Hou jij je uren handmatig bij in een Excel-sheet? Dan weet je vast dat een foutje zo gemaakt is. Wie per ongeluk een cel wist of zijn aanpassingen vergeet op te slaan, verliest al gauw het overzicht. Dat kan beter!
Hoe kan ik tijd besparen met mijn urenregistratie?
Als zzp’er ben je vaak verantwoordelijk voor je eigen administratie. Een belangrijk onderdeel van deze administratie is je urenregistratie.
Je werkt waarschijnlijk aan verschillende opdrachten voor verschillende klanten. Is het tijd om aan het eind van de maand je facturen op te maken? Dan is het belangrijk dat je precies weet hoeveel uur je per klant gewerkt hebt.
Kost je administratie je teveel tijd? Dan is het tijd voor een oplossing. Je kunt de tijd die je daarmee bespaart gebruiken om meer werk te verrichten en dus meer te verdienen.
Een goede oplossing voor automatische urenregistratie is TimeChimp.
Wat is TimeChimp?
TimeChimp is een handig programma dat het leven van een zzp’er makkelijk maakt. Het helpt je met je projectmanagement, facturatie en urenregistratie. Je kunt TimeChimp via een app of webbrowser gebruiken. En heb je personeel? Dan kun je het programma zelfs koppelen aan prikklokken in je bedrijf.
Wat zijn de voordelen van TimeChimp?
- TimeChimp is gebruiksvriendelijk en snel op te zetten;
- Je krijgt meer inzicht in je werkdag en je tijdsbesteding;
- Je kunt je uren automatisch bijhouden met een timer;
- Je hebt minder kans op fouten in je facturatie.
Hoe werkt TimeChimp?
Het moment dat je TimeChimp opent, weet je eigenlijk al hoe je het moet gebruiken – zo gebruiksvriendelijk is het. De lay-out is minimalistisch en modern en het programma ziet er zowel op een webbrowser als in de app zeer goed uit.
Wil je TimeChimp gebruiken voor je urenregistratie? Dan moet je eerst je klanten in kaart brengen. Klinkt misschien als meer werk dan het daadwerkelijk is, maar het valt mee. Je maakt voor iedere klant in een paar klikken een profiel aan. Vervolgens stel je alle taken in, wat op een soortgelijke manier geregeld is. Denk bijvoorbeeld aan taken als Artikel Schrijven, Grasmaaien of Consultatie. Het kan echt van alles zijn – afhankelijk van jouw onderneming.
Begin je eenmaal aan een taak voor een klant? Dan is het een kwestie van die klant in een dropdown-menu selecteren. Vervolgens selecteer je de taak en start je de TimeChimp Tracker (tegen een meerprijs). Dit is een soort stopwatch die je aanzet als je begint en stopt wanneer je klaar bent of een pauze neemt. TimeChimp registreert vervolgens je tijd – en klaar is Kees.
Het is ook erg fijn dat je van TimeChimp een overzicht van de gewerkte tijd kunt krijgen. Kies een periode van een week, maand of jaar en zie precies hoeveel uren je voor een bepaalde klant aan een bepaald project hebt gewerkt.
Wat kost TimeChimp?
Goed nieuws: TimeChimp is gratis. Tenminste – als je het alleen voor urenregistratie gebruikt.
Wil je TimeChimp ook voor andere onderdelen van je organisatie gebruiken, zoals projectmanagement, automatisch factureren of workforce management? Dan betaal je maandelijks een x-bedrag.
0 reacties