Zoek naar:

Zelfstandige ondernemers die actief zijn in de retail ontkomen haast niet aan het gebruik van goede voorraadbeheersoftware. Dit soort programma’s beheren de goederenstromen binnen je onderneming op een overzichtelijke wijze. We hebben hieronder een aantal softwarepakketten met elkaar vergeleken. Kijk snel verder om te checken welke variant aan voor jou de beste voorraadbeheersoftware is!

1. Facturatie Office

Wat is Facturatie Office?

Facturatie Office is geen specifiek voorraadbeheerprogramma. Het is een alles-in-één-boekhoudprogramma waarmee je verschillende aspecten van het ondernemersbestaan op snelle en slimme wijze stroomlijnt.

Een van de onderdelen van de software is echter het beheer van voorraad. Facturatie Office is daarmee wel degelijk te gebruiken als een simpel voorraadbeheerprogramma.

Wat zijn de belangrijkste features van Facturatie Office?

Organiseer al je administratieve gegevens op één plek

Dit zorgt voor meer overzicht – en indirect voor een snellere manier van werken.

Ontvang een waarschuwing wanneer je voorraadniveau onder een vooraf vastgestelde grens komt

Je plaatst hierdoor altijd tijdig nieuwe bestellingen.

Beheer de contactgegevens van je leveranciers

Je krijgt hierbij eveneens inzicht in de bestedingspatronen per leverancier.

Wat kost Facturatie Office?

Facturatie Office werkt met drie verschillende pakketten:

  • Gratis
  • Basis
  • Pro
Screenshot Facturatie Office

Gratis

De gratis versie stelt één gebruiker in staat om drie facturen of offertes per maand te maken. Dat is natuurlijk niet veel, maar als je Facturatie Office toch met name als voorraadbeheerprogramma gebruikt, is dit pakket best handig. De kosteloze variant is namelijk inclusief het beheer van producten, klanten en leveranciers.

Basis

Het pakket Basis kost €9,99 per maand. Meerdere gebruikers hebben dan toegang tot de verschillende functies, waaronder voorraadbeheer.

Pro

Het pakket Pro kost €19,99 per maand voor meerdere gebruikers, het maken van een onbeperkt aantal facturen en offertes én toegang tot voorraadbeheer.

2. Picqer

Wat is Picqer?

Picqer is, in tegenstelling tot Facturatie Office, wél specifiek gericht op het beheren van voorraden. De online software wordt dan ook volop gebruikt door eigenaren van webwinkels en zorgen voor grip op zo’n beetje alles wat er in je magazijn plaatsvindt. Dit maakt Picqer mogelijk de beste voorraadbeheer-app.

Wat zijn de belangrijkste features van Picqer?

Ontvang slimme inkoopadviezen

Deze adviezen vertellen je precies welke producten je moet inkopen om de voorraden op peil te houden.

Regel zendingen met één druk op de knop

Dat is voldoende voor het fixen van de zendingen bij je vervoerder, het printen van het verzendlabel én het koppelen van de tracking code aan je webshop.

Koppel Picqer eenvoudig aan diverse webshops en tools

Zo’n koppeling zorgt voor een efficiënt logistiek proces.

Wat kost Picqer?

Picqer werkt met drie verschillende betaalmogelijkheden:

  • Team
  • Business
  • Premium
Screenshot Picqer

Team

De optie Team kost minimaal €349 per maand, inclusief 3.000 bestellingen. Hij is bedoeld voor zzp’ers die meer dan 50 bestellingen per dag versturen.

Business

De optie Business kost minimaal €749 per maand, inclusief 7.500 bestellingen. Hij is bedoeld voor zzp’ers die meer dan 200 bestellingen per dag versturen.

Premium

De optie Premium kost minimaal €1.249 per maand, inclusief 15.000 bestellingen. Hij is bedoeld voor zzp’ers die meer dan 500 bestellingen per dag versturen.

3. Silvasoft

Wat is Silvasoft?

Silvasoft biedt complete, persoons- of bedrijfsgebonden pakketen aan bedrijfssoftware. Deze pakketten zijn opgebouwd uit verschillende modules, waarvan de module Product- en Voorraadbeheer er mogelijk één is. Silvasoft is zodoende prima bruikbaar als voorraadsoftwarebeheer.

Wat zijn de belangrijkste features van Silvasoft?

Regel je product- en voorraadbeheer vanaf één plaats

Je vult hier onder meer je minimale voorraad, in- en verkoopprijzen én voorraadwaarde in.

Verwerk ontvangen producten eenvoudig in het beheersysteem

Het beheren van je online voorraadsysteem kan gewóón via de mobiele app.

Beheer je complete inventaris

Silvasoft kent géén limieten op de aantallen producten.

Screenshot Silvasoft

Wat kost Silvasoft?

De module Product- en Voorraadbeheer gaat vanaf €4,95 per maand. Het wordt alléén duurder wanneer je meerdere magazijnen en winkels beheert.

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik als zzp’er voorraadbeheersoftware gebruiken?

Eigenaren van webwinkels ontkomen eigenlijk niet aan het gebruik van voorraadsoftware. Dit is bijvoorbeeld nodig om de voorraden op peil te houden en om inkomende bestellingen te controleren. 

We schatten dat je vanaf meer dan vijftig bestellingen per dag een voorraadprogramma moet gebruike.

Waar moet ik op letten tijdens het kiezen voor voorraadbeheersoftware?

Voorraadbeheersoftware kopen? Kies dan een versie die past bij je wensen en voorkeuren, zodat je altijd de voor jou beste voorraadbeheersoftware kiest.

Een vraag die je jezelf daarbij moet stellen: zoek je uitsluitend stockbeheersoftware óf heb je liever een completer pakket waarmee je ook direct kunt factureren en offreren – om maar wat te noemen?

Picquer is een voorbeeld van een programma dat uitsluitend wordt gebruikt om voorraden mee te beheren. Het is zeer gespecialiseerde software waarmee je alles in jouw magazijn tot in de puntjes regelt.

Facturatie Office en Silvasoft zijn uit te breiden tot volledige administratiepakketten. Dat kan handig zijn waneer je bijvoorbeeld ook nog niet beschikt over een boekhoudpakket.

Welke voorraadbeheersoftware is het goedkoopst?

Facturatie Office biedt een gratis pakket. Je kunt hiermee een (zeer) beperkt aantal offertes en facturen versturen, maar de optie is wel inclusief voorraadbeheersoftware. Dat maakt Facturatie Office vanzelfsprekend automatisch de goedkoopste mogelijkheid.

Auteur

Schrijf een reactie