Search for:

Een ondernemer die producten of diensten levert aan klanten, wil zeker weten dat hij betaald gaat worden. De kredietwaardigheid van een (potentiële) klant is een goede indicator om in te schatten of (tijdige) betaling gaat plaatsvinden. Hoewel er verschillende externe partijen zijn die een kredietrapport kunnen opstellen, kun je ook zelf een betrouwbare inschatting maken. Zo verklein je het risico op wanbetalers, zonder dat je hiervoor direct een externe partij hoeft in te schakelen.

Debiteurenbeurs stelde samen met zeven experts uit het werkveld een kredietwaardigheid checklist op, waarmee je als ondernemer zelf gemakkelijk een kredietwaardigheidscheck uitvoert. Met behulp van de checklist in de onderstaande infographic beoordeel je in 9 stappen de kredietwaardigheid van een (potentiële) klant.
infographic kredietwaardigheid

Auteur

Ik reis de wereld rond, groei mijn eigen zzp business, en help andere zzp’ers hun business te groeien. Afhankelijk van het moment waarop je vraagt wat ik doe, ben ik op een motor aan het touren in Bali, aan het zeilen op de Caribische zee, of aan het bungee jumpen in Nieuw Zeeland. Sinds 2,5 jaar reis ik de wereld rond terwijl ik werk aan mijn zzp business.

Schrijf een reactie