Zoek naar:

Zzp’ers actief in de retail ontkomen niet aan het gebruik van goede voorraadbeheersoftware. Deze programma’s beheren de goederenstromen binnen je onderneming op een overzichtelijke wijze. Check ons overzicht om te kijken wat voor jou de beste voorraadbeheersoftware is.

Dit vinden wij de beste voorraadbeheersoftware voor zzp’ers:

  • Facturatie Office
  • GoedGepickt
  • Picqer
  • Silvasoft

Dit kost deze voorraadbeheersoftware

Facturatie OfficeGratis tot €19,99 per maand
GoedGepickt€95 tot €795 per maand
Picqer€349 tot €1.249 per maand
SilvasoftVanaf €4,95 per maand
Facturatie Office - Unsplash

1. Facturatie Office

Geschikt voor

Ondernemers op zoek naar een alles-in-één-boekhoudprogramma waarbinnen een belangrijke rol is weggelegd voor voorraadbeheer.

Belangrijkste voordelen

  • Organiseer al je administratieve gegevens op één plek;
  • Ontvang een waarschuwing wanneer je voorraadniveau onder een vooraf vastgestelde grens komt;
  • Beheer de contactgegevens van je leveranciers.

Kosten

Gratis tot €19,99 per maand.

Facturatie Office

Wat is Facturatie Office?

Facturatie Office is geen specifiek voorraadbeheerprogramma. Het is een alles-in-één-boekhoudprogramma waarmee je verschillende aspecten van het ondernemersbestaan op snelle en slimme wijze stroomlijnt.

Een van de onderdelen van de software is echter het beheer van voorraad. Facturatie Office is daarmee wel degelijk te gebruiken als een simpel voorraadbeheerprogramma.

Wat vonden wij van Facturatie Office?

De handigste functie van Facturatie Office is – wat ons betreft – het feit dat alle administratie gegevens op één plek zijn te bewaren. Dat zorgde bij ons voor meer overzicht en indirect voor een snellere manier van werken.

We zijn ook zeer te spreken over de automatische waarschuwingen die we ontvingen wanneer ons voorraadniveau onder een bepaalde grens kwam. Een grens die we bovendien zelf hadden bepaald. Dit voorkomt dat je nee moet verkopen.

Een voordeel van het gegeven dat Facturatie Office óók werkt als boekhoudprogramma: het is hierdoor makkelijk om de contactgegevens van je leveranciers te beheren. Wat we eveneens fijn vonden, is het inzicht in de bestedingspatronen per leverancier.

Screenshot Facturatie Office

Wat kost Facturatie Office?

Facturatie Office werkt met drie verschillende pakketten:

  • Gratis
  • Basis
  • Pro

Gratis

De gratis versie stelt één gebruiker in staat om drie facturen of offertes per maand te maken. Dat is natuurlijk niet veel, maar als je Facturatie Office toch met name als voorraadbeheerprogramma gebruikt, is dit pakket best handig. De kosteloze variant is namelijk inclusief het beheer van producten, klanten en leveranciers.

Basis

Het pakket Basis kost €9,99 per maand. Meerdere gebruikers hebben dan toegang tot de verschillende functies, waaronder voorraadbeheer.

Pro

Het pakket Pro kost €19,99 per maand voor meerdere gebruikers, het maken van een onbeperkt aantal facturen en offertes én toegang tot voorraadbeheer.

2. GoedGepickt

Geschikt voor 

Zzp’ers met een kleine tot middelgrote webshop met een eigen magazijn die inzicht willen in bestellingen, verkopen, voorraden en verzendingen.

Belangrijkste voordelen

  • Bekijk je gegevens vanaf verschillende apparaten;
  • Maak koppelingen met diverse verkoopkanalen;
  • Krijg een actueel overzicht van je bestellingen, verkopen, voorraden en verzendingen;
  • Profiteer van het feit dat GoedGepickt op snelle servers in Nederland draait.

Kosten

€95 tot €795 per maand

Wat is GoedGepickt?

GoedGepickt is magazijnsoftware voor zzp’ers met een kleine tot middelgrote webshop. De software helpt je met alle fulfillment van je magazijn. Denk aan productbeheer, voorraadbeheer en inkoopbestellingen, maar ook aan het afronden van orders, printen van pakbonnen en labels en het verzenden van pakketten. GoedGepickt zorgt hierbij voor een koppeling met je leveranciers, verkoopkanalen en verzenddiensten.

Wat vonden wij van GoedGepickt?

GoedGepickt is een goed werkend programma dat een complete service biedt. Waar andere programma’s uitsluitend zijn ontwikkeld om voorraden te beheren, volgt GoedGepickt al je voorraadbewegingen en meer. 

Koppelingen met je leveranciers, verkoopkanalen en verzenddiensten zorgen ervoor dat je altijd en overal een actueel overzicht hebt van bestellingen van klanten. Je ziet daarmee snel welke bestellingen verzonden zijn, welke orders nog verstuurd moeten worden, hoe de voorraden erbij staan en wat de prestaties van je verkoopkanalen zijn. GoedGepickt kan op basis van jouw voorraad en verkopen uit het verleden zelfs inkoopvoorspellingen maken. Sterker nog: het programma weet vaak eerder dan jij wanneer er een nieuwe voorraad moet komen.

We vonden GoedGepickt makkelijk te gebruiken. Het was onder meer eenvoudig om het programma aan verschillende verkoopkanalen te koppelen. De software werkt samen met de meestgebruikte e-commerce-platformen, dus we verwachten voor de meeste ondernemers geen problemen op dat gebied. 

Wat kost GoedGepickt?

De prijs is aantrekkelijk in verhouding tot soortgelijke software, die soms minder uitgebreid is dan GoedGepickt.

GoedGepickt werkt op dit gebied met zes verschillende pakketten. Allen geven je dezelfde functionaliteiten, maar zijn afhankelijk van het aantal bestellingen die je per maand krijgt:

  • Starter
  • Pakket S
  • Pakket M
  • Pakket L
  • Pakket XL
  • Pakket XXL 

Starter

Dit pakket kost €95 per maand. Starter is bedoeld voor webshops met 200 bestellingen per maand.

Pakket S

Voor dit pakket betaal je €195 per maand. Dit pakket is perfect voor webshops met maximaal 750 bestellingen per maand.

Pakket M

Voor webshops met maximaal 1.500 maandelijkse bestellingen, is Pakket M geschikt. Dit pakket kost €295 per maand.

Pakket L

Dit pakket kost €395 per maand en is geschikt voor webshops die maandelijks tot 3.500 bestellingen per maand verwerken.

Pakket XL

Voor €595 per maand krijg je Pakket XL. Dit pakket is geschikt voor webshops die tot 5.500 bestellingen per maand binnenkrijgen.

Pakket XXL

Krijgt jouw webshop elke maand maximaal 10.000 bestellingen? Kies dan Pakket XXL voor €795 per maand.

Picqer - Unsplash

2. Picqer

Geschikt voor

Zzp’ers die al even op weg zijn en behoefte hebben aan veelomvattende voorraadbeheersoftware.

Belangrijkste voordelen

  • Ontvang slimme inkoopadviezen;
  • Regel zendingen met één druk op de knop;
  • Koppel Picqer eenvoudig aan verschillende webshops en andere tools.

Kosten

€349 tot €1.249 per maand

Picqer

Wat is Picqer?

Picqer is, in tegenstelling tot Facturatie Office, wél specifiek gericht op het beheren van voorraden. De online software wordt dan ook volop gebruikt door eigenaren van webwinkels en zorgen voor grip op zo’n beetje alles wat er in je magazijn plaatsvindt. Dit maakt Picqer mogelijk de beste voorraadbeheer-app.

Wat vonden wij van Picqer?

Picqer is bovenal erg omvangrijk en véél meer dan alleen een programma om je voorraad mee op peil te houden. We ontvingen bijvoorbeeld slimme inkoopadviezen. Deze vertelden ons exact welke producten we moesten inkopen om de voorraden op peil te houden.

Werken met Picqer bespaarde ons eveneens veel tijd. Zendingen zijn via dit pakket namelijk met één druk op de knop te regelen. Dit bleek voldoende voor het fixen van de zendingen bij onze vervoerder, het printen van het verzendlabel én het koppelen van de tracking code aan een webshop. Over automatisering gesproken!

We vonden het ook erg fijn dat Picqer eenvoudig was te koppelen aan diverse webshops en tools. Deze koppeling zorgde voor een nóg efficiënter logistiek proces.

Zijn er ook nog nadelen? Die zijn er – helaas. De omvang van Picqer gaat namelijk gepaard met een hoog prijskaartje, zeker in verhouding tot andere voorraadbeheersoftware. Dat is ook logisch, maar dat maakt Picqer bij uitstek geschikt voor zzp’ers die al eventjes op weg zijn met hun business. We raden het starters niet aan. 

Screenshot Picqer

Wat kost Picqer?

Picqer werkt met drie verschillende betaalmogelijkheden:

  • Team
  • Business
  • Premium

Team

De optie Team kost minimaal €349 per maand, inclusief 3.000 bestellingen. Hij is bedoeld voor zzp’ers die meer dan 50 bestellingen per dag versturen.

Business

De optie Business kost minimaal €749 per maand, inclusief 7.500 bestellingen. Hij is bedoeld voor zzp’ers die meer dan 200 bestellingen per dag versturen.

Premium

De optie Premium kost minimaal €1.249 per maand, inclusief 15.000 bestellingen. Hij is bedoeld voor zzp’ers die meer dan 500 bestellingen per dag versturen.

Silvasoft - Unsplash

3. Silvasoft

Geschikt voor

Ondernemers die simpele software voor het beheer van hun voorraden nodig hebben.

Belangrijkste voordelen

  • Regel je product- en voorraadbeheer vanaf één centrale plaats;
  • Verwerk ontvangen producten eenvoudig in het beheersysteem;
  • Beheer je complete inventaris.

Kosten

Vanaf €4,95 per maand

Silvasoft

Wat is Silvasoft?

Silvasoft biedt complete, persoons- of bedrijfsgebonden pakketen aan bedrijfssoftware. Deze pakketten zijn opgebouwd uit verschillende modules, waarvan de module Product- en Voorraadbeheer er mogelijk één is. Silvasoft is zodoende prima bruikbaar als voorraadsoftwarebeheer.

Wat vonden wij van Silvasoft?

De module Product- en Voorraadbeheer van Silvasoft is wat ons betreft een ideale optie voor iedereen die op zoek is naar een simpel systeem voor voorraadbeheer. Producten en voorraden worden hierbij vanaf één plaats geregeld. We vonden het makkelijk om minimale voorraden, in- en verkoopprijzen en voorraadwaardes in te vullen dankzij de duidelijke interface. Handig en snel!

Een ander pluspunt van Silvasoft: het beheren van online voorraadsystemen kan altijd en overal. De mobiele app werkt daartoe nagenoeg perfect.

Plus – je kunt je complete inventaris beheren. Silvasoft kent namelijk géén limieten op de productaantallen.

Screenshot Silvasoft

Wat kost Silvasoft?

De module Product- en Voorraadbeheer gaat vanaf €4,95 per maand. Het wordt alléén duurder wanneer je meerdere magazijnen en winkels beheert.

Auteur

Schrijf een reactie