Zoek naar:

Kun je raden welke website meer kost?

Website A: Zorg kiezer

wat kost een website

of Website B: Genees je Wijzer

voorbeeld website

Hoewel het design van de website het soms verklapt, is dat lang niet altijd het geval. 

De website van ZorgKiezer is een op maat gemaakte website die €20.000 (!) heeft gekost. Terwijl de website van Genees Je Wijzer een simpele template gebruikt van maar €47.

Dat zijn gigantische verschillen. Het is heel moeilijk om te zeggen hoeveel een website heeft gekost door te kijken naar het design.

Kun je raden welke website meer kost?

Hoe er dan zulke grote verschillen in prijs kunnen ontstaan? Neem een auto als voorbeeld.

Volkswagen Passat links (€ 39.575) vs Audi A6 (€ 78.650 met opties)

Verschillende kleur, ander logo. Maar laten we eerlijk zijn: deze twee auto’s lijken ontzettend veel op elkaar. Ze gebruiken dezelfde onderdelen, chassis en software. En toch is de Audi nog 2x zo duur.

Net zoals de audi die 2x keer zo duur is, geldt bij een website ook dat de kosten niet alleen in het design zitten. 

Juist wat er ‘onder de motorkap’ ligt maakt een website duur. Dat geldt voor auto’s, net zoals voor websites.

De structuur, gebruikerservaring en op maat gemaakte functionaliteiten zie je niet direct terug, maar dat is wat veel geld kost.

Een website laten maken: de kosten van A tot Z

Doordat ik zelf 3 jaar lang websites gebouwd heb als web designer, heb ik veel voorbij zien komen. Daardoor weet ik:

  • …wat wél en niet je geld waard is
  • …waar je jezelf op kunt focussen en wat je achterwege moet laten
  • …wat belangrijk is en wat niet
  • …hoe je een goede webdesigner onderscheidt van een slechte

Ik ga je in dit artikel helpen – van A tot Z – wat een website je gaat kosten. Of je het zelf kan doen of dat je het beter kunt uitbesteden. En wat het verschil is tussen een goede en slechte web designer.

???? Besteed je liever niet te veel? Dan raad ik het aan om je eigen website te maken met Wix. Het is de meest gebruikte website bouwer door zzp’ers. 

  • Met Wix maak je makkelijk je eigen website
  • Kies een template
  • Makkelijk aanpassingen maken met drag en drop
  • Mobielvriendelijk
  • Met je eigen domeinnaam

Je kunt Wix gratis proberen en krijgt je domeinnaam gratis.

website laten maken kosten

In dit artikel

  1. Wat kost een website?
    De kosten als je zelf een website maakt
    De kosten als je een website laat maken
  2. Hoe vind ik een goede designer?
    Voorbeelden van webdesigners die we niet zouden kiezen
    Voorbeelden van webdesigners die we wél zouden kiezen

???? Website maken? Lees onze complete handleiding voor beginners!

Soort websitekosten
Website zelf makenSimpel met WixVanaf €8,50
Simpele WordPress websitejouw online visite kaartje. Simpel, zonder optimalisatie voor verkopen € 200 – € 1.000
Goede WordPress websitewebsite met kleine verbeteringen om de bezoeker te overtuigen en converteren€ 1.000 – € 2.000
Professionele WordPress websitewebsite met aanpassingen zodat jouw brand en feel perfect overkomt en goed geoptimaliseerd is voor conversie & sales€ 2.000 – € 5.000
Op maat gemaakte websiteuniek design, custom functionaliteiten, geoptimaliseerde structuur, conversie & salespagina’s€ 10.000 – € 50.000

Wat kost een website?

De vraag Wat kost een website is een veel te algemene vraag.

Net zoals “Wat kost een auto?”. Want dat ligt eraan. Waar gebruik je hem voor? – Moet hij zuinig/elektrisch rijden? – Wat voor type auto wil je? – Wat is je budget?

Wordt je website belangrijk om nieuwe klanten binnen te halen? Dan laat je liever een goede website maken en besteed je misschien iets meer geld. 

Of is wordt website een online visitekaartje, net zoals voor de meeste zzp’ers? Dan heb je al voldoende aan een website die je zelf in elkaar zet met een website bouwer.

We maken in ieder geval onderscheid tussen twee soorten kosten:

  • De kosten als je zelf een website maakt.
  • De kosten als je een website laat maken.

De kosten als je zelf een website maakt

Het is nu makkelijker dan ooit om zelf een website te maken. En het is super goedkoop. Al vanaf €8 p/m heb je een website. 

Voor de meeste zzp’ers is dit de ideale uitkomst. 

Want waarom zou je een website laten maken waarvoor je al snel €1.000+ betaalt, als je het ook zelf kunt?

Zelf een website maken doe je met een websitebouwer. Deze werken namelijk heel simpel:

  • Kies een template. Je kunt kiezen uit meer dan 500 basissites, door designers ontworpen.
  • Maak makkelijk zelf aanpassingen. Je gebruikt hiervoor het drag-and-drop-systeem, waarmee je componenten sleept naar waar je ze wil hebben.
  • Automatisch mobiel vriendelijk. Daar zorgt de software voor.
  • Zet de website online. Je koppelt met één klik je website aan je eigen domeinnaam.
website maken met template

Je kunt de meeste website bouwers gratis uitproberen. Kan de moeite waard zijn om even te testen. Zo weet je of het iets voor jou is. 

Onze favoriete websitebouwers zijn JouwWeb, Squarespace en Wix. De kosten hiervan vind je hieronder.

???? Je kunt Wix gratis uitproberen

WebsitebouwerKosten
JouwWebVan €5 tot €15 per maand – op jaarbasis
SquarespaceVan €11 tot €36 per maand – op jaarbasis
WixVan €5,50 tot €29 per maand

Deze bedragen zijn afhankelijk van het pakket dat je kiest, maar wel inclusief domeinnaam en de kosten voor de hosting.

De meeste websitebouwers zijn bovendien gratis uit te proberen. Dat maakt ze zéker de moeite waard om even te testen. Zo weet je of het iets voor jou is. 

???? Vergelijk hier website bouwers

De kosten als je een website laat maken

Als je zelf geen 20 uur in je website wil steken – maar je hebt wel het budget beschikbaar – kun je een freelance webdesigner of een klein bureau inhuren. 

Het voordeel van een website laten maken, is dat een website ook onder de motorkap goed in elkaar zit.

Let wel goed op dat je met de juiste web designer in zee gaat. Er zijn namelijk twee soorten webdesigners:

  • Een deel dat iets in elkaar hatseflatst. Het gaat hierbij om een groep designers die simpele WordPress-sites maken.
  • Het andere deel kijkt naar je branding. Wat je merk uitstraalt. Het doel van je website. En hoe je jouw website kunt inzetten als een marketing middel. Deze groep levert een goede en professionele WordPress website op.

Laat me iedere categorie nader toelichten, zodat je in eerste instantie begrijpt wat voor website bouwers je ten alle tijden moet vermijden. Tussen wat voor website bouwers je vervolgens een keuze moet maken. En hoe je die keuze maakt. 

Soort websiteKosten
Simpele WordPress-website Een simpel, online visitekaartje zonder optimalisatie voor de verkoop.€200 – €1.000
Goede WordPress-website Een website met kleine verbeteringen om de bezoeker te overtuigen en te converteren.€1.000 – €2.000
Professionele WordPress-website Een website met aanpassingen, zodat jouw brand perfect overkomt en alles goed is geoptimaliseerd voor conversie en sales€2.000 – €5.000
Op maat gemaakte website Een website met een uniek design, custom-functionaliteiten, geoptimaliseerde structuur, conversies en sales-pagina’s.€10.000 – €50.000

Simpele WordPress-website (kosten: €200 – €1.000)

Bij een simpele WordPress website kiest je webdesigner een standaard WordPress thema. Die koopt hij voor ongeveer € 60 (of gebruikt ‘ie gewoon keer op keer opnieuw). Hij upload je logo, past de kleuren aan van de website, kopieert jouw content op de pagina’s.

En klaar. 

Goed voor een online visitekaartje. 

Maar als je een klein budget hebt, is het geld dat je aan een website wil besteden waarschijnlijk best waardevol voor jou. 

Daarom vraag ik je om twee keer na te denken voordat je een simpele wordpress website laat maken.

Want wat wil je echt?

Wat is het doel van jouw website?

Wil je gewoon ‘laten zien wat je doet’?

Of wil je een website die goed vindbaar is, die bezoekers overtuigt en die bezoekers converteert naar klanten?

Het ding is.. Als je een klein budget hebt, kun je dat waarschijnlijk beter besteden dan aan een simpele wordpress website. 

Website bouwers zoals Wix maken het tegenwoordig super makkelijk om zelf je website in elkaar te zetten, binnen een paar uurtjes. Gratis account aanmaken, 1-klik installatie, je eigen teksten erin en klaar.

De waarde van een webdesigner ligt juist bij de sitestructuur en ‘salesfunnel’ die ze kunnen opzetten. En de zoekmachine en conversie optimalisatie die zij kunnen doorvoeren op je website.

Dus mijn advies:

Betaal nét iets meer zodat je een goede webdesigner kunt inhuren óf doe het helemaal zelf.

Maar huur geen goedkope websitebouwer in voor een paar honderd euro. Dit heeft geen meerwaarde.

Goede WordPress-website (kosten: €1.000 – €2.500)

Dit is wat ik de meeste startende zzp’ers aanraad. Een goede WordPress-website die tussen de €1.000 en de €2.500 kost.

Je krijgt voor dit bedrag een website die…

  • gebruiksvriendelijk is.
  • geoptimaliseerd is voor Google.
  • geoptimaliseerd is voor conversies. Bezoekers worden door verschillende elementen op je site gestimuleerd om contact op te nemen of een afspraak in te plannen.

En je krijgt een goede training hoe je de website kunt gebruiken en beheren.

Dit is de perfecte optie voor startende ondernemers of zzp’ers met een wat kleiner budget. 

Ik weet dat het alsnog een hoop geld voor je is. Maar een goede WordPress website maakt het verschil tussen het wél of niet binnenhalen van een bezoeker. 

Met een goed doordachte website overtuig je de bezoeker van jouw kwaliteiten en stimuleer je de bezoeker om contact met je op te nemen. Dat zit hem in kleine en subtiele elementen. 

Dat is waar een webdesigner écht waarde toevoegt, en waarom ik je stimuleer om niet voor die allergoedkoopste designer te gaan. Maar net even iets meer uit te geven. 

Waarschijnlijk is het op de lange termijn zelfs goedkoper. Met een goed converterende website haal je namelijk meer klanten binnen. En met een paar extra klanten heb je het verschil er al uit tussen een website van € 500 en die betere website van € 1.500.

Laat een goede WordPress-website maken die tussen de €1.000 en de €2.500 kost. Het verschil in kosten verdien je snel terug.

Met een goed doordachte website overtuig je de bezoeker van jouw kwaliteiten en stimuleer je de bezoeker om contact met je op te nemen. Dat zit hem in kleine en subtiele elementen. 

Dat is waar een webdesigner écht waarde toevoegt, en waarom ik je stimuleer om niet voor die allergoedkoopste designer te gaan. Maar net even iets meer uit te geven. 

Waarschijnlijk is het op de lange termijn zelfs goedkoper. Met een goed converterende website haal je namelijk meer klanten binnen. En met een paar extra klanten heb je het verschil er al uit tussen een website van € 500 en die betere website van € 1.500.

De kosten voor een website – uitgesplitst per werkzaamheid

Iedere designer heeft een eigen proces en manier van werken. Grofweg is dit proces echter op te delen in zeven categorieën. We hebben hierbij gerekend met een prijs van ongeveer €1.500 en een uurtarief van €50: een reëel gemiddelde voor een websitebouwer met een paar jaar ervaring.

TaakAantal urenKosten
Intake1€ 50
Voorbereiding Het uitdenken van het concept, de sitestructuur en conversie-elementen5€ 250
Setup Domeinnaam registreren, website configureren en WordPress en de plug-ins installeren2€ 100
Design WordPress-thema kiezen, configureren en aanpassingen maken4€ 200
Content Pagina’s creëren en ontwerpen12€ 600
Feedback en optimalisatie5€ 250
Training Hoe kun jij de website beheren?1€ 50
Totaal30€ 1.500

Professionele WordPress-website (kosten: €2.500 – €5.000)

Een website van €1.000 tot €2.500 is voor de meeste zzp’ers een goede keuze. Maar ondernemers die nét iets meer willen, high performers, of kleine bedrijven met een paar werknemers zijn mogelijk beter af met een professionele website. Dat gaat je iets tussen de €2.500 en de €5.000 kosten.

Voor dit bedrag wordt er zorgvuldig nagedacht over het doel van je website en hoe deze optimaal ingericht kan worden om dat doel te bereiken. Je betaalt voor nét een stukje meer ervaring, kennis, talent en oog voor detail.

Om het concreter te maken – dit moet er onder meer gebeuren tijdens het maken van een professionele WordPress-website:

  • De webdesigner ontwikkelt een pad, bestaande uit meerdere pagina’s waarlangs je jouw bezoekers wil sturen. Dit zorgt ervoor dat deze optimaal worden geïnformeerd, overtuigd en geconverteerd.
  • De designer is het de hoogte van de nieuwste technieken, zodat jouw website na vijf jaar nog steeds fresh en representatief is.
  • De designer voert je hele huisstijl door. De look and feel moet ook terugkomen in de afbeeldingen, de opmaak en andere design-elementen die jouw branding versterken.

En misschien wel het belangrijkste: een professionele webdesigner voert niet klakkeloos alles uit wat je vraagt.

Wat jij mooi vindt, is niet per se wat goed werkt of converteert.

Wil je bijvoorbeeld een mooie slider om je homepage – van die afbeeldingen die verspringen of roteren? Een professionele designer kan je dat afraden, want wist je dat een vaste afbeelding 292% beter converteert dan een roterend carousel?

Een professionele designer weet waar de grens ligt tussen te weinig en te veel call-to-actions. Dat zijn knoppen die je bezoekers door moeten sturen naar een contactformulier of een veld waar ze hun e-mailadres kunnen achterlaten.

Hij checkt ook:

  • of je call-to-action-knoppen begrijpelijk zijn
  • of ze voldoende stimuleren om over te gaan tot actie
  • of ze op de juiste plekken op de webpagina zijn geplaatst
  • of ze visueel aantrekkelijk zijn en voldoende contrasteren met de rest van de pagina

Kortom: een professionele designer of agency heeft de ervaring in huis om jouw website nét even die optimalisatieslag te geven die je anders maakt dan anderen.

De keerzijde? Het kost veel geld.

Is dat het waard? Lees verder.

Heb ik een goede website (€1.000 – €2.500) óf een professionele website (€2.500 – €5.000) nodig?

Een goedkope website die €200 tot €1.000 kost is een no-no. Laat dat duidelijk zijn.

Maar heb je dan meteen een professionele website nodig die duizenden euro’s kost?

Waarschijnlijk niet.

We adviseren de meeste startende zzp’ers dan ook om te kiezen voor een goede website rond de €1.500 à €2.500. Voor dat bedrag krijg je een website waar je een hele tijd mee vooruit kan – en iets dat méér is dan alleen een online visitekaartje.

Ligt dat buiten je budget? Dan is de beste optie om zelf een website te maken met een website bouwer zoals Wix, Jouwweb of Squarespace.

En wanneer kies ik dan voor een professionele website die méér dan €2.500 kost?

Om daarachter te komen, stel ik zzp’ers meestal 3 vragen:

  • Is het jouw doel om een fulltime-inkomen te genereren als zzp’er?
  • Hoe belangrijk is je website daarbij? Bezoeken alle klanten de website voor ze gaan kopen of een afspraak maken? En is je website het belangrijkste kanaal om klanten binnen te halen?
  • Wil ik een inkomen van meer dan €5.000 per maand verdienen?

Is het antwoord op al deze vragen ja? Kies dan voor een professionele website.

Als je meer dan gemiddeld wil gaan verdienen, kun je niet meer concurreren op prijs in jouw markt.

Je gaat concurreren op expertise. 

De grote groep aan de onderkant van de markt laat je achter je en je gaat concurreren met andere professionals. 

Jouw website moet je kennis en expertise uitstralen. Je moet bezoekers de waarde van jouw product of dienst laten inzien. En hen overtuigen dat jij beter bent dan je concurrent. 

Om dat over te kunnen brengen heeft jouw website een strategie nodig. Die je samen met je webdesigner of bureau uitdenkt. Zij kunnen je daarin adviseren en ondersteunen. 

Dus wil jij voor die high ticket sales gaan? Neem dan een professionele en ervaren designer in de arm, of een goede agency. 

Heb je die ambitie (nog) niet? Dat is oké. Misschien ben je beginnend in de branche, heb je andere prioriteiten of lagen je prioriteiten in het verleden ergens anders. Dan past een website tussen de € 1.000 en € 2.500 perfect bij jou.

Ga voor een professionele website als je op expertise wilt concurreren.

Heb je die ambitie nog niet? Dat is oké. Misschien ben je beginnend in de branche – of heb je gewoon andere prioriteiten. Kies in dat geval voor een website met een prijskaartje tussen de €1.000 en de €2.500.

Hoe vind ik een goede designer?

Ik ga je ten slotte vertellen wat een goede designer is. En wat voor designers je moet vermijden.

Een goede designer…

  • …praat over gebruiksvriendelijkheid, gebruikerservaringen, conversie en snelheid;
  • …noemt geen standaardprijzen.

Want net als op de vraag Wat kost een auto? kun je ook geen antwoord geven op de vraag Wat kost een website? Niet voordat je weet wat de wensen zijn, althans.

Een slechte designer…

  • …adverteert nog steeds met responsive webdesign, terwijl dit tegenwoordig geen luxe, maar een randvoorwaarde is.
  • …roept kreten als zoekmachinevriendelijk of SEO.

Ieder WordPress-thema is tegenwoordig zoekmachinevriendelijk. Wil je écht aan de slag met zoekmachineoptimalisatie? Dan heb je een SEO-strategie nodig. Daar gaan tientallen uren en een paar duizend euro in zitten. Dat krijg je er niet zomaar bij als je een website laat bouwen.

We weten wat je nu denkt. ‘Hoe vind ik hemelsnaam een goede webdesigner?’

De beste manier om die vraag te beantwoorden, is om gewoon een paar praktijkvoorbeelden te gaan geven.

We hebben een aantal webdesigners en -agency’s gekozen en benoemen daarbij waarom we ze wel en niet zouden kiezen. Zo kun je ons denkproces beter begrijpen en zelf een betere mening creëren tijdens je eigen zoektocht.

Disclaimer: we hebben zelf géén websites laten maken door de bedrijven die we hieronder noemen. We zijn niet bekend met de kwaliteit van hun werk zelf, maar baseren onze mening op hun eigen website en projecten waarnaar ze daar refereren.

Voorbeelden van webdesigners die we niet zouden kiezen

Het lijkt alsof er meer slechte designers zijn dan goede, want een korte zoekopdracht naar website laten maken bracht ons heláás een hoop slechte resultaten.

Dat brengt ons meteen bij ons eerste advies: ga niet met de eerste de beste webdesigner in zee. Doe je onderzoek. Bekijk tientallen webdesigners voordat je beslist om iemand te benaderen.

Uit respect voor deze bedrijven hebben we de bedrijfsnamen en -logo’s weggehaald. Het doel is tenslotte enkel jou te leren hoe je een goede van een slechte webdesigner onderscheidt.

Voorbeeld 1

De voordelen (groene vinkjes) die ze aan de linkerkant noemen, verklappen al snel dat het hier om een goedkoop design gaat – en niet om een goede website.

Ze adverteren bijvoorbeeld met een responsive webdesign. Ieder WordPress-thema is tegenwoordig responsive. Tenzij je de designs van 2015 en eerder erbij pakt. Responsive design is niet iets waarmee ze moeten adverteren. Dit mag je als klant aannemen.

Ze noemen verder het eigen beheersysteem. Maar het gaat hier toch om WordPress-websites? Wat is dan dat eigen beheersysteem? Dit roept onduidelijk op. Hoe weet je als klant nou wat je krijgt?

Het bedrijf heeft het verder over zoekmachinevriendelijkheid. Daarvoor geldt hetzelfde als voor de term responsive design. Alle WordPress-themas zijn zoekmachinevriendelijk. Dat is een randvoorwaarde – en geen unique selling point.

Tot slot: lokale vindbaarheid en conversiegerichtheid. Dat zijn in principe termen waarnaar we op zoek zijn. Maar als we naar beneden scrollen, lezen we hier verder niets meer over. Een loze kreet – lijkt het. We vragen het ons af of ze daar überhaupt iets mee doen.

Voorbeeld 2

We hopen dat je begrijpt waarom je deze partij niet zou moeten inschakelen.

Een super slechte stock-foto van een lachende vrouw. Serieus?

Ik ben bang dat deze partij webdesign niet helemaal begrijpt. Zulke stock foto’s met een vrouw die een mok vasthoudt en super nep lacht met haar ultra witte tanden, doen natuurlijk niet veel goeds voor je branding. 

Je komt niet authentiek over en de foto voegt niets toe aan de gebruikerservaring. Sterker nog, waarschijnlijk heeft de foto zelfs een negatief effect op de conversie.

En dan de kosten die ze noemen: een complete website vanaf €199.

Als onervaren, negentienjarige studenten vroegen wij al meer. Je weet wat ze zeggen: goedkoop is duurkoop.

Voorbeeld 3

Volgens mij is deze partij drukker met het overtuigen van Google dan het overtuigen van bezoekers. De tekst staat vol met termen, zoals WordPress Laten Maken, Website Laten Maken, Website Laten Bouwen, Wij Bouwen Sites en Wij Maken Professionele Websites.

We begrijpen dat ze websites bouwen. Maar waarom moeten we hen kiezen en niet de concurrent? Geen idee. En dat is juist wat jij op jouw eigen website wil gaan overbrengen! Als ze dit zelf al niet kunnen, betwijfel ik we of het ze het voor de websites van klanten wél lukt.

Voorbeelden van webdesigners die we wél zou kiezen

1. VrijdagOnline

vrijdagonline

VrijdagOnline is een full-service marketingbureau. Dat betekent dat ze naar websites ook je marketing kunnen verzorgen, zoals advertenties, sociale media of SEO. Een goed teken, want dat houdt in dat er veel vakspecifieke kennis in huis is.

Ze bieden twee websitepakketten aan met vaste prijzen. Daar zijn we in de meeste gevallen niet zo’n fan van, maar VrijdagOnline lijkt het goed te verpakken. Ze hebben een basispakket van €750 en een premium-optie die €2.500 kost.

Bij het basispakket kies je uit vijf grids, zoals ze het zelf noemen. Een beetje te vergelijken met een standaard-template, maar de grids zijn meer aanpasbaar. Je website krijgt daardoor best een unieke look.

Het premium-pakket van €2.500 helpt je aan en uniek ontwerp – en als we door hun projecten bladeren, zien de websites er goed uit: modern, duidelijk, gebruiksvriendelijk en ook goed geoptimaliseerd. Handig voor SEO en conversies.

VrijdagOnline lijkt een mooie mix te gebruiken tussen standaardsjablonen en handmatige aanpassingen, waardoor ze voor een goede prijs een kwalitatieve website kunnen neerzetten.

2. Crossinternet

Crossinternet is meteen duidelijk en to the point. Ze creëren online succesverhalen en bouwen een passende onlinestrategie om meer kwalitatieve leads en omzet te genereren via je website.

En dat is volgens ons precies wat je nodig hebt. Eerlijk is eerlijk: we weten niet precies wat Crossinternet vraagt voor haar diensten, maar schatten dat ze voor een zzp’er aan de dure kant zijn.

Als we iets naar beneden scrollen, lezen we in ieder geval geen loze kreten of onbenullige zinnetjes.

In plaats daarvan hebben ze het over pakkend design waarin conversie centraal staat. Of strategisch advies: een creatieve brainstormsessie om jouw organisatie te adviseren. Ze hebben bovendien een blog waar ze hun expertise laten zien over design en marketing.

Wat ons betreft is het zeker een poging waard om in ieder geval een offerte of een gratis consult aan te vragen.

Hoeveel kost het om een website te laten maken?

Goedkoop: €100 – €1.000: Basisfuncties, sjabloonontwerp, weinig of geen maatwerk. Medium: €1.000 – €10.000: Aangepast ontwerp, meer functies, enige maatwerk mogelijk. Duur: €10.000 – €100.000+: Uitgebreide maatwerk, geavanceerde functies, professioneel ontwerp en ontwikkeling, mogelijk inclusief webapplicaties of e-commerce functies.

Auteur

Job Verberne is oprichter van ZZP Daily en helpt meer dan 50.000 zzp’ers per maand bij de start van hun onderneming. Hij heeft een Bachelor of Science in Accountancy en is door The Next Web verkozen tot één van de 500 meest inspirerende digitale talenten van Nederland. Zijn artikelen zijn door meer dan 1 miljoen mensen gelezen.

2 reacties

  1. Goed verhaal, hoe vaak ik de vraag ‘wat kost een website’ wel niet krijg.
    Er zijn trouwens meer goede opties dan WordPress. En met een WordPress theme zonder dat je dit goed updates en veel plugin’s kan de beveiliging nog wel eens een dingetje zijn!

  2. Bedankt voor je mooie en informatieve artikel. Ik ben een web developer in opleiding ( via zelfstudie ) en vond het erg leuk en waardevol om dit allemaal te lezen.

Schrijf een reactie