We helpen je in dit artikel van A tot Z met de kosten van je website. Daarbij geven we ook aan of je dit het beste zelf kunt doen óf moet laten doen en wat het verschil is tussen een goede en een slechte webdesigner.
In dit artikel
- Wat kost een website?
- De kosten als je zelf een website maakt
- De kosten als je een website laat maken
- Hoe vind ik een goede designer?
- Voorbeelden van webdesigners die we niet zouden kiezen
- Voorbeelden van webdesigners die we wél zouden kiezen
Kun je raden welke website meer kost?
Website A: Zorg kiezer

of Website B: Genees je Wijzer

Hoewel het design van de website het soms verklapt, is dat lang niet altijd het geval.
De website van ZorgKiezer is namelijk een op maat gemaakte website die ongeveer €20.000 heeft gekost. De website van Genees Je Wijzer gebruikt een template van slechts €47.
Dat zijn gigantische verschillen. Het is heel moeilijk om te zeggen hoeveel een website heeft gekost door te kijken naar het design.
Hoe er dan zulke grote verschillen in prijs kunnen ontstaan? Neem een auto als voorbeeld.

Verschillende kleur, ander logo. Maar laten we eerlijk zijn: deze twee auto’s lijken ontzettend veel op elkaar. Ze gebruiken dezelfde onderdelen, chassis en software. En toch is de Audi nog twee keer zo duur.
Dat komt omdat de kosten niet alleen in het design zitten. Wat onder de motorkap zit, maakt een auto duurder. En dat geldt ook voor websites.
De structuur, gebruikerservaring en op maat gemaakte functionaliteiten zie je niet direct terug, maar dat is wat veel geld kost.
Een website laten maken: de kosten van A tot Z
Doordat we zelf drie jaar lang websites hebben gebouwd, hebben we veel voorbij zien komen. We weten daarom…
- …wat wél en niet je geld waard is.
- …waar je jezelf op kunt focussen en wat je achterwege moet laten.
- …wat belangrijk is en wat niet.
- …hoe je een goede webdesigner onderscheidt van een slechte.
We gaan je in dit artikel helpen – van A tot Z – met de kosten van je website. We geven daarbij ook aan of je dit het beste zelf kunt doen óf moet laten doen en wat het verschil is tussen een goede en een slechte webdesigner.
👉 Website maken? Lees onze complete handleiding voor beginners!
Aanrader: Wix
Besteed je liever niet teveel? Maak dan een eigen website met Wix. Dit is de meest gebruikte websitebouwer onder zzp’ers.
Je maakt met Wix gemakkelijk je eigen website. Kies een template, doe makkelijke aanpassingen met een drag-and-drop-systeem en publiceer je website op een eigen domeinnaam.
Je kunt Wix gratis proberen – en je domeinnaam is ook kosteloos.
Soort website | kosten |
---|---|
Website zelf maken — Simpel met Wix | Vanaf €8,50 |
Simpele WordPress website — jouw online visite kaartje. Simpel, zonder optimalisatie voor verkopen | € 200 – € 1.000 |
Goede WordPress website — website met kleine verbeteringen om de bezoeker te overtuigen en converteren | € 1.000 – € 2.000 |
Professionele WordPress website — website met aanpassingen zodat jouw brand en feel perfect overkomt en goed geoptimaliseerd is voor conversie & sales | € 2.000 – € 5.000 |
Op maat gemaakte website — uniek design, custom functionaliteiten, geoptimaliseerde structuur, conversie & salespagina’s | € 10.000 – € 50.000 |
Wat kost een website?
De vraag Wat kost een website? is een verkeerde en véél te algemene vraag.
Net als Wat kost een auto? Dat ligt namelijk aan nogal wat factoren. Waar gebruik je hem voor? Moet hij zuinig of elektrisch rijden? Wat voor type moet het zijn? En wat is je budget?
De een gebruikt een auto iedere dag voor lange afstanden. De andere gebruikt hem alleen voor de boodschappen. En zo zitten websites ook in elkaar.
Ben je een professional en is je website essentieel om nieuwe klanten binnen te halen? Dan laat je liever een goede website maken en besteed je misschien iets meer geld.
Is jouw website een online visitekaartje, zoals voor de meeste zzp’ers het geval is? Dan heb je misschien al voldoende aan een website die je zelf in elkaar zet met behulp van een websitebouwer.
We maken in ieder geval onderscheid tussen twee soorten kosten:
- De kosten als je zelf een website maakt.
- De kosten als je een website laat maken.

De kosten als je zelf een website maakt
Een website zelf maken is makkelijker dan je denkt. Makkelijker dan ooit, zelfs. En het is supergoedkoop. Je hebt al een website vanaf €5 per maand.
Dit is voor de meeste zzp’ers een ideale uitkomst. Want waarom zou je een website laten maken waarvoor je al snel méér dan €1.000 kwijt bent, terwijl je het zelf ook kan doen?
Zelf een website maken doe je met een websitebouwer. Deze werken namelijk heel simpel:
- Kies een template. Je kunt kiezen uit meer dan vijfhonderd door designers ontworpen basissites.
- Maak makkelijk zelf aanpassingen. Je gebruikt hiervoor het drag-and-drop-systeem, waarmee je componenten sleept naar waar je ze wil hebben.
- Zet de website online. Je koppelt met één klik je website aan je eigen domeinnaam.
Een bijkomend voorbeeld hierbij is dat je je geen zorgen hoeft te maken of je website wel automatisch is geschikt voor mobiele apparaten: daar zorgt de software van een websitebouwer voor.

Onze favoriete websitebouwers zijn JouwWeb, Squarespace en Wix. De kosten hiervan vind je hieronder.
👉 Vergelijk hier Wix en Squarespace met elkaar
Websitebouwer | Kosten |
JouwWeb | Van €5 tot €15 per maand – op jaarbasis |
Squarespace | Van €11 tot €36 per maand – op jaarbasis |
Wix | Van €5,50 tot €29 per maand |
Deze bedragen zijn afhankelijk van het pakket dat je kiest, maar wel inclusief domeinnaam en de kosten voor de hosting.
De meeste websitebouwers zijn bovendien gratis uit te proberen. Dat maakt ze zéker de moeite waard om even te testen. Zo weet je of het iets voor jou is.
👉 Vergelijk hier Wix en Squarespace

De kosten als je een website laat maken
Wil je zelf geen twintig uur in je website steken, maar heb je wel budget beschikbaar? Huur dan een freelance webdesigner of een klein bureau in.
Het voordeel van een website laten maken, is dat een website ook onder de motorkap goed in elkaar zit.
Let desondanks wel goed op. We zien namelijk grofweg twee soorten webdesigners:
- Een deel dat iets in elkaar hatseflatst. Het gaat hierbij om een groep designers die simpele WordPress-sites maken.
- Een deel dat ook kijkt naar je branding. Dit deel kijkt ook naar je imago. Wat moet je merk uitstralen? Wat is het doel van de website? Hoe kun je de website inzetten als een marketingmiddel? Deze groep levert goede en professionele WordPress-websites.

We onderscheiden op basis hiervan vier mogelijke kostenplaatjes wanneer je een website laat maken, gebaseerd op het soort website dat ze opleveren.
Soort website | Kosten |
Simpele WordPress-website Een simpel, online visitekaartje zonder optimalisatie voor de verkoop. | €200 – €1.000 |
Goede WordPress-website Een website met kleine verbeteringen om de bezoeker te overtuigen en te converteren. | €1.000 – €2.000 |
Professionele WordPress-website Een website met aanpassingen, zodat jouw brand perfect overkomt en alles goed is geoptimaliseerd voor conversie en sales | €2.000 – €5.000 |
Op maat gemaakte website Een website met een uniek design, custom-functionaliteiten, geoptimaliseerde structuur, conversies en sales-pagina’s. | €10.000 – €50.000 |
We lichten hieronder iedere categorie nader toe, zodat je begrijpt welke websitebouwers je te allen tijde moet vermijden, tussen welke websitebouwers je vervolgens een keuze moet maken én hoe je die keuze maakt.
Simpele WordPress-website (kosten: €200 – €1.000)
We doelen op een simpele WordPress-website wanneer een webdesigner een standaard WordPress-thema uitkiest. Deze koopt hij of zij voor ongeveer €60 – of gebruikt ‘ie gewoon keer op keer opnieuw. Hij uploadt je logo, past de kleuren van de website aan, kopieert jouw content op de pagina’s – en klaar. Goed voor een online visitekaartje, toch?
Nou – nee.
Als je een klein budget hebt, zijn de kosten van €200 tot €1.000 best waardevol. Daarom vragen we je om twee keer na te denken voordat je een simpele WordPress-website laat maken.
Ga nog eens na wat je nu écht wil. Wat is het doel van je website? Wil je gewoon laten zien wat je doet? Of wil je een website die goed vindbaar is, bezoekers overtuigt en deze bezoekers converteert naar klanten?
Het punt is – als je een klein budget hebt, kun je dat waarschijnlijk beter ergens anders aan besteden dan aan een simpele WordPress-website.
Aan een websitebouwer als Wix, bijvoorbeeld. Dit soort programma’s maken het tegenwoordig super makkelijk om zelf een website in elkaar te zetten – binnen een paar uurtjes.
De waarde van een webdesigner ligt juist bij de sitestructuur, de zoekmachine- en conversie-optimalisatie en de sales funnel die ze kunnen opzetten.
Lees ook: Website maken in WordPress
Ons advies?
Betaal nét iets meer zodat je een goede webdesigner kunt inhuren óf doe het helemaal zelf.
Maar huur geen goedkope websitebouwer in voor een paar honderd euro. Dit heeft geen meerwaarde.
Goede WordPress-website (kosten: €1.000 – €2.500)
Dit raden we de meeste startende zzp’ers aan: een goede WordPress-website die tussen de €1.000 en de €2.500 kost.
Je krijgt voor dit bedrag een website die…
- …gebruiksvriendelijk is.
- …geoptimaliseerd is voor Google.
- …geoptimaliseerd is voor conversies. Bezoekers worden door verschillende elementen op je site gestimuleerd om contact op te nemen of een afspraak in te plannen.
Een goede webdesigner geeft je bovendien een bijpassende training over hoe je de website kunt gebruiken en beheren. De perfecte optie voor startende ondernemers of zzp’ers met een wat kleiner budget.
En we begrijpen best – het is alsnog een hoop geld. Maar een goede WordPress-website maakt het verschil tussen het wél en niet binnenhalen van een bezoeker.
Met een goed doordachte website overtuig je de bezoeker van jouw kwaliteiten en stimuleer je hem of haar om contact met je op te nemen. Dat zit hem in kleine en subtiele elementen waarin een webdesigner écht waarde toevoegt.
Bovendien geldt – waarschijnlijk is dit op langere termijn zelfs goedkoper. Een goed converterende website levert je namelijk meer klanten op. En met een paar extra klanten heb je het verschil tussen een website van €500 en €1.500 vrij snel terugverdiend.
Ons advies?
Laat een goede WordPress-website maken die tussen de €1.000 en de €2.500 kost. Het verschil in kosten verdien je snel terug.
De kosten voor een website – uitgesplitst per werkzaamheid
Iedere designer heeft een eigen proces en manier van werken. Grofweg is dit proces echter op te delen in zeven categorieën. We hebben hierbij gerekend met een prijs van ongeveer €1.500 en een uurtarief van €50: een reëel gemiddelde voor een websitebouwer met een paar jaar ervaring.
Taak | Aantal uren | Kosten |
Intake | 1 | € 50 |
Voorbereiding Het uitdenken van het concept, de sitestructuur en conversie-elementen | 5 | € 250 |
Setup Domeinnaam registreren, website configureren en WordPress en de plug-ins installeren | 2 | € 100 |
Design WordPress-thema kiezen, configureren en aanpassingen maken | 4 | € 200 |
Content Pagina’s creëren en ontwerpen | 12 | € 600 |
Feedback en optimalisatie | 5 | € 250 |
Training Hoe kun jij de website beheren? | 1 | € 50 |
Totaal | 30 | € 1.500 |
Professionele WordPress-website (kosten: €2.500 – €5.000)
Een website van €1.000 tot €2.500 is voor de meeste zzp’ers een goede keuze. Maar ondernemers die nét iets meer willen, de zogenoemde high performers, of kleine bedrijven met een paar werknemers zijn mogelijk beter af met een professionele website. Dat gaat je iets tussen de €2.500 en de €5.000 kosten.
Voor dit bedrag wordt er zorgvuldig nagedacht over het doel van je website en hoe deze optimaal ingericht kan worden om dat doel te bereiken. Je betaalt voor nét een stukje meer ervaring, kennis, talent en oog voor detail.
Om het wat concreter te maken – dit moet er onder meer gebeuren tijdens het maken van een professionele WordPress-website:
- De webdesigner moet een pad ontwikkelen, bestaande uit meerdere pagina’s waarlangs je jouw bezoekers wil sturen. Dit zorgt ervoor dat deze optimaal worden geïnformeerd, overtuigd en geconverteerd.
- De designer moet op de hoogte raken van de nieuwste technieken, zodat jouw website na vijf jaar nog steeds fresh en representatief is.
- De designer moet je huisstijl verder doorvoeren dan tot alleen je logo. De zogenoemde look and feel moet ook terugkomen in de afbeeldingen, de opmaak en andere design-elementen die jouw branding versterken.
En misschien wel het belangrijkste: een professionele webdesigner voert niet klakkeloos alles uit wat je vraagt. Wat jij mooi vindt, is niet per se wat goed werkt of converteert.
Wil je bijvoorbeeld een mooie slider om je homepage – van die afbeeldingen die verspringen of roteren? Een professionele designer kan je dat afraden, omdat een vaste afbeelding véél beter converteert (een verschil van 292 procent) dan een roterende carrousel.
Een professionele designer weet waar de grens ligt tussen te weinig en te veel call-to-actions. Dat zijn knoppen die je bezoekers door moeten sturen naar een contactformulier of een veld waar ze hun e-mailadres kunnen achterlaten.
Hij of zij checkt ook…
- …of je call-to-action-knoppen begrijpelijk zijn.
- …of ze voldoende stimuleren om over te gaan tot actie.
- …of ze op de juiste plekken op de webpagina zijn geplaatst.
- …of ze visueel aantrekkelijk zijn en voldoende contrasteren met de rest van de pagina.
Kortom: een professionele designer of agency heeft de ervaring in huis om jouw website nét even die optimalisatieslag te geven die je anders maakt dan anderen.
De keerzijde? Het kost veel geld.
Is dat het waard? Lees verder.
Heb ik een goede website (€1.000 – €2.500) óf een professionele website (€2.500 – €5.000) nodig?
Een goedkope website die €200 tot €1.000 kost is een no-no. Laat dat duidelijk zijn.
Maar heb je dan meteen een professionele website nodig die duizenden euro’s kost? Waarschijnlijk niet.
We adviseren de meeste startende zzp’ers dan ook om te kiezen voor een goede website rond de €1.500 à €2.500. Voor dat bedrag krijg je een website waar je een hele tijd mee vooruit kan – en iets dat méér is dan alleen een online visitekaartje.
‘Maar wanneer kies ik dan voor een professionele website die méér dan €2.500 kost?’
Om daarachter te komen, kun je jezelf de volgende vragen stellen:
- Is het mijn doel om een fulltime-inkomen te genereren als zzp’er?
- Hoe belangrijk is mijn website daarbij? Bezoeken alle klanten de website voor ze gaan kopen of een afspraak maken? En is mijn website het belangrijkste kanaal om klanten binnen te halen?
- Wil ik een inkomen van meer dan €5.000 per maand verdienen?
Is het antwoord op al deze vragen ja? Kies dan voor een professionele website.
Dit betekent namelijk dat je in jouw markt niet meer concurreert op prijs, maar op expertise. Je laat de grote groep aan de onderkant van de markt achter je en concurreert met andere professionals. Je website moet dus kennis en expertise uitstralen. Je moet bezoekers de waarde van jouw product of dienst laten zien. Je moet ze overtuigen dat jij beter bent dan de concurrent.
Om dat over te kunnen brengen, heeft jouw website een strategie nodig die je samen met je webdesigner of -bureau uitdenkt. Zij kunnen je daarin adviseren en ondersteunen.
Ons advies?
Ga voor een professionele website als je op expertise wilt concurreren.
Heb je die ambitie nog niet? Dat is oké. Misschien ben je beginnend in de branche – of heb je gewoon andere prioriteiten. Kies in dat geval voor een website met een prijskaartje tussen de €1.000 en de €2.500.
Op maat gemaakte website (kosten: €10.000 – €50.000)
Een op maat gemaakte website laten maken is van een hele andere orde. Je communiceert hierbij met verschillende stakeholders die verantwoordelijk zijn voor de verschillende onderdelen van het project, zoals het design, de branding, de SEO, et cetera.
Je moet hiervoor ook niet op zoek naar een websitebouwer, maar naar een agency. Dit bureau wijst een team toe aan jouw website. Afhankelijk van de taken van de verschillende teamleden betaal je tussen de €75 en de €250 per uur. Je krijgt te maken met specialisten – en daar betaal je ook voor. Prijzen tussen de €10.000 en de €50.000 zijn daarom niet onrealistisch als je een website op maat wil laten maken.
Ons advies?
Dit is een béétje overdreven voor een zzp’er!

Hoe vind ik een goede designer?
We gaan je ten slotte vertellen wat een goede designer is en wat je moet vermijden.
Een goede designer…
- …praat over usability, gebruikerservaringen, conversie en snelheid;
- …noemt geen standaardprijzen.
Want net als op de vraag Wat kost een auto? kun je ook geen antwoord geven op de vraag Wat kost een website? Niet voordat je weet wat de wensen zijn, althans.
Een slechte designer…
- …adverteert nog steeds met responsive webdesign, terwijl dit tegenwoordig geen luxe, maar een randvoorwaarde is.
- …roept kreten als zoekmachinevriendelijk of SEO.
Ieder WordPress-thema is tegenwoordig zoekmachinevriendelijk. Wil je écht aan de slag met zoekmachineoptimalisatie? Dan heb je een SEO-strategie nodig. Daar gaan tientallen uren en een paar duizend euro in zitten. Dat krijg je er niet zomaar bij als je een website laat bouwen.
We weten wat je nu denkt. ‘Hoe vind ik hemelsnaam een goede webdesigner?’
De beste manier om die vraag te beantwoorden, is om gewoon een paar praktijkvoorbeelden te geven.
We hebben een aantal webdesigners en -agency’s gekozen en benoemen daarbij waarom we ze wel en niet zouden kiezen. Zo kun je ons denkproces beter begrijpen en zelf een betere mening creëren tijdens je eigen zoektocht.
Let wel: we hebben géén websites laten maken door de bedrijven die we hieronder noemen. We zijn niet bekend met de kwaliteit van hun werk zelf, maar baseren onze mening op hun eigen website en projecten waarnaar ze daar refereren.
Voorbeelden van webdesigners die we niet zouden kiezen
Het lijkt alsof er meer slechte designers zijn dan goede, want een korte zoekopdracht naar website laten maken bracht ons heláás een hoop slechte resultaten.
Dat brengt ons meteen bij ons eerste advies: ga niet met de eerste de beste webdesigner in zee. Doe je onderzoek. Bekijk tientallen webdesigners voordat je beslist om iemand te benaderen.
Uit respect voor deze bedrijven hebben we de bedrijfsnamen en -logo’s weggehaald. Het doel is tenslotte enkel jou te leren hoe je een goede van een slechte webdesigner onderscheidt.
Voorbeeld 1

De voordelen (groene vinkjes) die ze aan de linkerkant noemen, verklappen al snel dat het hier om een goedkoop design gaat – en niet om een goede website.
Ze adverteren bijvoorbeeld met een responsive webdesign. Ieder WordPress-thema is tegenwoordig responsive. Tenzij je de designs van 2015 en eerder erbij pakt. Responsive design is niet iets waarmee ze moeten adverteren. Dit mag je als klant aannemen.
Ze noemen verder het eigen beheersysteem. Maar het gaat hier toch om WordPress-websites? Wat is dan dat eigen beheersysteem? Dit roept onduidelijk op. Hoe weet je als klant nou wat je krijgt?
Het bedrijf heeft het verder over zoekmachinevriendelijkheid. Daarvoor geldt hetzelfde als voor de term responsive design. Alle WordPress-themas zijn zoekmachinevriendelijk. Dat is een randvoorwaarde – en geen unique selling point.
Tot slot: lokale vindbaarheid en conversiegerichtheid. Dat zijn in principe termen waarnaar we op zoek zijn. Maar als we naar beneden scrollen, lezen we hier verder niets meer over. Een loze kreet – lijkt het. We vragen het ons af of ze daar überhaupt iets mee doen.
Voorbeeld 2

We hopen dat je begrijpt waarom je deze partij niet zou moeten inschakelen.
Een superslechte stock-foto. Serieus?
Stockfoto’s met een vrouw die een mok vasthoudt en supernep lacht met haar ultra-witte tanden doen je branding niet veel goeds. Je komt niet authentiek over en de foto zelf voegt weinig toe aan de gebruikerservaring. Sterker nog: de foto heeft waarschijnlijk zelfs een negatieve impact op de conversie.
En dan de kosten die ze noemen: een complete website vanaf €199.
Als onervaren, negentienjarige studenten vroegen wij al meer. Je weet wat ze zeggen: goedkoop is duurkoop.
Voorbeeld 3

Volgens ons is deze partij drukker met het overtuigen van Google dan het overtuigen van bezoekers. De tekst staat vol met termen, zoals WordPress Laten Maken, Website Laten Maken, Website Laten Bouwen, Wij Bouwen Sites en Wij Maken Professionele Websites.
We begrijpen dat ze websites bouwen. Maar waarom moeten we hen kiezen en niet de concurrent? Geen idee. En dat is juist wat we op onze website over willen brengen. Als ze dit zelf al niet kunnen, betwijfelen we of het ze het voor de websites van klanten wél lukt.
Voorbeeld 4

Dit lijkt op het eerste oog een prima websitebouwer. Ze verwerken je huisstijl in een design dat je uitkiest – uit 350 verschillende opties.
Maar – eh. Klinkt dat niet precies hetzelfde als een online visitekaartje?
In hun tweede slide geven ze aan gespecialiseerd te zijn in het bouwen van complexe maatwerkoplossingen. Dat terwijl ze in hun eerste slide aangeven budgetoplossingen aan te bieden voor €69… Dus waar zijn ze dan goed in: budgetwebsites of complexe maatwerkoplossingen?
Ze doen een contrasterende uitspraak, waardoor we ons vertrouwen in deze partij een beetje verliezen.
Verder noemen ze niets over optimalisatie, conversies, gebruiksvriendelijkheid en gebruikerservaringen. Dan haken wij af.
Voorbeelden van webdesigners die we wél zou kiezen
1. VrijdagOnline

VrijdagOnline is een full-service marketingbureau. Dat betekent dat ze naar websites ook je marketing kunnen verzorgen, zoals advertenties, sociale media of SEO. Een goed teken, want dat houdt in dat er veel vakspecifieke kennis in huis is.
Ze bieden twee websitepakketten aan met vaste prijzen. Daar zijn we in de meeste gevallen niet zo’n fan van, maar VrijdagOnline lijkt het goed te verpakken. Ze hebben een basispakket van €750 en een premium-optie die €2.500 kost.
Bij het basispakket kies je uit vijf grids, zoals ze het zelf noemen. Een beetje te vergelijken met een standaard-template, maar de grids zijn meer aanpasbaar. Je website krijgt daardoor best een unieke look.
Het premium-pakket van €2.500 helpt je aan en uniek ontwerp – en als we door hun projecten bladeren, zien de websites er goed uit: modern, duidelijk, gebruiksvriendelijk en ook goed geoptimaliseerd. Handig voor SEO en conversies.
VrijdagOnline lijkt een mooie mix te gebruiken tussen standaardsjablonen en handmatige aanpassingen, waardoor ze voor een goede prijs een kwalitatieve website kunnen neerzetten.
2. Crossinternet

Bam. Crossinternet is meteen duidelijk en to the point. Ze creëren online succesverhalen en bouwen een passende onlinestrategie om meer kwalitatieve leads en omzet te genereren via je website.
En dat is volgens ons precies wat je nodig hebt. Eerlijk is eerlijk: we weten niet precies wat Crossinternet vraagt voor haar diensten, maar schatten dat ze voor een zzp’er aan de dure kant zijn.
Als we iets naar beneden scrollen, lezen we in ieder geval geen loze kreten of onbenullige zinnetjes.
In plaats daarvan hebben ze het over pakkend design waarin conversie centraal staat. Of strategisch advies: een creatieve brainstormsessie om jouw organisatie te adviseren. Ze hebben bovendien een blog waar ze hun expertise laten zien over design en marketing.
Wat ons betreft is het zeker een poging waard om in ieder geval een offerte of een gratis consult aan te vragen.
2 reacties
Goed verhaal, hoe vaak ik de vraag ‘wat kost een website’ wel niet krijg.
Er zijn trouwens meer goede opties dan WordPress. En met een WordPress theme zonder dat je dit goed updates en veel plugin’s kan de beveiliging nog wel eens een dingetje zijn!
Bedankt voor je mooie en informatieve artikel. Ik ben een web developer in opleiding ( via zelfstudie ) en vond het erg leuk en waardevol om dit allemaal te lezen.