichtelijk dankzij de Pipeline-weergave.
- Voorspel je omzet aan de hand van heldere analyses.
- Automatisering het offreerproces voor minder werk, maar meer omzet.
Normale of gespecialiseerde software?
Gespecialiseerde software
Offertesoftware of een compleet boekhoudpakket?
Compleet boekhoudpakket
Prijs
€50 tot €80 per maand
Wat is Teamleader?
Teamleader maakt twee producten: Teamleader Focus en Teamleader Orbit.
Teamleader Focus is het product dat voor zzp’ers het meest interessant is. Dit brengt je in staat om verschillende bedrijfsprocessen te beheren. Voorbeelden: klanten opslaan, uren registreren én – uiteraard – offertes opstellen.
Wat vinden wij van Teamleader?
Teamleader biedt in eerste instantie vrijwel hetzelfde als alle andere boekhoudpakketten, inclusief een module om offertes mee op te stellen. Dat is dus – wat dat betreft – niet heel uniek.
Het is daarentegen wél de enige software die offertes automatisch verwerkt in een Pipeline-overzicht. Je ziet hiermee precies in hoeverre de klant daadwerkelijk overweegt om met jou in zee te gaan. Een absoluut pluspunt.
Het is ook fijn dat de offertes binnen Teamleader Focus de basis vormen voor een voorspelling van je omzet. Je ziet hiermee ongeveer wat je het komende maand én het komende kwartaal kunt verwachten. Uniek én handig.
Het opstellen van offertes is daarnaast deels te automatiseren. Dat scheelt tijd en zorgt voor een betere verkoop, maar minder werk.
Zijn er ook nog nadelen? Nou – de prijs. Die is bij Teamleader wat aan de hoge kant, zeker in verhouding tot andere pakketten. We lichten de tarieven hieronder verder toe.
Wat kost Teamleader?
Teamleader heeft drie betaalopties:
- Go
- Move
- Boost
Go
Het pakket Go kost €50 per maand bij een jaarabonnement. Het pakket is bedoeld voor ondernemers die klanten en sales zonder gedoe willen beheren.
Move
Het pakket Move kost €60 per maand bij een jaarabonnement. Het pakket is bedoeld voor ondernemers die hun bedrijf naar een hoger niveau willen tillen.
Boost
Het pakket Boost kost €80 per maand bij een jaarabonnement. Het pakket is bedoeld voor ondernemers op zoek naar een totaalpakket die grenzeloos willen ondernemen.
Veelgestelde vragen
Een offerte opmaken doe je met offertesoftware of een compleet boekhoudprogramma. Dit bespaart je tijd én zorgt ervoor dat de offertes er strak en professioneel uitzien.
Offertesoftware moet – wat ons betreft – gespecialiseerd zijn, je ook kunnen helpen met andere aspecten van je boekhouding én – belangrijk – je tijd en dus geld besparen.
0 reacties