Zoek naar:

VoIP staat voor Voice over Internet Protocol. Dat komt simpelweg neer op bellen via het internet. Een goedkopere optie dan analoog bellen – en daardoor misschien voor jou interessant. We hebben hieronder de beste VoIP-programma’s met elkaar vergeleken. Check of er iets voor jou bij zit!

Dit vinden we de beste VoIP-software voor zzp’ers

  • Aircall
  • CloudTalk
  • Talkdesk

Dit kost deze VoIP-software

Aircall€30 of €50 per gebruiker per maand
CloudTalk€25 per gebruiker per maand tot een prijs op aanvraag
Talkdesk$75 per gebruiker per maand tot een prijs op aanvraag

Hoe werkt VoIP-bellen?

VoIP-bellen moet je combineren met het gebruik van VoIP-software. Dit soort VoIP-programma’s maken de gesprekken überhaupt mogelijk, maar koppelen inkomende en uitgaande VoIP-telefoontjes ook aan een specifiek systeem, zoals je CRM-systeem. Het voordeel daarvan is dat je dan méér kunt met je belletjes dan alleen – tja – bellen.

Het wordt bijvoorbeeld mogelijk om klantgegevens te verzamelen of vervolggesprekken in te plannen. Dat komt allemaal ten goede van je sales – en daarom is VoIP ook interessant voor zzp’ers.

Aircall - Unsplash

1. Aircall

Geschikt voor

Ondernemers die hun sales willen verbeteren aan de hand van hun belgedrag.

Belangrijkste voordelen

  • Verbeter de ervaring van je klanten door Aircall te koppelen aan een CRM-systeem, zoals Monday of Zendesk;
  • Gebruik Interactive Voice Response (IVR) en voorzie klanten automatisch van een antwoord;
  • Bel eenvoudig en goedkoop naar Nederlandse en internationale telefoonnummers.

Kosten

€30 of €50 per gebruiker per maand

Aircall

Wat is Aircall?

Aircall biedt klanten een cloud-based VoIP-app. De installatie is een kwestie van seconden, waarna je Aircall kunt verbinden aan je CRM-systeem. Die koppeling laat je zien hóe je belgedrag er precies uitziet. Je kunt, aan de hand daarvan, je sales verbeteren.

Wat vonden wij van Aircall?

We waren bovenal tevreden over de integratie tussen Aircall en ons CRM-systeem. Dit leverde ons namelijk meer informatie over onze klanten op, bijvoorbeeld over wie ze precies zijn en wat ze van ons verwachtten. Dat zorgde indirect voor een betere klantervaring. 

Een tweede pluspunt aan het gebruik van Aircall: IVR. Dit staat voor Interactive Voice Response en hielp ons bellende klanten automatisch van een antwoord te voorzien. Een handige én tijdbesparende oplossing.

Hét pluspunt van Aircall? Dat is toch echt dat we hiermee eenvoudig en goedkoop naar internationale telefoonnummers konden bellen. Dit kon naar nummers uit meer dan honderd landen. Aircall werd zodoende een besparing – en dat is altijd goed.

Screenshot Aircall

Wat kost Aircall?

Aircall werkt met twee pakketten: Essential en Professional.

Essential

Essential kost €30 per gebruiker per maand. Het is een flexibele oplossing gekenmerkt door eenvoud. Je krijgt hiervoor onder meer een ongelimiteerd aantal inkomende telefoontjes en duizend minuten aan uitgaande gesprekken.

Professional

Professional kost €50 per gebruiker per maand. Het aantal inkomende én uitgaande belletjes is ongelimiteerd en je kunt Aircall met dit pakket koppelen aan bijvoorbeeld Salesforce.

CloudTalk - Unsplash

2. CloudTalk

Geschikt voor

Ondernemers die een cloud-based VoIP-app nodig hebben én willen besparen op kosten voor inkomende gesprekken.

Belangrijkste voordelen

  • Gebruik Smart IVR om de juiste telefoontjes op het juiste moment te plegen;
  • Betaal géén kosten voor inkomende gesprekken;
  • Maak gebruik van CloudTalk Support.

Kosten

€25 per gebruiker per maand tot een prijs op aanvraag

Cloudtalk

Wat is CloudTalk?

CloudTalk is ook een cloud-based VoIP-app waarmee je onder meer VoIP-telefoontjes kunt afhandelen. Ze helpen je in het aanbieden van exceptioneel goede klantenservice en onderscheiden zich op het gebied van efficiëntie en betrouwbaarheid.

Wat vonden wij van CloudTalk?

De functie die ons het meest in het oog sprong, was Smart IVR. Dit stelde ons namelijk in staat om de juiste telefoontjes op het juiste moment te plegen. We doelen daarmee op het feit dat Smart IVR ons liet zien wat de beste momenten zijn om te bellen. Dat doet het fenomeen aan de hand van door ons opgegeven criteria over onder meer taal, producten en locaties. Erg handig!

Daarnaast – besparen is altijd goed. We waren dan ook aangenaam verrast om te zien dat we géén kosten hoefden te betalen voor inkomende gesprekken. Die zijn bij CloudTalk namelijk gratis. We wisten dat VoIP-bellen goedkoop was, maar zó goedkoop hadden we niet verwacht…

Een derde optie die we positief willen belichten: CloudTalk Support. Dit gaf ons inzicht in ons belgedrag aan de hand van bijvoorbeeld real-time analytics. Een functie die indirect kan helpen eventuele knelpunten te verbeteren.

Screenshot CloudTalk

Wat kost CloudTalk?

CloudTalk werkt met de volgende vier pakketten:

  • Starter
  • Essential
  • Expert
  • Custom

Starter

Starter kost €25 per gebruiker per maand. Je krijgt hiervoor onder meer een ongelimiteerd aantal inkomende gesprekken en het gebruik van CloudTalks mobiele VoIP-app.

Essential

Essential kost €30 per gebruiker per maand. Je krijgt hiervoor onder meer alle features van Starter, geavanceerde analytics en de mogelijkheid om sms’jes te versturen.

Expert

Expert kost €50 per gebruiker per maand. Je krijgt hiervoor onder meer alle features van Essential, integratie met Salesforce en een speech-to-text-functie.

Custom

CloudTalk biedt grote bedrijven de mogelijkheid op maat gemaakte pakketten te bestellen. De prijzen hiervoor zijn op aanvraag.

Talkdesk - Unsplash

3. Talkdesk

Geschikt voor

Zzp’ers op zoek naar VoIP-services namens een bedrijf dat continu blijft innoveren.

Belangrijkste voordelen

  • Profiteer van Talkdesk AI-mogelijkheden, waarmee je toekomstige wensen van klanten kunt voorspellen, gebaseerd op in het verleden afgenomen producten en diensten;
  • Gebruik de Talkdesk Studio™ voor een schematische weergave van alle gesprekken met de klant;
  • Pleeg VoIP-telefoontjes in de hoogste gesprekskwaliteit.

Kosten

$75 per gebruiker per maand tot een prijs op aanvraag.

Talkdesk

Wat is Talkdesk?

Talkdesk biedt cloud-based oplossingen voor zo’n beetje alles wat telefonie aangaat. VoIP-services maken daar natúúrlijk deel vanuit. Het gebruik van Talkdesk helpt ondernemers tijdens het rapporteren, bekijken en zelfs terugluisteren van gesprekken met klanten. Het bedrijf is daarnaast bijzonder innovatief en werkt jaarlijks aan honderden nieuwe verbeteringen.

Wat vonden wij van Talkdesk?

Talkdesk kwam ons op over als de meest innovatieve VoIP-aanbieder. Dat kwam voornamelijk door de technologische mogelijkheden. Artificial Intelligence (AI) bijvoorbeeld, waarmee we klanten automatisch te woord konden staan.

We waren ook erg te spreken over de Talkdesk Studio™. Dit zorgde voor een overzichtelijke, schematische weergave van alle gesprekken die we met onze klanten hebben gevoerd. Wij vonden het een slimme manier om eenvoudig alle oorspronkelijke telefoongesprekken én de follow-ups terug te zien.

Iets anders dat ons opviel: de VoIP-telefoontjes zijn van een erg hoge gesprekskwaliteit.

Zijn er ook nadelen? Nou – het prijskaartje. Talkdesk is kwalitatief sterk, maar daardoor ook een stuk duurder dan Aircall en Cloudtalk.

Screenshot Talkdesk

Wat kost Talkdesk?

Talkdesk werkt met vier verschillende betaalmogelijkheden:

  • CX Cloud Essentials
  • CX Cloud Elevate
  • CX Cloud Elite
  • Experience Clouds

CX Cloud Essentials

CX Cloud Essentials kost $75 per gebruiker per maand. Je krijgt hiervoor alle essentiële features voor het onderhouden van je eigen contactcentrum, inclusief dashboards en rapportages.

CX Cloud Essentials

CX Cloud Essentials kost $75 per gebruiker per maand. Je krijgt hiervoor alle essentiële features voor het onderhouden van je eigen contactcentrum, inclusief dashboards en rapportages.

CX Cloud Elevate

CX Cloud Elevate kost $95 per gebruiker per maand. Je ontvangt hiervoor alles wat je nodig hebt voor het verbeteren van de klantervaring, waaronder automatische notificaties en de mogelijkheid om je scherm op te nemen.

CX Cloud Elite

CX Cloud Elite kost $125 per gebruiker per maand. Je ontvangt hiervoor alles benodigdheden om inzichten om te toveren tot resultaten, zoals Performance Management en Agent Assist.

Experience Cloud

Experience Cloud is bedoeld voor grote organisaties met ingewikkelde communicatiestructuren. De prijs hiervoor is op aanvraag.

Auteur

Schrijf een reactie