Beste ZZP administratieprogramma test (2024)

ZZP Daily test jaarlijks de beste administratieprogramma’s voor zzp’ers. Dat zijn er dit jaar – in 2024 – dertien. We vertellen je hieronder uitgebreid hoe onze beoordelingen tot stand zijn gekomen. Vergelijk administratiepakketten voor zzp’ers en bepaal wat voor jou de beste keuze is.

Beste administratieprogramma voor zzp boekhouding

13 boekhoudprogramma’s gevonden voor jou
Sorteren op:
Filter resultaten
1 Beste & voordeligste keuze
e-Boekhouden.nl
8,8
Uitstekend
Functies 10.0
Gebruiksgemak 10.0
Klantenservice 8.0
Kosten 8.0
  • 15 maanden gratis voor starters
  • Deskundige & snelle helpdesk
  • Simpel in gebruik
  • Met één klik je btw-aangifte doen
€ 9,95 per maand
Bekijken

e-Boekhouden.nl is een uitgebreid boekhoudprogramma en makkelijk in gebruik. Het design van het programma is wat verouderd maar door de vele automatiseringen een goed programma voor zzp’ers. Ook zijn de eerste 15 maanden gratis!

Na 15 maanden volgt het zzp-pakket van € 9,95 per maand met onbeperkt factureren en maximaal 240 boekingen per boekjaar. Ga je hier overheen? Dan kom je in aanmerking voor het standaardpakket van € 14,50 per maand. Je hebt dan een onbeperkt aantal boekingen, maar geen mogelijkheid tot factureren. Als je dat wilt toevoegen, zijn de kosten € 24,- per maand.

  • 15 maanden gratis voor starters
  • Deskundige & snelle helpdesk
  • Met één klik je btw-aangifte doen
  • Beste prijs-kwaliteitverhouding
  • Een wat ouderwetse look & feel
"e-Boekhouden is een fijn en duidelijk boekhoudprogramma voor een goede prijs. Wat ons betreft het beste boekhoudprogramma voor zzp'ers, ook omdat de eerste 15 maanden gratis zijn!"
Job Verberne
Job Verberne Financieel expert

Mogelijkheden

e-Boekhouden.nl
€ 9,95 per maand
2
moneymonk
8,4
Uitstekend
Functies 8.0
Gebruiksgemak 10.0
Klantenservice 8.0
Kosten 6.0
  • Gratis opstartservice
  • Speciaal voor dienstverleners
  • 98% beveelt MoneyMonk aan
€ 7,50 per maand
Bekijken

MoneyMonk is een fijn programma met een heldere en gebruiksvriendelijke interface. Het heeft alle functionaliteiten voor dienstverlenende zzp’ers. Voor mkb’ers is het programma minder geschikt. De klantenservice scoort erg hoog, mede dankzij de mogelijkheid om telefonisch contact op te nemen.

MoneyMonk biedt verschillende pakketten aan. Voor startende ondernemers met een omzet tot €10.000,- is er een pakket van €7,50 per maand. Voor ondernemers met een omzet tot €30.000,- is er een pakket van €17,50 per maand, en voor hogere omzetten is er een pakket van € 29,50 per maand.

  • Een heldere en gebruiksvriendelijke interface
  • Alle functionaliteiten voor dienstverlenende zzp’ers
  • Een uitstekende klantenservice
  • Goedkoop voor starters, prijziger voor ervaren zzp’ers
  • Niet geschikt voor zzp’ers met eigen winkel
  • Sommige automatiseringsfuncties ontbreken
"MoneyMonk is een goed programma voor dienstverlenende zzp'ers. Het heeft alle functionaliteiten die je nodig hebt, voor een goed prijs."
Job Verberne
Job Verberne Financieel expert

Mogelijkheden

moneymonk
€ 7,50 per maand
3
informeronline
6,8
Goed
Functies 8.0
Gebruiksgemak 8.0
Klantenservice 6.0
Kosten 6.0
  • Veel functionaliteiten
  • API mogelijkheden
  • Beter geschikt voor mkb
€ 19,00 per maand
Bekijken

InformerOnline

InformerOnline heeft een duidelijke interface waarbij je snel vindt wat je nodig hebt. Ook biedt het koppelingsmogelijkheden met kassasystemen en webshops. Wel ervoeren we wat haperingen in het gebruik en de klantenservice is alleen bereikbaar via de chat of social media. InformerOnline is sinds mei 2023 B Corp en is daarmee toonaangevend op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Voor startende ondernemers biedt InformerOnline een jaar lang gratis het basispakket aan, daarna kost het €15,-. Het ongelimiteerde pakket is €23,- per maand en daarnaast zijn er nog 2 duurdere pakketten speciaal voor mkb’ers.

  • Duidelijke en prettige interface
  • Bonnetjesscanner aanwezig
  • Koppelingsmogelijkheden externe software
  • Te weinig automatiseringen
  • Alleen toegang voor een gebruiker & boekhouder
  • Er zijn kleine haperingen in het gebruik
"InformerOnline heeft is erg handig voor zzp'ers met een winkel of webshop. De klantenservice is niet erg goed bereikbaar maar ze zijn daarentegen wel B Corp!"
Job Verberne
Job Verberne Financieel expert

Mogelijkheden

informeronline
€ 19,00 per maand
4
visma
6,8
Goed
Functies 8.0
Gebruiksgemak 8.0
Klantenservice 6.0
Kosten 8.0
  • Koppel andere apps met API
  • Online ondertekenen offertes
  • Facturen online laten betalen
€ 14,50 per maand
Bekijken

Visma

Visma e-Accounting heeft een uitgebreide offerte- en factuurmodule maar is verder wat omslachtig. Het programma is onduidelijk en heeft meer functies dan zzp’ers nodig hebben en is meer gericht op de mkb-markt. Het pakket is af te nemen per 3 maanden of per jaar. De klantenservice is bereikbaar via een contactformulier op de website.

Voor startende ondernemers is Visma eAccounting Standaard het eerste jaar gratis. Er zijn 3 pakketten beschikbaar, te beginnen bij het factuurpakket. Bij een abonnement van 12 maanden kost het je slechts €8,- per maand. Het boekhoudpakket is bij 12 maanden €22,- per maand en voor het pro pakket betaal je dan €31,- per maand.

  • Prettig voor de samenwerking met een boekhouder
  • Uitgebreide factuur- en offertemodule
  • Goedkoop
  • Oogt rommelig en onduidelijk
  • Soms wat omslachtig
  • Heeft teveel functies voor zzp'ers
"Visma e-Accounting is meer gericht op de mkb markt en wat te omslachtig voor zzp'ers. Het boekhoudprogramma is wel prima geprijsd en af te nemen per 3 maanden of per jaar."
Job Verberne
Job Verberne Financieel expert

Mogelijkheden

visma
€ 14,50 per maand
5
Snelstart
3,0
Niet goed
Functies 8.0
Gebruiksgemak 10.0
Klantenservice 4.0
Kosten 2.0
  • Slimme boekhoudsoftware
  • Passend pakket voor zzp tot mkb
  • 30 dagen gratis
€ 15,00 per maand
Bekijken

SnelStart

SnelStart is erg omvangrijk en heeft veel functionaliteiten. Het aantal mogelijke koppelingen met andere software is groot, waardoor SnelStart geschikt is voor zzp’ers met een eigen winkel. Ook gaat het opstellen van facturen en offertes erg snel. De klantenservice is bereikbaar per mail, sociale media en per telefoon, wel liet de kundigheid van de antwoorden wat te wensen over.

Het goedkoopste pakket begint bij € 35,50 per maand, gevolgd door het complete pakket van € 48,50 per maand. Er zijn daarnaast nog 2 duurdere pakketten beschikbaar, maar daarvoor krijg je eerst een adviesgesprek.

  • Erg omvangrijk met veel functies
  • Geschikt voor zzp'ers met eigen winkel door het aantal mogelijke koppelingen
  • Het opstellen van facturen en offertes gaat snel
  • Geen kilometer en projectregistratie
  • De klantenservice laat te wensen over
  • De prijs is aan de hoge kant
"SnelStart is erg handig voor zzp'ers met een winkel vanwege de vele koppelingen die mogelijk zijn. Het programma heeft niet alle functionaliteiten die andere programma's wel hebben. Daarnaast zijn de pakketten over het algemeen vrij prijzig."
Job Verberne
Job Verberne Financieel expert

Mogelijkheden

Snelstart
€ 15,00 per maand
6
moneybird
6,8
Goed
Functies 10.0
Gebruiksgemak 8.0
Klantenservice 4.0
Kosten 4.0
  • Zeer uitgebreid boekhoudpakket
  • Makkelijke en handige interface
  • 60 dagen gratis
€ 14,00 per maand
Bekijken

Moneybird is het meest uitgebreide boekhoudpakket met veel automatiseringen, dit kan je dus een hoop tijd opleveren! Ook de interface is prettig, waarin je snel alles terugvindt. De klantenservice daarentegen scoort erg laag; ze zijn alleen bereikbaar via e-mail (een formulier via de website), en hun antwoorden zijn vaak niet compleet. Toch heeft het programma een groot aantal gebruikers door de vele functionaliteiten.

Moneybird biedt 1 gratis pakket aan met een zeer beperkt aantal facturen, documenten en offertes per maand. Bij de betaalde pakken krijg je alle functies onbeperkt en zit het verschil in het aantal transacties. De verschillende pakketten kosten €14,- per maand, €25,- of €35,-.

  • Het meest uitgebreide boekhoudpakket
  • Je kunt veel automatiseren
  • Prettige en gemakkelijke interface
  • De klantenservice laat te wensen over
  • Relatief duur
"Moneybird is zeer uitgebreid en werkt daarnaast erg gemakkelijk. Ook is de prijs aantrekkelijk waardoor het programma geschikt is voor zzp'ers. Wel scoort het niveau van de klantenservice laag en zijn zij alleen bereikbaar via e-mail."
Job Verberne
Job Verberne Financieel expert

Mogelijkheden

moneybird
€ 14,00 per maand
7
Digi
7,6
Erg goed
Functies 6.0
Gebruiksgemak 10.0
Klantenservice 6.0
Kosten 8.0
  • Veel functionaliteiten
  • Makkelijk in gebruik
  • 1-klik btw-aangifte
€ 12,50 per maand
Bekijken

DigiBoox

DigiBoox is een makkelijk programma met alle basics die een gemiddelde zzp’er nodig heeft. Het pakket is simplistisch en daardoor zijn de meeste functies snel gevonden. ​​Bovendien bieden ze als enige in Nederland aan, zelf aangifte inkomstenbelasting te doen als ondernemer, zonder boekhouder! DigiBoox is bereikbaar via een contactformulier op de website of telefonisch.

Er is een gratis versie van het programma beschikbaar, maar met beperkte functionaliteiten. Het complete pakket is €12,50 per maand en bij een jaarabonnement kost het €120,- per jaar.

  • Een lage, aantrekkelijke prijs per maand
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Heeft alles basisfuncties voor een zzp'er
  • Extra kosten koppeling bankrekening
  • Geen automatische integratie van KvK-gegevens
  • De klantenservice laat te wensen over
"DigiBoox is een makkelijk programma met veel functies voor alle soorten zzp'ers. Daarnaast is de klantenservice per mail én telefonisch bereikbaar!"
Job Verberne
Job Verberne Financieel expert

Mogelijkheden

Digi
€ 12,50 per maand
8
jortt
6,8
Goed
Functies 8.0
Gebruiksgemak 10.0
Klantenservice 8.0
Kosten 2.0
  • Veel automatiseringen
  • Goede support
  • Overzichtelijk programma
€ 26,00 per maand
Bekijken

Jortt heeft een moderne interface en ziet er, in positieve zin, net wat anders uit dan andere boekhoudprogramma’s. De pakketten richten zich op verschillende soorten ondernemers, waarbij de prijzen gemiddeld zijn per maand. Een minpuntje is dat de werking van de scan- en herken alleen beschikbaar is in het duurste pakket. Dit is niet erg handig voor ondernemers die veel bonnen verwerken.

Het zzp pakket kost €17,50 per maand, het mkb-pakket €22,50 per maand en Jortt Plus €34,50 per maand. Ook is er een gratis Jortt Starter beschikbaar, dit pakket heeft een beperkt aantal functies.

  • Uitgebreide factuur- en offertemodule
  • Veel koppelingen mogelijk met andere software
  • Speelse interface, anders dan gebruikelijk
  • Onduidelijke indeling
  • Relatief prijzig
"Jortt heeft net een moderne en speelse interface die anders dan gebruikelijk oogt. De scan- en herken functie is alleen beschikbaar in het duurste pakket. Als je deze functie nodig hebt, zijn er goedkopere opties bij andere aanbieders."
Job Verberne
Job Verberne Financieel expert

Mogelijkheden

jortt
€ 26,00 per maand
9
rompslomp
8,0
Uitstekend
Functies 8.0
Gebruiksgemak 10.0
Klantenservice 6.0
Kosten 8.0
  • Gebruiksvriendelijk
  • Online ondertekenen offertes
  • Uren en rittenregistratie
€ 11,50 per maand
Bekijken

Rompslomp

Rompslomp heeft veel functies voor een lage prijs en op de website communiceren ze vrij informeel en gebruiken geen moeilijke taal. Een handige tool van Rompslomp is De Schoenendoos; een variant op de functie scan & herken. Alle bonnetjes en inkomende facturen die je in De Schoenendoos opslaat, worden automatisch in je administratie verwerkt. De klantenservice is helaas alleen per mail bereikbaar.

Rompslomp heeft 3 pakketten, beginnend bij Puur Factuur van €7,50 per maand. Daarna volgen Professional (meest gekozen) van €25,- per maand en Master van €37,50 per maand.

  • De Scan & Herken werkt perfect
  • Fijne urenregistratie
  • Veel functies voor een lage prijs
  • De klantenservice kan beter
  • Het aantal rapportage-opties is beperkt
  • Geen koppeling mogelijk aan Payment Service Provider (PSP)
"Rompslomp heeft een fijne interface en het taalgebruik is gemakkelijk & informeel. De prijzen zijn acceptabel, helaas is de klantenservice alleen per mail te bereiken."
Job Verberne
Job Verberne Financieel expert

Mogelijkheden

rompslomp
€ 11,50 per maand
10
gekko
7,4
Erg goed
Functies 7.0
Gebruiksgemak 9.2
Klantenservice 6.0
Kosten 9.0
  • Makkelijk bonnetjes kunnen scannen
  • Uitgebreide uren en ritten registratie
  • Bankkoppeling
€ 12,00 per maand
Bekijken

Gekko

Gekko is misschien wel het goedkoopste boekhoudprogramma in verhouding tot de geboden functionaliteiten. Het richt zich uitsluitend op zzp’ers en alles is eenvoudig te vinden. Het dashboard is overzichtelijk en bij vragen kun je alleen een e-mail sturen. Wel heeft Gekko een kantoor waar je langs mag komen, zowel in Amsterdam als Barcelona.

Het basic pakket is gratis met veel maar wel beperkte functionaliteiten. Het premium pakket is €12,- en geeft je onbeperkt toegang tot alle functies.

  • Uitgebreide uren, ritten en projectregistratie
  • Makkelijk bonnetjes kunnen scannen
  • Goede prijs
  • Geen 1-klik BTW aangifte
  • Minder geschikt voor ervaren zzp'ers
"Gekko is een zeer goed geprijsd boekhoudprogramma en richt zich volledig op zzp’ers. Ze hebben een kantoor in Amsterdam en Barcelona waar je op afspraak langs mag komen, erg uniek!"
Job Verberne
Job Verberne Financieel expert

Mogelijkheden

gekko
€ 12,00 per maand

Heb je geen budget voor een boekhouder of accountant? Of wil je jouw geld gewoon liever aan iets anders besteden? Dan komt een gedegen administratieprogramma bijzonder gelegen. Zo’n (online) softwarepakket helpt je in het verkrijgen van inzicht in je eigen financiën, zodat je precies weet waar je aan toe bent en wat je jezelf wel en niet kunt veroorloven.

Probleem is echter: het zijn er zoveel. Het is knap lastig om uit dit enorme assortiment een voor jou geschikte variant te vissen. We gaan daarom hieronder ons uiterste best doen om je te helpen tijdens het maken van de juiste keuze.

Je hebt altijd en overal toegang tot je boekhouding. Je administratie is veilig. En als je er niet uitkomt, is er (meestal) een klantenservice met antwoord op al je vragen voorhanden. Goede administratiesoftware is eigenlijk onmisbaar voor iedere ondernemer. Tuurlijk: wie een eigen boekhouder of accountant heeft, ontdoet zich van vele zorgen. Maar die zorgen hebben voornamelijk betrekking op belastingaangiftes en alles wat daarbij hoort. Wie gewoon zelf een goed inzicht in zijn of haar financiën wil, ontkomt eigenlijk niet aan een administratieprogramma.

Bovendien is het ook voor ondernemers mét een boekhouder of accountant een aanrader om over zo’n pakket te beschikken. Voor je eigen inzicht, maar ook voor dat van de boekhouder. Sommige varianten maken het bijvoorbeeld mogelijk om gegevens op een heldere wijze te exporteren, zodat alles netjes binnenkomt bij je boekhouder of accountant, zodra het tijd is voor de belastingaangifte. En hoewel boekhouders doorgaans gewend zijn aan allerlei losse bonnetjes die lukraak worden aangeleverd, kunnen we je van het volgende verzekeren: ook zij worden daar niet bepaald vrolijk van.

Boekhouders en accountants hebben meestal hun eigen favorieten binnen het aanbod administratieprogramma’s. Ze kunnen aanbevelingen doen, maar dat wil niet zeggen dat deze ook allemaal voldoen aan jouw persoonlijke wensen en eisen. We nemen je daarom mee langs een checklist met vijf punten die volgens ons de belangrijkste zijn vóór de aanschaf van een administratieprogramma. Doe er je voordeel mee!

Administratieprogramma’s vergelijken: de checklist

1.       Het gemak voor de gebruiker

Geen enkele ondernemer vindt zijn of haar administratie leuk. Goed – misschien wel als je als zzp’er toevallig in die branche actief bent. Maar de boekhouding en dergelijke worden toch voornamelijk gezien als een noodzakelijk kwaad: iets dat wellicht verplicht is, maar je verder alleen maar afleidt van je eigenlijke werk.

Wat dat betreft, is het gemak voor de gebruiker het eerste waar je op moet letten tijdens de aanschaf van zo’n administratieprogramma. Let bijvoorbeeld goed op de verschillende interfaces. Is deze overzichtelijk en begrijpelijk? Of moet je eerst goed zoeken waar alle benodigdheden nu precies zijn terug te vinden. Boekhouden is al tijdrovend genoeg: een administratieprogramma moet er wél voor zorgen dat dit je tijd scheelt in plaats van kost.

Onder gemak voor de gebruiker verstaan we ook de moderniteit van het product. Beschikt het programma over alle functionaliteiten die een gemiddelde app anno nu moet hebben? En wordt het programma met regelmaat geüpdatet, zodat je niet in de toekomst alsnog met een verouderd administratieprogramma zit opgescheept?

Tot slot is het ook goed om te weten of de producent in kwestie een goede klantenservice heeft. Je moet natuurlijk wel ergens terecht kunnen met al je administratieve sores. Bovendien is specifieke kennis in het geval van boekhouden vrijwel altijd meer dan gewenst. Maar dan moet er dus wel een klantenservice zijn. Het liefst een service die snel en altijd beschikbaar is.

2.       De functionaliteiten van het softwarepakket

Het ene pakket is beduidend het ander niet. De verschillende administratieprogramma’s kennen allemaal hun eigen unieke features en kenmerken. Een ingebouwde mogelijkheid om te factureren, bijvoorbeeld. Dat scheelt je ook weer geknoei in een Word-documentje dat je zelf in elkaar hebt geknutseld. Sommige pakketten doen daar ook een betaalmodule bij, zodat de klant in kwestie via eenzelfde systeem ook nog direct kan betalen.

Nog meer voorbeelden van dit soort functionaliteiten zijn factuurscanners, waarmee losse bonnetjes direct in de administratie kunnen worden opgenomen, in- en exportfuncties om je administratie te delen met derden en meerdere log-ins, speciaal voor grotere bedrijven. Heel handig allemaal…

…maar misschien heb je dat allemaal wel helemaal niet nodig. Misschien heb je een kleine onderneming en ben je juist op zoek naar een basaal pakket: dat is voor jouw bedrijf tenslotte meer dan genoeg. In dat geval loont het om te zoeken naar een simpeler, meer uitgekleed administratieprogramma. Vraag jezelf daarom goed af welke functionaliteiten je nodig hebt, voor je bekijkt welke features zoal worden geboden.

3.       De hoeveelheid externe koppelingen

Dit punt borduurt voort op de hoeveelheid functionaliteiten en betreft de al dan niet geboden mogelijkheid om het softwarepakket te koppelen met derde partijen. Voorbeeld: jouw onderneming heeft een eigen webwinkel. Dan is het wel zo handig als je de administratie kunt koppelen aan het digitale betaalsysteem, zodat alle betalingen direct boekhoudkundig worden verwerkt.

Een ander voorbeeld van een externe koppeling is een opzet met iets simpels als Excel. Veel ondernemers gebruiken namelijk eenvoudige spreadsheets om hun administratie bij te houden. Wie daarvandaan wil overstappen naar een administratieprogramma, wil natuurlijk niet dat de reeds bestaande boekhouding in Excel compleet komt te vervallen. Wanneer een softwarepakket een koppeling met Excel bevat, gebeurt dit ook niet. Je kunt dan je gegevens op eenvoudige wijze overzetten.

4.       De veiligheid van een administratieprogramma

Ook de beveiliging van een administratieprogramma is niet te versmaden. Want online en in de cloud werken is misschien handig, het vereist wel dat je in ieder geval aan je digitale veiligheid moet denken, voor je complete administratie onbedoeld op straat ligt.

Nu moeten we wel zeggen dat je er bij de meeste softwarepakketten wel vanuit kan gaan dat het qua veiligheid goed zit, maar je kunt er ook op een andere manier naar kijken. Maakt het programma dat jij op het oog hebt ook automatische back-ups, bijvoorbeeld? Op die manier circuleert je boekhouding altijd in een digitale, beveiligde omgeving. Handig ten opzichte van de opslag op een lokale schijf, want als die crasht, ben je ook direct alles kwijt.

5.       De kosten

…en dan is er natuurlijk nog het kostenplaatje, ook niet te onderschatten in je zoektocht naar een administratiepakket dat bij jou past. Weet je wat je wil op het gebied van gebruikersgemak, functionaliteiten, koppelingen en veiligheid? Dan ontdek je waarschijnlijk een administratieprogramma dat aan je wensen voldoet. Zijn er meerdere pakketten geschikt? Dan kun je ze op basis van prijs met elkaar vergelijken. Als ze allen voldoen aan je eisen, zijn we geneigd te zeggen: kies de goedkoopste.

Iets anders om in overweging te nemen, is de manier van betalen. Sommige administratieprogramma’s moet je in een keer aftikken, maar anderen bieden klanten de mogelijkheid tot het afsluiten van een abonnement. Ook dat is een kwestie van voorkeur: wat vind jij een fijner idee?

In het geval van een maandbedrag hangt de exacte prijs meestal af van de functionaliteiten van het pakket. Tarieven variëren van €15 per maand voor een simpel pakket, terwijl gevorderde boekhoudprogramma’s al gauw €75 per maand vragen.

Overstappen naar een (nieuw) administratieprogramma

Tot slot: we merken soms dat ondernemers die al ergens een administratie hebben opgezet wat huiverig zijn om over te stappen naar een nieuwe aanbieder. Ze zijn dan bang dat ze hun complete boekhouding opnieuw kunnen invoeren. In werkelijkheid valt dit echter best mee. Het is bij de meeste softwarepakketten namelijk op meerdere manieren mogelijk om je boekhouding in z’n geheel over te zetten.

De meest voor de hand liggende manier om dit te doen, is aan de hand van zogeheten audit-files. Deze zijn te herkennen aan een .XAF-extensie. Als je huidige boekhoudpakket de mogelijkheid biedt om de boekhouding als geheel te exporteren, maakt hij er automatisch zo’n XAF-bestand van. Deze kun je dan bij een nieuw administratieprogramma importeren. De software neemt de administratie dan in z’n geheel over.

Andere boekhoudprogramma’s geven je de mogelijkheid om Excel-bestanden te importeren: handig voor ondernemers die hun administratie tot voor kort in Excel-sheets hadden verwerkt. En wéér andere administratieprogramma’s maken het mogelijk om een zogenoemde beginbalans in te voeren. Zo’n balans houdt in dat je administratie verder gaat waar hij was gebleven, maar dan zonder verregaande details.

Meer weten?

Heb je meer informatie nodig over de verschillende administratieprogramma’s? Bekijk dan onze tabellen nog eens goed en laat je inspireren op de websites van onze partners!