Zoek naar:

Customer Relationship Management (CRM) draait om het beheren van je klantrelaties. Veel zzp’ers kunnen dit in het begin van hun carrière zelfstandig doen, maar zodra de onderneming groeit, is daar al gauw een (geautomatiseerd) systeem voor nodig. Zo’n systeem heet een CRM en beheert alles wat klanten aangaat op één plek. Doe mee met CRM-systemen vergelijken en check welke voordelen op jouw voorkeuren aansluiten!

1. Monday

Wat is Monday?

Monday is een platform dat zich richt op wat ze zelf een nieuwe manier van werken noemen. De bijbehorende online software, Work OS genaamd, is zodoende bruikbaar voor zo’n beetje alle bedrijfsprocessen. Voorbeelden zijn projectbeheer, marketing en dus CRM-apps.

Dat werkt allemaal aan de hand van digitale sheets – workflows genaamd. Je kunt hier onder meer belangrijke klantgegevens in kwijt, waardoor je één plek hebt om ze allemaal te beheren. Zie het als een soort Excel-bestand, maar dan veel uitgebreider en visueler.

Wat zijn de belangrijkste kenmerken van Monday?

Pas de workflow helemaal aan naar jouw behoefte

Alle workflows zijn compleet aanpasbaar naar smaak en voorkeuren. Dat komt volgens Monday de afstemming, efficiëntie én productiviteit ten goede.

Stroomlijn je werk voor een maximale productie

Het wordt met behulp van Monday’s Work OS-systeem eenvoudiger om gegevens op een eenduidige manier te weergeven. Dat is handig voor jou, maar ook voor mensen waarmee je eventueel samenwerkt.

Profiteer van het feit dat Monday óók inzetbaar is voor andere doeleinden

Ben je eenmaal bekend met de werkwijze van Monday? Gebruik de workflows dan ook voor – om maar wat te noemen – projectbeheer. De mogelijkheden zijn eindeloos en beperken zich niet tot CRM.

Wat kost Monday?

Monday onderscheidt vijf verschillende prijspakketten die we hieronder nader toelichten.

Prijzen Monday

Individueel

Individueel is gratis en bedoeld voor individuen die hun werk willen bijhouden. Let op: maximaal twee plekken.

Basic

Basic kost €6 per plek per maand en is bedoeld voor ondernemers die het werk van diverse teams en aan verschillende projecten op één plaats willen bewaren.

Standaard

Standaard kost €10 per plek per maand en is bedoeld voor ondernemers die samenwerken en teamprocessen willen optimaliseren.

Plus

Plus kost €22 per plek per maand en helpt je in het stroomlijnen en uitvoeren van meer complexe workflows.

Onderneming

Onderneming is geschikt voor organisaties op zoek naar functies voor grote bedrijven. De prijs is op aanvraag.

2. Salesforce

Wat is Salesforce?

Salesforce steekt anders in elkaar dan Monday. Het bedrijf is allereerst specifiek gestoeld op online CRM en dus een echte CRM-softwareleverancier. Dat doen ze door het aanbieden van verschillende pakketten die allemaal iets met Customer Relationship Management hebben te maken. 

Het meest omvangrijk is het pakket Customer 360. Dit brengt analyses, commercie, IT, marketing, sales én services op één lijn. Alles om een centraal beeld van je klanten te kunnen krijgen. Salesforce biedt daardoor mogelijk het beste CRM-systeem én de beste CRM-software.

Het is desondanks ook mogelijk om de focus op meer specifieke delen van het fenomeen klantbeheer te leggen. Salesforce heeft bijvoorbeeld ook het pakket Sales: specifiek bedoeld om de verkopen te stroomlijnen. Het pakket Marketing is nog zo’n voorbeeld: gestuurd op het opbouwen van relaties.

Het bedrijf biedt daarnaast pakketten die een soortgelijke werking hebben, maar verder relatief weinig met CRM in Nederland te maken hebben. Een voorbeeld daarvan is het pakket Duurzaamheid, dat je helpt in het bereiken van bijvoorbeeld specifieke klimaatdoelen.

Wat zijn de belangrijkste features van Salesforce?

Gebruik verschillende apps om de klant te helpen

Het pakket Custom 360 helpt je als CRM-platform tijdens alle facetten van de zogenoemde customer journey: van lead tot loyaliteit. Je kunt aan de hand van je wensen en voorkeuren allerlei apps toevoegen die je verzameling van klantgegevens nóg beter maken.

Zorg ervoor dat partners ook weten hoe je klanten in elkaar zitten

Werk je als zzp’er samen met andere ondernemers? Profiteer dan van het fenomeen Einstein AI. Dit verwijst naar artificiële intelligentie die ervoor zorgt dat iedereen productiever werkt, empathie toont en loyaliteit vergroot. Het helpt medewerkers ook effectiever met elkaar te communiceren.

Profiteer van een centraal klantbeeld

Salesforce helpt je de wereld te zien vanuit de ogen van je klanten. Een helder beeld van hun geschiedenis, interesses en frustraties zorgt ervoor dat jij je producten beter op hen kan afstemmen.

Wat kost Salesforce?

Het is lastig om één prijs voor de producten van Salesforce te noemen. Ze werken namelijk met bedragen per dienst en bieden dan ook nog eens verschillende tarieven aan.

We raden je daarom aan om de website van Salesforce te bekijken om erachter te komen wat het CRM-bedrijf nu precies vraagt voor wat jij nodig hebt. Je kunt vervolgens een CRM-systeem vergelijken met een ander CRM-systeem voor zzp’ers om erachter te komen wat nu de beste CRM-systemen zijn.

3. Sharpspring

Wat is Sharpspring?

Sharpspring omschrijft zichzelf als een alles-in-één-platform voor omzetgroei. Ze bieden dan ook meerdere functies die allemaal te maken hebben met het vermeerderen van je winst, waaronder marketingautomatisering en end-to-end-verkoop. 

CRM voor e-commerce maakt hier uiteraard deel van uit – en dus is Sharpspring ook te gebruiken als CRM-software voor zzp’ers en CRM voor freelancers.

Wat zijn de belangrijkste features van Sharpspring?

Versnel de reis van de koper met behulp van Smart Mail

Mail is een belangrijke factor in het beheren van een relatie met een klant. Sharpspring biedt klanten daarom Smart Mail: een app die je helpt om gepersonaliseerde follow-up-mails naar (potentiële) consumenten te sturen.

Profiteer van een eenvoudige integratie met andere apps

De e-commerce-CRM-software van Sharpspring is eenvoudig te combineren met apps van derde partijen, zelfs met andere CRM’s voor zzp’ers. Een koppeling met Salesforce is bijvoorbeeld mogelijk.

Visualiseer succes met een handige pijplijnweergave

De interface van Sharpsprings CRM-systeem voor zzp’ers is eenvoudig en geeft je direct een overzicht van de voortgang die je op het gebied van CRM boekt. Je beschikt zodoende over alle relevante informatie met betrekking tot je klanten en kunt daarmee eenvoudiger beslissingen maken.

Wat kost Sharpspring?

Sharpspring maakt in haar tarieven onderscheid tussen drie doelgroepen: agenten, het mkb en enterprises.

De prijzen voor agenten en enterprises zijn alleen op aanvraag beschikbaar. Het mkb werkt aan de hand van vijf abonnementen, deels gebaseerd op het aantal klantcontacten.

Prijzen Sharpspring

1.500 contacten

$550 per maand met een jaarcontract.

10.000 contracten

$850 per maand met een jaarcontract.

20.000 contracten

$1.250 per maand met een jaarcontract.

Agentschap

Prijs op aanvraag.

Enterprise

Prijs op aanvraag.

4. Zendesk

Wat is Zendesk?

Zendesk is niet per definitie een beheersysteem, maar meer een pakket gespecialiseerd in de verbetering van de klantenservice. Het is met Zendesk bijvoorbeeld mogelijk om geautomatiseerde chats te maken – om maar wat te noemen.

Een goede klantenservice vereist natuurlijk een gestroomlijnde registratie van alles wat met consumenten te maken heeft – en dus biedt Zendesk wel degelijk een CRM-oplossing. 

Wat zijn de belangrijkste features van Zendesk?

Beheer je klantinteracties op één plaats

Vragen en problemen van klanten worden op één plek bewaard en zijn daar toegankelijk voor alle belanghebbenden, indien nodig.

Profiteer van alle andere tools die Zendesk biedt

Zendesk is bijvoorbeeld gespecialiseerd in het aanmaken van geautomatiseerde chats en online hulpcentra.

Onbeperkt toegang tot de community van Zendesk

Zendesk beschikt over een community van oprichters en leiders op het terrein van klantervaring. Dit geeft je de mogelijkheid om van andere ondernemers te leren én je netwerk uit te breiden.

Wat kost Zendesk?

Zendesk brengt in zijn tarieven onderscheid aan tussen enerzijds Zendesk voor klantenservices en anderzijds Zendesk voor sales

Wil je gebruikmaken van hun CRM-programma? Kies dan voor Zendesk voor sales en ga voor een van de onderstaande pakketten.

Prijzen voor Zendesk voor sales

Sell Team

Sell Team kost €19 per gebruiker per maand. Je krijgt dan onder meer een volledig geïntegreerde mobiele CRM en verschillende kant-en-klare apps en integraties.

Sell Professional

Sell Professional kost €49 per gebruiker per maand. Je krijgt dan onder meer alle features van Sell Team en gepersonaliseerde bulkmails.

Sell Enterprise

Sell Enterprise kost €99 per gebruiker per maand. Je krijgt dan onder meer alle features van Sell Professional en activiteitenrapporten.

Sell Elite

Sell Elite kost minstens €199 per gebruiker per maand. Je krijgt dan onder meer alle features van Sell Enterprise en onbeperkte API-toegang.

5. Zoho

Wat is Zoho?

Zoho biedt verschillende softwarepakketten specifiek voor groeiende bedrijven en ondernemingen. Een van hun paradepaardjes is het complete CRM-platform. Dit Customer Relationship Management-systeem wordt wereldwijd door 250.000 bedrijven gebruikt als dé tool voor het opbouwen van klantrelaties. Een van de beste CRM-systemen, dus.

Wat zijn de belangrijkste features van Zoho?

Gebruik Zoho voor elk bedrijf en iedere branche

De interface van deze CRM-oplossingen is volledig aanpasbaar, zodat hij altijd voldoet aan persoonlijke wensen en voorkeuren. Je hebt hier bovendien geen kennis van programmeren voor nodig.

Maak contact met klanten – altijd en overal

Het systeem stelt je in staat om klanten via elk kanaal te bereiken: chat, mail, sociale media en telefoon. Je ontvangt bovendien realtime-meldingen wanneer consumenten je bedrijf proberen te bereiken.

Bespaar tijd dankzij automatisering

De CRM-oplossingen van Zoho zijn volledig geautomatiseerd. Leadprocessen starten en follow-ups creëren kost je daarmee weinig tijd.

Wat kost Zoho?

Zoho werkt met vijf pakketten die we hieronder nader toelichten.

Prijzen Zoho

Free

De gratis versie van Zoho’s CRM-softwaresysteem geeft drie gebruikers de mogelijkheid om gebruik te maken van hoofdfuncties als documenten, mobiele apps en leads. Hij is bedoeld voor werk vanuit huis.

Standaard

Standaard kost €14 per gebruiker per maand. Je krijgt dan onder meer alle functies van Free en op maat gemaakte dashboards.

Professional

Professional kost €23 per gebruiker per maand. Je krijgt dan onder meer alles van Standaard en web-naar-case-formulieren.

Enterprise

Enterprise kost €40 per gebruiker per maand. Je krijgt dan onder meer alles van Professional en portalen voor meerdere gebruikers.

Ultimate

Ultimate kost €52 per gebruiker per maand. Je krijgt dan onder meer alles van Enterprise en uitgebreide functiebeperkingen.

Het is tot slot ook mogelijk om een aangepaste, verkleinde versie van Zoho’s CRM-pakket te gebruiken. Deze variant heet Bigin en kost €7 per gebruiker per maand.

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik als zzp’er een CRM-pakket gebruiken?

Beginnende zzp’ers kunnen klantrelaties doorgaans op een kladblok bijhouden. Dat verandert echter wanneer je bedrijf groeit. Deze groei gaat soms zo hard dat het kladblok en ook eigen spreadsheets niet meer volstaan. CRM-programma’s helpen dan onder meer om klantgegevens netjes te ordenen.

Waar moet ik op letten bij het kiezen van een CRM-pakket?

CRM-systeem kopen? Onthoud dan dat CRM-softwareoplossingen vaak enorm uitgebreid zijn. Ze bieden functies die je als zzp’er niet altijd nodig hebt, terwijl je wel de hoofdprijs betaalt.

We adviseren zzp’ers daarom altijd om de lijst met functionaliteiten goed te checken wanneer ze een CRM-systeem vergelijken met een andere CRP-app. Heb je écht alles nodig óf volstaat een goedkopere variant met alleen de meest basale functies? 

CRM-systemen vergelijken helpt je ongetwijfeld tijdens het maken van de juiste keuze, maar alléén als je het goed doet.

Welke CRM-pakketten zijn het goedkoopst?

Klaar met een CRM-systeem vergelijken met andere CRM-applicaties? Kijk dan eens naar de prijs om er nog beter achter te komen wat het beste CRM-systeem voor jou nu precies is. De CRM-systeemkosten lopen namelijk behoorlijk uiteen. Het loont daarom altijd om CRM-software vergelijken.

De CRM-pakketten van Monday en Zoho hebben beide gratis versies. Het aantal functies is in deze gevallen beperkt, maar wellicht is het genoeg – en anders kun je altijd een proefversie van een betaalde variant proberen wanneer je een CRM-systeem wil vergelijken.

Auteur

Schrijf een reactie