Zoek naar:

Met de komst van internet is in één klap het bereik van potentiële klanten gegroeid van regionaal naar mondiaal. Daarmee heb je een wereld aan keuzes en opties gekregen.

Dat is aan de ene kant heel fijn, maar het heeft ook een nadeel. Aan de andere kant is de concurrentie namelijk enorm toegenomen.

Waar je wellicht vroeger nog het alleenrecht had in een dorp of regio, kunnen mensen tegenwoordig online prijzen en bedrijven eenvoudig vergelijken. 

Maar niet getreurd. Je kunt namelijk alsnog als beste uit de bus komen. Er zijn namelijk behóórlijk wat opties die ervoor kunnen zorgen dat jij online beter wordt gevonden dan de concurrent. 

Hoe je ervoor zorgt dat jij als eerste op het scherm verschijnt? Nou – zó!

Goede basis

Een goede vindbaarheid start met een juiste basis. We bedoelen daarmee dat je je site en sociale media regelmatig bijhoudt.

Daarvoor is onder meer de software waarmee de site is gebouwd van belang. Wanneer jij voor een eenvoudige optie gaat, zoals Wix, zie je vaak dat je site veel minder goed wordt gevonden dan wanneer je WordPress gebruikt. Houd hiermee dus rekening.

Dit geldt ook voor extensies. Ga je voor een nationale .nl-variant of voor het iets duurder .com? Laatstgenoemde wordt beter gevonden in zoekmachines buiten Nederland.

Goed gevonden

Als je online plaatje staat als een huis is het belangrijk om het goed te onderhouden. Zoals in het vorige kopje ook al toegelicht, is het belangrijk dat de sociale media en de website vaak een update krijgen.

Maar dat is niet alles. Ook de zogenoemde technische SEO is van groot belang voor een optimaal resultaat. En dat is een werkje voor een professional, want er komt nogal wat bij kijken. Bovendien: het zelf uitvogelen kost veel tijd.

Zo’n professional kan je ook helpen bij het gericht neerzetten van je merk en de marketingstrategie die hierop losgelaten kan worden: het zogenoemde brandmanagement. 

Waarom brand belangrijk is voor SEO? Omdat je daarmee tot een zo goed mogelijk SEO-resultaat komt – aan de hand van de woorden en termen waar jij op gevonden wil worden.

Kortom: zorg dat je de concurrentie voor bent en investeer in online marketing. Pak kleine klusjes hierbij zelf op, maar schroom ook niet om te investeren in de professionals op dit gebied. Samen kunnen jullie ervoor zorgen dat je iedereen voor bent en de klanten in rijen voor de deur staan.

Auteur

Schrijf een reactie