Zoek naar:

Het opzetten en uitvoeren van taken kan een moeilijk beheersbaar proces zijn – ook voor zzp’ers. Zogenoemde workflowsoftware helpt je dit in goede banen te leiden.

We kennen verschillende aanbieders die dit soort software aanbieden. De beste workflowsoftware nemen we hieronder met je door.

1. Asana

Asana biedt een online platform dat teams helpt in het organiseren, bijhouden en managen van werkzaamheden. De workflowmanagementsoftware assisteert tijdens het plannen van projecten en het op één lijn brengen van de verschillende personen die hieraan werken. Dat kan handig zijn wanneer je als zzp’er bent betrokken bij grootschalige projecten waaraan ook andere ondernemers bijdragen.

Wat zijn de belangrijkste features van Asana?

Bekijk de voortgang van je projecten in realtime

Overzichtelijke rapporten helpen je in het ontwikkelen van inzicht in de vooruitgang van iedere werkstroom.

Integreer Asana met verschillende apps

Asana is te combineren met diverse applicaties om je team verder te ondersteunen.

Maak geautomatiseerde processen aan

Asana werkt met de zogenoemde Workflow Builder. Dit is een relatief nieuwe feature die processen kan automatiseren. Het helpt teams beter de coördineren.

Méér features

  • Beheer werkaanvragen op één centrale plaats;
  • Bekijk de werkbelasting per projectlid;
  • Bekijk werk binnen een gedeelde agenda;
  • Houd strategische doelen bij;
  • Synchroniseer werk naar alle apparaten.

Wat kost Asana?

Basic

Basic is gratis. Deze versie is bedoeld voor medewerkers of teams die net gaan beginnen met het beheren van projecten.

Premium

Premium kost €10,99 per maand bij een jaarlijkse betaling. Deze versie is bedoeld voor teams die projectplannen moeten maken.

Business

Business kost €24,99 per maand bij een jaarlijkse betaling. Deze versie is bedoeld voor teams met projecten die al eventjes op weg zijn.

Enterprise

De prijs voor Enterprise is alleen op aanvraag beschikbaar. Deze versie is bedoeld voor organisaties die aanvullende beveiliging, controle en ondersteuning nodig hebben.

2. ClickUp

Wat is ClickUp?

ClickUp biedt workflowsoftware voor teams die op zoek zijn naar één beheersysteem dat alle bestaande apps vervangt. De software is bedoeld voor teams die slimmer en efficiënter willen werken. Teamleden kunnen onder meer gebruikmaken van gezamenlijke documenten, doelen en planningen.

Wat zijn de belangrijkste features van ClickUp?

Download ClickUp voor ieder apparaat

De mobiele apps zorgen ervoor dat je deze workflowmanagementsoftware feitelijk altijd bij de hand hebt.

Integreer ClickUp met meerdere platforms

ClickUp is te integreren met andere apps, zodat je je werk eenvoudig op één plaats houdt.

Maak taken aanpasbaar

ClickUp stelt je in staat om taken niet alleen in te plannen, maar volledig te customizen. Het wordt daarmee mogelijk om projecten exact zo in te richten als je wilt. 

Méér features

  • Integreer bestaande projecten met behulp van de importfunctie;
  • Maak documenten, kennisbanken en wiki’s aan;
  • Manage en monitor verschillende doelen en strategieën.

Wat kost ClickUp?

Free Forever

Free Forever is gratis en bedoeld voor persoonlijk gebruik.

Unlimited

Unlimited kost $5,00 per teamlid per maand en is bedoeld voor kleine teams.

Business

Business kost $12,00 per teamlid per maand en is bedoeld voor middengrote teams.

Business Plus

Business Plus kost $19,00 per teamlid per maand en is bedoeld voor meerdere teams.

3. KiSSFLOW

Wat is KiSSFLOW?

Het funky gespelde KiSSFLOW helpt je, zoals de naam al doet vermoeden, in het ontwikkelen van workflows. Ze doen dat op snelle wijze en bieden hun software aan voor diverse platforms, waaronder Android en macOS.

Wat zijn de belangrijkste features van KiSSFLOW?

Gebruik drilldowns voor het opsporen van fouten

Zogenoemde drilldowns bieden je de mogelijkheid om eventuele bottlenecks op te sporen en te elimineren. 

Krijg inzicht via overzichtelijke dashboards

De dashboards van KiSSFLOW geven je real-time info over alle processen – op een voor de gebruiker overzichtelijke wijze.

Profiteer van analyses en rapporten

Heldere, naar wens aan te passen analyses en rapporten geven je meer inzicht in je acties.

Méér features

  • Breng snelle aanpassingen in processen toe;
  • Ken taken op dynamische wijze toe aan teamleden;
  • Maak workflow-formulieren zónder het gebruik van codering;
  • Ontvang digitale of geprinte weergaven van alle processen;
  • Profiteer van directe toegang tot je data vanaf verschillende apparaten.

Wat kost KiSSFLOW?

Advanced

Advanced kost $9,90 per gebruiker per maand. Deze versie is bedoeld voor organisaties die willen beginnen met het digitaliseren van workflows.

Basic

Basic kost $10,00 per gebruiker per maand. Deze versie is bedoeld voor kleine teams die willen starten met geautomatiseerde workflows.

Fully Loaded

Fully Loaded kost $19,00 per gebruiker per maand. Deze versie is bedoeld voor organisaties die via digitale workflows willen samenwerken met klanten en partners.

Enterprise

De prijs voor Enterprise is alleen op aanvraag beschikbaar. Deze versie is bedoeld voor organisaties die aanvullende eisen hebben.

Alle pakketten op Enterprise na beschikken over een gratis proefversie.

4. Monday

Wat is Monday?

Monday specialiseert zich eveneens in de aanmaak en het beheer van diverse processen op één plek. De software is daarmee handig voor zzp’ers binnen onder meer de marketing, projectmanagement en softwareontwikkeling. Bedrijven die gebruikmaken van deze software zijn grote spelers als Adobe, Discovery Channel en Universal.

Wat zijn de belangrijkste functies van Monday?

Beheer taken binnen één werkruimte

Een overzichtelijke interface zorgt voor het eenvoudig plannen, volgen én leveren van verschillende taken.

Gebruik visuele, aanpasbare sjablonen

Het is mogelijk om honderden visueel aanpasbare sjablonen te gebruiken voor de weergave van al je digitale processen.

Maak snelle verbindingen met verschillende tools

Monday is te integreren met allerlei apps, waaronder Microsoft Teams en LinkedIn.

Méér features

  • Bespaar tijd door middel van automatiseringen;
  • Profiteer van 24/7-ondersteuning van een professioneel team;
  • Visualiseer je werk in de vorm van kaarten, kalenders, tijdlijnen en méér.

Wat kost Monday?

Individueel

Individueel is gratis en biedt maximaal twee plekken. Deze versie is bedoeld voor individuen.

Basic

Basic kost €8,00 per plek per maand. Deze versie is bedoeld voor teams die al hun werk op één plek willen beheren.

Standaard

Standaard kost €10,00 per plek per maand. Deze versie is bedoeld voor teams die samen willen werken en processen willen optimaliseren.

Pro

Pro kost €16,00 per plek per maand. Deze versie is bedoeld voor het stroomlijnen van complexe workflows binnen teams.

Onderneming

De prijs voor Onderneming is alleen op aanvraag beschikbaar. Deze versie is bedoeld voor organisaties die functies specifiek voor grote bedrijven nodig hebben.

Alle pakketten op Onderneming na beschikken over een gratis proefversie.

5. Process Street

Wat is Process Street?

Process Street omschrijft zichzelf als een simpele manier om processen en workflows te managen. De interface is daarom eenvoudig, de structuur logisch en de software is eenvoudig te integreren met andere apps.

Wat zijn de belangrijkste functies van Process Street?

Creëer procedures binnen enkele seconden

Een handig drag-and-drop-systeem helpt je op weg.

Documenteer de kennis van je team

De functie Pages stelt je in staat om verschillende, kennisrijke documenten aan je workflows toe te voegen.

Track je activiteiten met behulp van een dashboard

Je kunt bovendien kiezen voor notificaties wanneer een specifieke taak is afgerond.

Méér features

  • Geef goedkeuring, of juist niet, wanneer een taak gereed is;
  • Integreer Process Street met duizenden apps, waaronder Dropbox en Google Drive;
  • Maak formulieren aan om data verder te structureren.

Wat kost Process Street?

Free

Free is gratis. Deze versie is bedoeld voor teams die Process Street willen proberen of de kennis van teamleden willen documenteren.

Pro

Pro kost $25 per teamlid per maand. Deze versie is bedoeld voor teams die hun kennis willen omzetten in daadwerkelijke workflows.

Enterprise

De prijs voor Enterprise is alleen op aanvraag beschikbaar. Deze versie is bedoeld voor organisaties die op zoek zijn naar extra beveiliging en functionaliteiten.

Free en Pro beschikken over een gratis proefversie. Je kunt een demo voor Enterprise aanvragen.

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik als zzp’er workflowsoftware gebruiken?

Het kan zijn dat je binnen bepaalde projecten moet samenwerken met andere ondernemers. Het kan óók zijn dat je zelf werk delegeert aan een team van mensen. De beste workflowsoftware kan in beide gevallen een oplossing bieden.

Waar moet ik op letten bij het kiezen van workflowsoftware?

Het is belangrijk om je gebruiksdoel in het achterhoofd te houden. Wil je alleen specifieke kennis documenteren? Ga dan voor een goedkoper pakket van een van de hierboven genoemde opties. Wil je dit ook daadwerkelijk omzetten in overzichtelijke workflows? Kies dan voor een meer geavanceerde versie. Zzp’ers hebben doorgaans genoeg aan de basisvariant.

De keuze  voor de beste workflowsoftware hangt verder af wat welke software jij het prettigst vindt werken. Ons advies? Probeer ze allemaal uit. Die gratis proefversies zijn er tenslotte niet voor niets.

Welke workflowsoftware is het goedkoopst?

Alle pakketten die we hierboven hebben genoemd, beschikken over gratis versies, waardoor de prijzen elkaar niet veel ontlopen. De goedkoopste betaalde versie is echter ClickUp. Het Unlimited-pakket kost je $5,00 per teamlid per maand.

Auteur

Schrijf een reactie