Het opzetten en uitvoeren van taken kan een moeilijk beheersbaar proces zijn – ook voor zzp’ers. Zogenoemde workflowsoftware helpt je dit in goede banen te leiden. De beste workflowsoftware nemen we in dit artikel met je door.

Dit vinden wij de beste workflowsoftware voor zzp’ers

  • Asana
  • ClickUp
  • KiSSFLOW
  • VobeSoft
  • Monday
  • Process Street

Dit kost deze workflowsoftware

Asana Gratis tot een prijs op aanvraag
ClickUp Gratis tot $19 per teamlid per maand
KiSSFLOW $9,90 tot een prijs op aanvraag
VobeSoft Gratis tot een prijs op aanvraag
Monday Gratis tot een prijs op aanvraag
Process Street Gratis tot een prijs op aanvraag
Asana - Unsplash

1. Asana

Geschikt voor

Zzp’ers die in teamverband werken aan verschillende projecten.

Belangrijkste voordelen

  • Bekijk de voortgang van je projecten in realtime;
  • Integreer Asana met verschillende apps;
  • Maak geautomatiseerde processen aan.

Kosten

Gratis tot een prijs op aanvraag

Asana

Wat is Asana?

Asana biedt een online platform dat teams helpt in het organiseren, bijhouden en managen van werkzaamheden. De workflowmanagementsoftware assisteert tijdens het plannen van projecten en het op één lijn brengen van de verschillende personen die hieraan werken. Dat kan handig zijn wanneer je als zzp’er bent betrokken bij grootschalige projecten waaraan ook andere ondernemers bijdragen.

Wat vonden wij van Asana?

Het eerste dat ons opviel aan Asana? De overzichtelijkheid en visuele aantrekkelijkheid. We konden onze projecten met bijbehorende taken kwijt in een handige lijstweergave. De mogelijkheid om foto’s en gekleurde statussen toe te voegen, gaf het geheel een – laten we zeggen – fruitig tintje. Dat maakte het plannen van werkzaamheden gewoonweg leuk.

Deze overzichtelijkheid leidde ook tot een aantal praktische voordelen. We vonden het bijvoorbeeld fijn om de werkbelasting per projectlid te kunnen bekijken en hebben geprofiteerd van het feit dat we strategische doelen konden bijhouden. Asana bleek bovendien makkelijk te integreren met apps van derden.

We zijn daarnaast fan van automatisering, omdat dit tijd scheelt. Asana heeft hier de Workflow Builder voor. Dit is een relatief nieuwe functie die processen kan automatiseren. Dat hielp ons de boel beter te coördineren.

Asana Prijzen

Wat kost Asana?

Basic

Basic is gratis. Deze versie is bedoeld voor medewerkers of teams die net gaan beginnen met het beheren van projecten.

Premium

Premium kost €10,99 per maand bij een jaarlijkse betaling. Deze versie is bedoeld voor teams die projectplannen moeten maken.

Business

Business kost €24,99 per maand bij een jaarlijkse betaling. Deze versie is bedoeld voor teams met projecten die al eventjes op weg zijn.

Enterprise

De prijs voor Enterprise is alleen op aanvraag beschikbaar. Deze versie is bedoeld voor organisaties die aanvullende beveiliging, controle en ondersteuning nodig hebben

ClickUp - Unsplash

2. ClickUp

Geschikt voor

Zzp’ers die samen andere ondernemers aan één project werken en hun taken willen structureren.

Belangrijkste voordelen

  • Download ClickUp voor ieder apparaat;
  • Integreer ClickUp met meerdere platforms;
  • Maak taken aanpasbaar.

Kosten

Gratis tot $19 per teamlid per maand

ClickUp

Wat is ClickUp?

ClickUp biedt workflowsoftware voor teams die zoeken naar één beheersysteem om andere, aan het project gerelateerde apps te vervangen. De software helpt leden met het plannen van taken, maar ook het delen van documenten en het stellen van doelen. 

Wat vonden wij van ClickUp?

ClickUp is een van onze favoriete voorbeelden van workflowsoftware. Dat heeft het programma vooral te danken aan de heldere en volledig aanpasbare interface. We konden hiermee niet alleen taken inplannen, maar deze ook volledig naar onze smaak instellen. We richten projecten graag precies zo in als we willen – en dat werd dankzij ClickUp mogelijk.

We zijn daarnaast erg te spreken over het feit dat ClickUp is te downloaden op ieder apparaat. De mobiele apps zijn overzichtelijk en werken daardoor prettig. Plus – het is gewoon fijn om te weten dat je jouw workflowmanagementsoftware altijd bij de hand hebt.

ClickUp is bovendien uitstekend te integreren met andere platforms. Wij gebruiken het bijvoorbeeld in combinatie met Google Docs en Google Drive. Dat droeg bij aan de overzichtelijkheid van het project. Al het werk bevond zich hierdoor tenslotte op één plaats.

Screenshot ClickUp

Wat kost ClickUp?

ClickUp heeft vier betaalopties:

  • Free Forever
  • Unlimited
  • Business
  • Business Plus

Free Forever

Free Forever is gratis en bedoeld voor persoonlijk gebruik.

Unlimited

Unlimited kost $5,00 per teamlid per maand en is bedoeld voor kleine teams.

Business

Business kost $12,00 per teamlid per maand en is bedoeld voor middengrote teams.

Business Plus

Business Plus kost $19,00 per teamlid per maand en is bedoeld voor meerdere teams.

KiSSFLOW - Unsplash

3. KiSSFLOW

Geschikt voor

Zzp’ers die op zoek zijn naar workflowsoftware waarmee de kans op fouten wordt gereduceerd.

Belangrijkste voordelen

  • Profiteer van zogenoemde drilldowns om fouten op te sporen;
  • Krijg inzicht in je werk aan de hand van overzichtelijke dashboards;
  • Gebruik analyses en rapporten voor nóg meer inzicht.

Kosten

$9,90 tot een prijs op aanvraag

Kissflow

Wat is KiSSFLOW?

Het funky gespelde KiSSFLOW helpt je, zoals de naam al doet vermoeden, tijdens het ontwikkelen van workflows. Ze doen dat op snelle wijze en bieden hun software aan voor diverse platforms, waaronder Android en macOS.

Wat vonden wij van KiSSFLOW?

Een van de meest unieke features aan KiSSFLOW: het programma kan bottlenecks opsporen. Dat doen ze weliswaar aan de hand van info die je zelf opgeeft, maar hiermee kun je wél je efficiëntie behoorlijk vergroten. Wij gebruikten deze zogenoemde drilldowns om te ontdekken hoeveel tijd we nu precies kwijt zijn aan het beantwoorden van mailtjes die gedurende de dag binnenkwamen. Dat was behoorlijk wat – kunnen we je vertellen. We doen dit sindsdien alléén nog maar aan het begin van de dag. Scheelt tijd – dankzij KiSSFLOW.

We waren ook te spreken over de dashboards. Deze weergaven de informatieve over alle processen op een zeer overzichtelijke wijze. We zagen daarmee in één oogopslag hoe verschillende subtaken ervoor stonden.

Wil je nóg meer weten over je eigen werkzaamheden? KiSSFLOW kan je via analyses en rapporten helpen aan extra inzicht. Wij vonden KiSSFLOW zodoende de workflowsoftware met het hoogste – laten we zeggen – analytische vermogen.

KiSSFLOW Prijzen

Wat kost KiSSFLOW?

KiSSFlow werkt met vier betaalmogelijkheden:

  • Advanced
  • Basic
  • Fully Loaded
  • Enterprise

Advanced

Advanced kost $9,90 per gebruiker per maand. Deze versie is bedoeld voor organisaties die willen beginnen met het digitaliseren van workflows.

Basic

Basic kost $10,00 per gebruiker per maand. Deze versie is bedoeld voor kleine teams die willen starten met geautomatiseerde workflows.

Fully Loaded

Fully Loaded kost $19,00 per gebruiker per maand. Deze versie is bedoeld voor organisaties die via digitale workflows willen samenwerken met klanten en partners.

Enterprise

De prijs voor Enterprise is alleen op aanvraag beschikbaar. Deze versie is bedoeld voor organisaties die aanvullende eisen hebben.

Alle pakketten op Enterprise na beschikken over een gratis proefversie.

4. VobeSoft

Geschikt voor

Zzp’ers die op zoek zijn naar dynamische workflowsoftware die in iedere organisatie past, zodat je projecten in goede banen worden geleid.

Belangrijkste voordelen

  • Configureer het programma voor jouw workflows, precies zoals je wilt;
  • Werk cloud-based en krijg overal toegang tot je organisatie en projecten;
  • Maak koppelingen met praktisch ieder programma waarmee je werkt.

Kosten

Gratis tot een prijs op aanvraag.

Wat is VobeSoft?

VobeSoft is dynamische software die jouw werkzaamheden – en die van je teams – helpt te organiseren, bijhouden en managen. Stroomlijn je hele organisatie door het toewijzen van verschillende taken en processen per afdeling, team of zelfs per medewerker. 

Zzp’ers organiseren met VobeSoft makkelijk hun projecten per klant, zonder het overzicht te verliezen.

Wat vonden wij van VobeSoft?

De eerste indruk die wij hadden van VobeSoft? Overweldigend, maar op een goede manier. Zodra je met het programma begint, merk je dat er ontzettend veel modules zijn. Denk bijvoorbeeld aan modules per team, zoals marketing, personeelszaken, verkoop en klantenservice, maar ook per branche, zoals financiën, retail, onroerend goed en de gezondheidszorg. Dit programma is dus toepasbaar in elk soort bedrijf!

Richten we ons op een module, zoals Workflow, dan wordt alles een stuk helderder. Deze module is zeer overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Je brengt in enkele klikken je organisatie in kaart, waarna je projecten en processen kan toevoegen.

We vonden de verschillende dashboards zeer handig, want ze zijn volkomen aanpasbaar naar jouw wensen. Maak een overzicht van al je projecten per klant óf stel alles zo in dat je ziet hoe ver verschillende teams zijn met hun taken. 

De dashboards geven je overzicht in al je projecten en processen, zodat je efficiënter kan werken.

Wat kost VobeSoft?

VobeSoft biedt verschillende pakketten. De kosten worden bepaald door de grootte van je bedrijf en welke functionaliteiten je nodig hebt.

Free

Free is uiteraard gratis. Deze versie is bedoeld voor één gebruiker. Je krijgt 500 items inclusief, met een opslagruimte van 500 MB voor data. Je krijgt ook toegang tot de Formulieren-module en de Kennisbank.

Basic

Basic is voor maximaal vijf gebruikers en kost €100 per maand voor toegang tot 10.000 items, 20 GB opslag en toegang tot de Pipeflow-module. Deze module is perfect voor projecten- en workflowmanagement. Je krijgt ook de mogelijkheid om notificaties aan te passen.

Standard

Standard kost €600 per maand. Het geeft vijftien gebruikers toegang tot 60.000 items en 150 GB opslagruimte. Je krijgt een Helpdesk-module als extraatje.

Pro

Pro kost €3.000 per maand en is geschikt voor grotere bedrijven. Je krijgt hiermee toegang voor maximaal veertig gebruikers, 300.000 items en 1.000 GB aan data-opslag. Andere voordelen zijn premium integraties en toegang tot een klantenportaal.

Custom

Wil je een VobeSoft-pakket dat op maat gemaakt is voor jouw onderneming? Dat kan ook. De prijs hiervoor is op aanvraag.

Monday - Unsplash

5. Monday

Geschikt voor

Zzp’ers die taken op een overzichtelijke, visueel aantrekkelijke wijze willen weergeven.

Belangrijkste voordelen

  • Beheer taken binnen één werkruimte;
  • Gebruik visuele, aanpasbare sjablonen;
  • Maak snelle verbindingen met verschillende tools van derden.

Kosten

Gratis tot een prijs op aanvraag

Monday

Wat is Monday?

Ook Monday is gespecialiseerd in het aanmaken van verschillende processen en taken op één plek. Dat doet de online software aan de hand van digitale sheets die workflows worden genoemd. Een soort luxe variant op een Excel-sheet, zeg maar.

Je maakt hierin verschillende taken aan en voorziet deze van bijvoorbeeld een deadline of een persoon aan wie je de taak wilt toekennen. Dat laatste is handig in het geval van een samenwerking.

Wat vonden wij van Monday?

Wij zijn fan van Monday. Dat komt allereerst omdat het programma zo veelzijdig is. Alle workflows zijn compleet naar wens aan te passen. Dat maakt het werk overzichtelijker, maar ook leuker en – als dat je ding is – kleurrijker.

Wil je liever werken met een template? Dat kan ook. Monday beschikt over honderden visueel aanpasbare sjablonen waarbinnen je alle to-do’s kunt weergeven.

Het is daarbij zelfs mogelijk om tools van derden aan een specifieke taak te koppelen. Denk hierbij aan Google Docs of Google Drive. Wij hebben Monday zelfs gekoppeld met het programma waarmee we onze sociale media beheren, Hootsuite. De opties zijn simpelweg eindeloos – en dat maakt Monday een interessante optie voor iedere zzp’er die zijn of haar werk beter in kaart wil brengen.

Prijzen Monday

Wat kost Monday?

Monday werkt met vijf verschillende betaalmogelijkheden:

  • Individueel
  • Basic
  • Standaard
  • Pro
  • Onderneming

Individueel

Individueel is gratis en biedt maximaal twee plekken. Deze versie is bedoeld voor individuen.

Basic

Basic kost €8,00 per plek per maand. Deze versie is bedoeld voor teams die al hun werk op één plek willen beheren.

Standaard

Standaard kost €10,00 per plek per maand. Deze versie is bedoeld voor teams die samen willen werken en processen willen optimaliseren.

Pro

Pro kost €16,00 per plek per maand. Deze versie is bedoeld voor het stroomlijnen van complexe workflows binnen teams.

Onderneming

De prijs voor Onderneming is alleen op aanvraag beschikbaar. Deze versie is bedoeld voor organisaties die functies specifiek voor grote bedrijven nodig hebben.

Alle pakketten op Onderneming na beschikken over een gratis proefversie.

Process Street - Unsplash

6. Process Street

Geschikt voor

Zzp’ers die een simpele manier zoeken om processen en workflows te managen.

Belangrijkste voordelen

  • Creëer procedures binnen enkele seconden;
  • Documenteer je eigen kennis én die van eventuele projectleden;
  • Track je activiteiten aan de hand van en overzichtelijk dashboard.

Kosten

Gratis tot een prijs op aanvraag

Process Street

Wat is Process Street?

Process Street omschrijft zichzelf als een simpele manier om processen en workflows te managen. De interface is daarom eenvoudig, de structuur is logisch en de software is eenvoudig te integreren met andere apps.

Wat vonden wij van Process Street?

Een programma als Monday is weliswaar een van onze favorieten door de volledige aanpasbaarheid, maar we kunnen het ons ook voorstellen als die omvang voor jou juist te groot is. Workflowsoftware als Process Street kan dan prettiger aanvoelen. De functies zijn hier wat meer teruggebracht tot de basis.

Wij vonden het in ieder geval prettig werken. Het handige drag-and-drop-systeem hielp ons zo snel op weg dat we binnen een aantal seconden al enkele procedures hadden gemaakt. We zijn ook te spreken over de functies Pages. Deze stelde ons in staat om documenten aan bepaalde workflows toe te voegen. Je raakt daardoor nooit meer briefings en dergelijke kwijt.

Het overzichtelijke dashboard en de bijbehorende notificaties hielpen ons verschillende werkzaamheden bij te houden. We konden vervolgens eenvoudig goedkeuring – of juist niet – geven wanneer een taak gereed was. Eenvoudig, maar prettig.

Process Street bleek ook integreerbaar te zijn met duizenden apps, waaronder Dropbox en Google Drive. Niet uniek, wel handig.

Process Street Prijzen

Wat kost Process Street?

Process Street werkt met drie betaalpakketten:

  • Free
  • Pro
  • Enterprise

Free

Free is gratis. Deze versie is bedoeld voor teams die Process Street willen proberen of de kennis van teamleden willen documenteren.

Pro

Pro kost $25 per teamlid per maand. Deze versie is bedoeld voor teams die hun kennis willen omzetten in daadwerkelijke workflows.

Enterprise

De prijs voor Enterprise is alleen op aanvraag beschikbaar. Deze versie is bedoeld voor organisaties die op zoek zijn naar extra beveiliging en functionaliteiten.

Free en Pro beschikken over een gratis proefversie. Je kunt een demo voor Enterprise aanvragen.