Zoek naar:

VoIP staat voor Voice over Internet Protocol. Dat komt simpelweg neer op bellen via het internet. Een goedkopere optie dan analoog bellen – en daardoor komt het op zakelijk gebied veel voor.

VoIP-bellen moet je combineren met het gebruik van VoIP-software. Dit soort pakketten maken de gesprekken überhaupt mogelijk, maar koppelen inkomende en uitgaande VoIP-telefoontjes ook aan een specifiek systeem, zoals je CRM-systeem. Het voordeel daarvan is dat je dan méér kunt met je belletjes dan alleen – tja – bellen.

Het wordt bijvoorbeeld mogelijk om klantgegevens te verzamelen of vervolggesprekken in te plannen. Dat komt allemaal ten goede van je sales – en daarom is VoIP ook interessant voor zzp’ers.

We hebben hieronder een aantal softwarepakketten met elkaar vergeleken. Wil je als zzp’er gebruikmaken van VoIP? Bepaal dan aan de hand van onderstaande vergelijkingen of je hierbij ook een bijbehorend VoIP-programma wilt hanteren.

1. Aircall

Wat is Aircall?

Aircall biedt klanten een cloud-based VoIP-app. De installatie is een kwestie van seconden, waarna je Aircall kunt verbinden aan je CRM-systeem. Die koppeling showt je hóe je belgedrag er precies uitziet. Je kunt, aan de hand daarvan, je sales verbeteren.

Wat zijn de belangrijkste features van Aircall?

Verbeter de ervaring van je klanten met behulp van integratie met andere tools

Een koppeling met een CRM-systeem levert tenslotte meer info over consumenten en indirect een betere klantervaring op. 

Aircall is bijvoorbeeld te combineren met Monday, Salesforce, Shopify en Zendesk.

Gebruik Interactive Voice Response (IVR)

IVR bespaart je tijd door bellende klanten automatisch van antwoord te voorzien – op een slimme manier.

Bel eenvoudig en goedkoop naar internationale telefoonnummers

Laten we het bellen zelf niet vergeten. Aircall stelt je bijvoorbeeld in staat om telefoontjes te plegen naar nummers uit meer dan honderd landen.

Wat kost Aircall?

Aircall werkt met twee pakketten: Essential en Professional.

Screenshot Aircall

Essential

Essential kost €30 per gebruiker per maand. Het is een flexibele oplossing gekenmerkt door eenvoud. Je krijgt hiervoor onder meer een ongelimiteerd aantal inkomende telefoontjes en duizend minuten aan uitgaande gesprekken.

Professional

Professional kost €50 per gebruiker per maand. Het aantal inkomende én uitgaande belletjes is ongelimiteerd en je kunt Aircall met dit pakket koppelen aan bijvoorbeeld Salesforce.

2. CloudTalk

Wat is CloudTalk?

CloudTalk is eveneens een cloud-based VoIP-app waarmee je onder meer VoIP-telefoontjes kunt afhandelen. Ze helpen je in het aanbieden van exceptioneel goede klantenservice en onderscheiden zich op het gebied van efficiëntie en betrouwbaarheid.

Wat zijn de belangrijkste features van CloudTalk?

Gebruik Smart IVR om de juiste telefoontjes op het juiste moment te plegen

Dit laat zien wat de beste momenten om te bellen zijn, aan de hand van opgegeven criteria over onder meer taal, producten en locaties.

Betaal géén kosten voor inkomende gesprekken

Alle inkomende gesprekken zijn namelijk gratis.

Maak gebruik van CloudTalk Support

CloudTalk Support geeft je inzicht over je belgedrag aan de hand van bijvoorbeeld real-time analytics, zodat je eventuele knelpunten direct kunt verbeteren.

Wat kost CloudTalk?

CloudTalk werkt met de volgende vier pakketten:

  • Starter
  • Essential
  • Expert
  • Custom
Screenshot CloudTalk

Starter

Starter kost €25 per gebruiker per maand. Je krijgt hiervoor onder meer een ongelimiteerd aantal inkomende gesprekken en het gebruik van CloudTalks mobiele VoIP-app.

Essential

Essential kost €30 per gebruiker per maand. Je krijgt hiervoor onder meer alle features van Starter, geavanceerde analytics en de mogelijkheid om sms’jes te versturen.

Expert

Expert kost €50 per gebruiker per maand. Je krijgt hiervoor onder meer alle features van Essential, integratie met Salesforce en een speech-to-text-functie.

Custom

CloudTalk biedt grote bedrijven de mogelijkheid op maat gemaakte pakketten te bestellen. De prijzen hiervoor zijn op aanvraag.

3. Talkdesk

Wat is Talkdesk?

Talkdesk biedt verschillende, cloud-based oplossingen voor zo’n beetje alles wat telefonie aangaat en VoIP-services maken daar deel vanuit. Het gebruik van Talkdesk helpt ondernemers tijdens het rapporteren, bekijken en zelfs terugluisteren van gesprekken met klanten.

Het bedrijf is daarnaast bijzonder innovatief en werkt jaarlijks aan honderden nieuwe verbeteringen.

Wat zijn de belangrijkste features van Talkdesk?

Profiteer van Talkdesks AI-mogelijkheden

Artificial Intelligence helpt je bijvoorbeeld om klanten automatisch te woord te staan.

Gebruik de Talkdesk Studio™ voor een schematische weergave van alle gesprekken met de klant

De Studio is een slimme manier om eenvoudig al je initiële telefoon- én follow-up-gesprekken te zien.

Pleeg VoIP-telefoontjes in de hoogste gesprekskwaliteit

Talkdesk staat bekend om zijn kwaliteit van VoIP-bellen.

Wat kost Talkdesk?

Talkdesk werkt met vier verschillende betaalmogelijkheden:

  • CX Cloud Essentials
  • CX Cloud Elevate
  • CX Cloud Elite
  • Experience Clouds
Screenshot Talkdesk

CX Cloud Essentials

CX Cloud Essentials kost $75 per gebruiker per maand. Je krijgt hiervoor alle essentiële features voor het onderhouden van je eigen contactcentrum, inclusief dashboards en rapportages.

CX Cloud Elevate

CX Cloud Elevate kost $95 per gebruiker per maand. Je ontvangt hiervoor alles wat je nodig hebt voor het verbeteren van de klantervaring, waaronder automatische notificaties en de mogelijkheid om je scherm op te nemen.

CX Cloud Elite

CX Cloud Elite kost $125 per gebruiker per maand. Je ontvangt hiervoor alles benodigdheden om inzichten om te toveren tot resultaten, zoals Performance Management en Agent Assist.

Experience Cloud

Experience Cloud is bedoeld voor grote organisaties met ingewikkelde communicatiestructuren. De prijs hiervoor is op aanvraag.

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik VoIP als zzp’er gebruiken?

VoIP-bellen is slim voor iedere ondernemer, simpelweg omdat het veel goedkoper is dan regulier bellen. Met name internationale telefoontjes drukken, mits je gebruik maakt van VoIP, aardig op de kosten.

Het is daarbij slim om gebruik te maken van een uitgebreid VoIP-programma. Dit zorgt er allereerst voor dat je überhaupt VoIP kunt bellen, maar helpen je ook aan méér inzicht in de telefonische reis van je klant. 

Sommige softwarepakketten laten je bijvoorbeeld zien hoeveel follow-up-gesprekken er al hebben plaatsgevonden. Dat is stukken handiger dan de boel op een kladblok bijhouden.

Waar moet ik op letten tijdens het kiezen voor VoIP-software?

Wat de beste VoIP-software is? Dat is lastig te zeggen. VoIP-software komt tenslotte voor in veel soorten en maten. Het ene pakket is nog uitgebreider dan de ander, maar vaak heb je veel functionaliteiten van VoID als zzp’er helemaal niet nodig.

We raden je daarom altijd aan om vooraf goed voor jezelf te bepalen wat je uit de VoIP-software wil halen. Kies op basis daarvan het pakket dat het meest voldoet aan je persoonlijke wensen en voorkeuren.

Let er daarnaast goed op welke VoIP-software voor Windows geschikt is én wat de beste VoIP-app voor iPhones is.

Welke VoIP-software is het goedkoopst?

Het Starter-pakket van CloudTalk is het goedkoopst. Je betaalt hier €25 per gebruiker per maand.

Auteur

Schrijf een reactie