Zoek naar:

Deals worden meestal niet in één keer gesloten. Ze vragen doorgaans om een vervolgbelletje, een tweede afspraak of een follow-up-mail. Een salesprogramma helpt je tijdens het bijhouden hoever in de pijplijn jouw sales zich precies bevinden. Dit kun je tenslotte bij drie deals in wording nog wel op een kladblok bijhouden, maar niet bij honderd mogelijke verkopen. De volgende softwarepakketten helpen je met dit probleem.

1. Microsoft Dynamics CRM

Wat is Microsoft Dynamics CRM?

Microsoft Dynamics CRM is software van – je raadt het al – Microsoft! Het is een compleet CRM-systeem dat zich richt op alle aspecten van Customer Relationship Management. Deze aspecten zijn op te delen in een aantal business area’s. Sales is er één van.

De business area Sales helpt je bijvoorbeeld in het bijhouden van deals. Het is daarmee een voor de hand liggende optie voor zzp’ers die hun business willen laten groeien.

Wat zijn de belangrijkste features van Microsoft Dynamics CRM?

Verbeter de algehele ervaring van klanten

Breng je verkopen beter in beeld met behulp van Sales. Je krijgt hiermee méér inzicht in waar je klanten nu écht op zoek naar zijn. Dat vereenvoudigt het verbeteren van de algehele klantervaring.

Profiteer van Microsofts AI-mogelijkheden

Artificial Intelligence (AI) helpt je tijdens het (deels) automatiseren van het salesproject. Dat scheelt behóórlijk in tijd.

Personaliseer je services

Microsoft Dynamics CRM ondersteunt je in het bijhouden van interacties met je klanten. Dat leidt indirect weer tot méér verkopen.

Screenshot Microsoft Dynamics 365 Sales

Wat kost Microsoft Dynamics CRM?

Je hoeft niet de complete software van Microsoft Dynamics CRM te kopen: dat zou een prijzige grap worden. Koop in plaats daarvan alleen de business area Sales. Dat kan aan de hand van de volgende vier pakketten:

  • Sales Professional
  • Sales Enterprise
  • Sales Premium
  • Microsoft Relationship Sales

Sales Professional is met $65 per gebruiker per maand de goedkoopste mogelijkheid; Microsoft Relationship Sales is met $162 per gebruiker per maand de prijzigste variant.

Duurdere pakketen bieden vanzelfsprekend meer voordelen dan goedkopere uitvoeringen. Bekijk de website van Microsoft Dynamics CRM om te ontdekken welke voordelen dit precies zijn.

2. Pipedrive

Wat is Pipedrive?

Pipedrive is CRM-software voor verkopers gemaakt door verkopers. Het programma helpt je onder meer in het beheren van de voortgang van je deals. 

Dat gebeurt aan de hand van een zogenoemde pijplijn. Je kunt binnen deze schematische weergave het een en ander verslepen, zoals contactpersonen en agendagegevens. Onduidelijke spreadsheets worden daarmee verleden tijd.

Wat zijn de belangrijkste features van Pipedrive?

Verhoog je verkoopkansen door vervolgacties toe te voegen

Telefoontjes en e-mails, bijvoorbeeld. Je krijgt vervolgens bij alle acties herinneringen.

Wijs specifieke deals als prioriteit aan

Het wordt daarmee makkelijker om – voor deze deals – acties op te volgen.

Profiteer van de gebruiksvriendelijkheid

Pipedrive is simpel te gebruiken. Het is bijvoorbeeld erg makkelijk om een pijplijn met verschillende stadiums te ontwikkelen.

Wat kost Pipedrive?

Pipedrive biedt de volgende mogelijkheden:

  • Essential
  • Advanced
  • Professional
  • Enterprise
Screenshot Pipedrive

Essential

Essential kost €12,50 per gebruiker per maand bij een jaarabonnement. Je kunt hiermee alles beter organiseren en eenvoudige verkoopprocessen aanmaken.

Advanced

Advanced kost €24,90 per gebruiker per maand bij een jaarabonnement. Je groeit hiermee sneller, met gebruiksvriendelijke e-mail en automatisering.

Professional

Professional kost €49,90 per gebruiker per maand bij een jaarabonnement. Dit pakket bevat alles wat je nodig hebt om je prestaties en omzet te verhogen.

Enterprise

Enterprise kost €99 per gebruiker per maand bij een jaarabonnement. Dit pakket kent geen beperkingen en de beste ondersteuning.

3. Sage

Wat is Sage?

Sage maakt bedrijfsbeheersoftware voor uiteenlopende ondernemers, waaronder zzp’ers. Ze ontwikkelen bijvoorbeeld boekhoudpakketten, maar ook ERP- én CRM-systemen. 

Laatstgenoemden kunnen ook functioneren als salessoftware voor zzp’ers. Sage biedt twee varianten: Sales 100 Automation en Sage 100 Customer Success.

Sage 100 Sales Automation

Sage 100 Sales Automation verhoogt je bedrijfsefficiëntie en laat je bedrijf groeien. Dit doet het pakket onder meer door informatie over de prospecten te centraliseren.

Sage 100 Customer Succes

Sage 100 Customer Succes optimaliseert je diensten en verhoogt je klantenloyaliteit. Dit doet het pakket onder meer door informatie over je klanten te centraliseren.

Wat zijn de belangrijkste features van Sage?

Ontwikkel méér inzicht in je eigenlijke prestaties

De CRM-systemen van Sage helpen je tijdens het genereren van rapporten, waardoor je precies weet hoe je sales ervoor staan.

Automatiseer je sales

Bestellingen verwerken, leads beheren, verkoopprognoses opstellen…

Sage automatiseert het allemaal en daarmee hou jij méér tijd over voor je eigenlijke werk.

Werk aan gerichte marketingcampagnes

Meer info over je sales kan leiden tot gerichtere campagnes. Het wordt daardoor mogelijk om binnen enkele minuten complete marketingstrategieën te verwezenlijken.

Wat kost Sage?

Sage is bekend vanwege het ontwikkelen van op maat gemaakte bedrijfsbeheersoftware. De prijzen zijn daardoor op aanvraag.

4. Salesforce

Wat is Salesforce?

Salesforce is een internationaal gerenommeerde organisatie gespecialiseerd in het leveren van CRM-software. Ze bieden bijvoorbeeld het pakket Customer 360, waarmee je zo’n beetje alle aan klanten verwante processen stroomlijnt. Sales maakt hier vanzelfsprekend deel van uit.

Het is daarnaast mogelijk om alléén het pakket Sales Cloud af te nemen. Deze dienst richt zich specifiek op je verkopen en hoe je deze kunt verbeteren.

Wat zijn de belangrijkste features van Salesforce?

Gebruik één informatiebron om alle verwachtingen van je klanten te overtreffen

De toonaangevende Analytics- en AI-functies van Salesforce helpen je in het optimaal benutten van je data.

Gebruik prognosetools en lead management om deals helemaal af te stemmen op je klanten

Beter afgestemde aanbiedingen resulteren doorgaans in méér verkopen.

Haal op het juiste moment de juiste deals binnen

Dat doe je door het gebruik van Sales Cloud te combineren met het gebruik van Data.com.

Wat kost Salesforce?

Het gebruik van Sales Cloud kan aan de hand van vier pakketten:

  • Essentials
  • Professional
  • Enterprise
  • Unlimited
Screenshot Salesforce

Essentials

Essentials kost €25 per gebruiker per maand. Je krijgt dan een kant-en-klaar CRM-systeem voor maximaal tien gebruikers.

Professional

Professional kost €75 per gebruiker per maand. Je krijgt dan een compleet CRM voor teams van elke omvang.

Enterprise

Enterprise kost €150 per gebruiker per maand. Je krijgt dan het meest uitgebreide CRM-systeem voor je bedrijf.

Unlimited

Unlimited kost €300 per gebruiker per maand. Je krijgt dan onbeperkte CRM power en -ondersteuning.

5. Zoho

Wat is Zoho?

Zoho maakt apps specifiek voor groeiende businesses. Deze losse apps zijn te bundelen tot op maat gemaakte én kant-en-klare CRM-systemen. Het wordt met zo’n systeem onder meer mogelijk je zzp-sales een boost te geven.

Een voorbeeld van zo’n kant-en-klaar CRM-systeem is Zoho SalesIQ. Dit systeem bestaat uit diverse tools die allemaal bijdragen aan betere zzp-sales, meer freelance salesopdrachten én een snellere conversie van leads – en dat allemaal met een minimale inspanning.

Wat zijn de belangrijkste features van Zoho?

Gebruik bots om praatjes met je klanten te maken

Deze chatbots zijn in staat om allerlei basisvragen te beantwoorden. Scheelt jou weer tijd!

Segmenteer leads en pas je interactie hier op aan

Meer afgestemde interactie zorgt doorgaans voor een betere context van eventuele verkoopgesprekken – en dus voor meer sales.

Bespaar tijd dankzij automatiseringen

Zoho’s CRM-oplossingen staan bekend om hun automatiseringen. Het kost je daardoor relatief minder tijd om leads te starten en follow-ups te ontwikkelen.

Wat kost Zoho?

Zoho SalesIQ werkt met vier pakketten die we hieronder nader toelichten.

Screenshot Zoho SalesIQ

Gratis

De gratis versie van Zoho SalesIQ geeft drie operators de mogelijkheid om gebruik te maken van hoofdfuncties, zoals het delen van bestanden, standaardantwoorden en honderd chatsessies per maand.

Basic

Basic kost €7 per gebruiker per maand. Je krijgt dan onder meer alle functies van Gratis en integraties met apps van derden.

Professional

Professional kost €12,75 per gebruiker per maand. Je krijgt dan onder meer alle functies van Basic en een onbeperkt aantal chatsessies.

Enterprise

Enterprise kost €20 per gebruiker per maand. Je krijgt dan onder meer alle functies van Professional en tien op maat gemaakte chatbots.

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik als zzp’er salessoftware gebruiken?

Startende zzp’ers kunnen info over sales nog op een kladblok bijhouden. Dat verandert echter behóórlijk wanneer je onderneming groeit en groeit. Salesprogramma’s kunnen je dan helpen om alle aspecten van een verkooptraject alsnog te registreren. 

Voorbeelden van aspecten zijn de fase waarin het verkooptraject zich bevindt, maar ook info over de klant waarmee je zaken doet.

Waar moet ik op letten bij het kiezen van salessoftware?

Plannen om een sales-app aan te schaffen? Hou er dan wél rekening mee dat deze pakketten vaak enorm uitgebreid zijn. Zzp’ers hebben niet altijd alle functies nodig, maar betalen dan wél de hoofdprijs.

We adviseren je daarom om vóór een eventuele aanschaf goed de lijst aan functionaliteiten te bekijken. Ga daarbij voor jezelf na of je alle functies echt nodig hebt. Een basale variant volstaat wanneer dat niet het geval is.

Welke salessoftware is het goedkoopst?

De prijzen voor een sales-CRM-systeem zijn bij sommige aanbieders op aanvraag, maar het lijkt ons veilig om te stellen dat Zoho het goedkoopst is. Hun salesagent-app Zoho SalesIQ biedt namelijk een gratis versie.

De eerstvolgende betaalde versie is overigens ook niet heel prijzig. Deze kost €7 per gebruiker per maand.

Auteur

Schrijf een reactie