Zoek naar:
Zoek naar:

Een ondernemer die producten of diensten levert aan klanten, wil zeker weten dat hij betaald gaat worden. De kredietwaardigheid van een (potentiële) klant is een goede indicator om in te schatten of (tijdige) betaling gaat plaatsvinden. Hoewel er verschillende externe partijen zijn die een kredietrapport kunnen opstellen, kun je ook zelf een betrouwbare inschatting maken. Zo verklein je het risico op wanbetalers, zonder dat je hiervoor direct een externe partij hoeft in te schakelen.

Debiteurenbeurs stelde samen met zeven experts uit het werkveld een kredietwaardigheid checklist op, waarmee je als ondernemer zelf gemakkelijk een kredietwaardigheidscheck uitvoert. Met behulp van de checklist in de onderstaande infographic beoordeel je in 9 stappen de kredietwaardigheid van een (potentiële) klant.
infographic kredietwaardigheid

Auteur

Job Verberne is oprichter van ZZP Daily en helpt meer dan 50.000 zzp’ers per maand bij de start van hun onderneming. Hij heeft een Bachelor of Science in Accountancy en is door The Next Web verkozen tot één van de 500 meest inspirerende digitale talenten van Nederland. Zijn artikelen zijn door meer dan 1 miljoen mensen gelezen.

Schrijf een reactie