Zoek naar:

Kassasoftware verwijst simpelweg naar het systeem achter de kassa zelf. Het helpt je bijvoorbeeld met voorraadbeheer, ordermanagement en het bijhouden van klantgegevens. Zzp’ers die actief zijn in bijvoorbeeld de retail en groothandel hebben mogelijk baat bij dit soort software. We zijn daarom begonnen met kassasystemen vergelijken. Check zéker of er ook iets voor jou bijzit!

1. Afosto

Wat is Afosto?

Afosto is géén specifiek kassasysteem, maar een platform dat apps maakt die klanten helpen hun bedrijfsprocessen te optimaliseren. 

Eén van die apps is dus een kassasysteem: de zogenoemde Afosto POS (Point Of Sale) waarmee je B2B- en B2C-platforms, zowel offline als online, tot één platform integreert.

Wat zijn de belangrijkste features van Afosto?

Breid de mogelijkheden uit voor je B2B- én B2C-klanten

Het kassasysteem gebruikt één database met klant-, product- en verkoopinformatie. Orders komen binnen in een duidelijk overzicht.

Bereid jezelf voor op de toekomst

Retailers maken doorgaans gebruik van verouderde en soms zelfs analoge kassasystemen. Afosto POS daarentegen is uiterst modern, met veel mogelijkheden rondom rapportages, data-analyses en nieuwe producten.

Manage meerdere locaties en gebruikers

Afonso POS werkt met gepersonaliseerde machtigingen per gebruiker, cross-channel-beheer van klanten en orders én een gecentraliseerde klanthistorie.

Wat kost Afonso?

De prijs voor Afonso POS is op aanvraag.

2. BizzCloud

Wat is BizzCloud?

BizzCloud is, in tegenstelling tot Afosto, wél specifiek gericht op de ontwikkeling van kassaprogramma’s. Ze doen dit voor de retail en de horeca en bieden hen cloud-based-oplossingen met functies omtrent voorraadmanagement. Het is daarbij mogelijk om diverse webshops te koppelen tot één zogenoemd omnikanaal.

Wat zijn de belangrijkste features van BizzCloud?

Verhoog de kwaliteit van je service

BizzCloud helpt je de kwaliteit van je service te verhogen door middel van real-time rapportages en toegespitste oplossingen voor horeca en retail. 

De horeca-oplossing komt bijvoorbeeld met een aanpasbare tafelindeling en een vloerplan, waar de retailversie wordt geleverd met voorraadbeheer van offline én online verkopen.

Voeg extra functionaliteiten en functies toe

BizzCloud biedt flexibele en schaalbare software. Alle oplossingen zijn modulair, wat inhoudt dat je makkelijk functionaliteiten kunt toevoegen wanneer je bedrijf groeit.

Profiteer van bijgeleverde boekhoudintegraties

De kassasoftware is eenvoudig te koppelen aan verschillende belangrijke boekhoudpakketten, waaronder Exact en Snelstart.

Wat kost BizzCloud?

De prijzen van BizzCloud zijn allereerst afhankelijk van de sector waarin je actief bent: horeca of retail.

Prijzen BizzCloud Horeca

Horeca

Kassa als zzp’er in de horeca nodig? Kies dan uit drie pakketten: Horeca Kassa (€27,50 per maand), Horeca Compleet (€57,50 per maand) of Horeca Geavanceerd (€87,50 per maand).

Duurdere pakketten bieden meer functionaliteiten en zijn te gebruiken voor meerdere kassa’s en door meerdere gebruikers. 

Voorbeeld: Horeca Kassa biedt geen mogelijkheden tot facturering en boekhouden, maar Horeca Compleet en Horeca Geavanceerd wel.

Prijzen BizzCloud Retail

Retail

Je kunt als zzp’er in de retail opnieuw kiezen voor drie pakketten: Kassa (€27,50 per maand), Kassa Plus (€57,50 per maand) of Compleet (€87,50 per maand).

Duurdere pakketten bieden ook hier meer functionaliteiten, zijn te gebruiken voor meerdere kassa’s en door meerdere gebruikers. 

Voorbeeld: Kassa biedt geen mogelijkheid tot inkoop- en verkoopmanagement, maar Kassa Plus en Compleet wel.

3. Count-IT

Wat is Count-IT?

Count-IT is een kassasysteem voor de horeca, retail en groothandel. Het POS-systeem wordt door de makers zelf omschreven als méér dan een kassasysteem, omdat het ook is te gebruiken als Customer Relationship Management (CRM)- en voorraadbeheersysteem, om maar wat te noemen. 

Dat alles gebeurt cloud-based, waardoor dit cloud-kassasysteem toegankelijk is op verschillende apparaten.

Wat zijn de belangrijkste features van Count-IT?

Gebruik méér functies dan alleen het POS-systeem

Count-IT helpt je bijvoorbeeld ook bij het managen van de voorraad aan de hand van real-time data-analyses.

Werk altijd en overal dankzij de Cloud

De software van het kassasysteem van Count-IT zorgt ervoor dat verkopen, producten en rapportages altijd binnen handbereik zijn.

Gebruik Count-IT vanaf ieder apparaat

De software is toegankelijk op een breed spectrum aan apparaten, waaronder Android- en iOS-desktops, laptops, tablets en telefoons.

Prijzen Count-IT

Wat kost Count-IT?

Count-IT werkt met drie tarieven: Light voor €35 per maand, Full voor €69 per maand én een op maat gemaakte variant met een prijs op aanvraag.

Het Light-pakket biedt onder meer een CRM-systeem, uitgebreide statistieken en een onbeperkt aantal gebruikers. 

Het Full-pakket breidt dit uit met onder meer facturatie, cadeaubonnen en koppelingen met programma’s als Mailchimp.

4. Lightspeed

Wat is Lightspeed?

Lightspeed is een kassasysteem voor ondernemers in de e-commerce, horeca en retail. Ze helpen je meerdere systemen tegelijkertijd te managen, geven je de mogelijkheid om op afstand of onderweg de boel in de gaten te houden én bereiden je voor op de toekomst met moderne, intuïtieve tools.

Wat zijn de belangrijkste features van Lightspeed?

Bereik klanten online én offline

Retails kunnen Lightspeed eCom gebruiken om online nieuwe doelgroepen te bereiken. Restaurants kunnen Lightspeed Delivery gebruiken om online kassasystemen te koppelen aan platforms als Thuisbezorgd.nl.

Werk met meerdere systemen tegelijkertijd

Lightspeed verzamelt alle gegevens op één plek, waardoor je efficiënt verschillende omzetstromen beheert.

Profiteer van uitzonderlijke klantenservice

Lightspeed onderscheidt zich van anderen door persoonlijke on-boarding, onbeperkt en 24/7 support, webinars, demo’s en video’s.

Wat kost Lightspeed?

De prijzen voor Lightspeed zijn afhankelijk van de branche waarin je werkt: in de horeca, in de retail of als webwinkel.

Prijzen Lightspeed Horeca

Horeca

Het kassasysteem dat Lightspeed horeca-ondernemers aanbiedt, kost €99 wanneer je maandelijks betaalt. Extra kassa’s kosten €19, eventuele add-ons kosten €9 of €19 (premium) per maand.

Prijzen Lightspeed Retail

Retail

De prijzen voor retail zijn afhankelijk van welk pakket je kiest:

  • Basis – €79 per maand
  • Standaard – €99 per maand
  • Geavanceerd – €149 per maand
  • Pro – €209 per maand
  • Enterprise – prijs op aanvraag

Prijzigere pakketten bevatten vanzelfsprekend meer functies. Het Basis-pakket bevat bijvoorbeeld geen eCom-mogelijkheden, maar alle andere varianten wel.

Prijzen Lightspeed Webwinkels

Webwinkels

De prijzen voor webwinkels zijn eveneens afhankelijk van welk pakket je kiest:

  • Essential – €49 per maand
  • Advanced – €89 per maand
  • Professional – €189 per maand
  • Enterprise – prijs op aanvraag

Duurdere pakketten bevatten ook hier meer functies. Het Essential-pakket heeft bijvoorbeeld geen optie tot retourmanagement, maar de andere versies wel.

5. myPOS

Wat is myPOS?

myPOS maakt pinapparaten zoals de myPOS Go en de myPOS Carbon, maar biedt ook allerlei diensten die bij het gebruik van zo’n apparaat komen kijken. Voorbeelden daarvan zijn myPOS Online (voor het maken van webshops met kassasoftware), myPOS-account (voor het altijd en overal accepteren van betalingen) en Facturering (voor het maken van versturen van digitale facturen). 

Het totaalplaatje functioneert daardoor uitstekend als kassasysteemsoftware en helpt bijvoorbeeld zzp’ers die een foodtruck hebben enorm bij de groei van hun bedrijf.

Wat zijn de belangrijkste features van myPOS?

Profiteer van het uitgebreide aanbod van pinautomaten

De myPOS Carbon, bijvoorbeeld. Een slimme pinautomaat die in wezen óók functioneert als kassasoftware.

Geef je afrekensysteem een boost

myPOS rekent af in twintig seconden en verhoogt je omzet met onder meer verbeterde omwisselingen, opwaarderingen na de verkoop en directe toegang tot je geld.

Haal alles uit de myPOS-pinautomaten met het bijbehorende POS-systeem

Dit systeem is de myPOS AppMarket en is te combineren met verschillende apps die speciaal zijn gemaakt voor betaalterminals.

Wat kost myPOS?

De prijsstelling van myPOS bestaat uit drie componenten:

  • De eventuele aanschaf van een betaalautomaat
  • De overboekingskosten
  • De transactiekosten

Ze werken dus in principe zonder abonnementen. Dat houdt in dat sommige diensten, zoals de betaalmethode myPOS Checkout, in beginsel gratis zijn te gebruiken.

We adviseren je om de website te checken om te kijken wat het gebruik van myPOS in jouw geval kost.

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik als zzp’er kassasoftware gebruiken?

Kassasoftware kopen is onvermijdelijk wanneer je als zzp’er actief bent in de horeca, retail of een webshop hebt. Het helpt klanten tijdens het afrekenen, maar ondersteunt je – afhankelijk van welke software je kiest – ook in het stroomlijnen van alle gegevens die bij zo’n transactie komen kijken. 

Denk hierbij bijvoorbeeld aan klantgegevens, maar ook aan betaalgegevens die vroeg of laat in je boekhouding terecht moeten komen.

Waar moet ik op letten bij het kiezen van kassasoftware?

Kassasoftware vergelijken is nooit een slecht idee. Check allereerst of de aanbieder biedt wat jij nodig hebt. Sommige bedrijven zijn namelijk specifiek gericht op ondernemers in de horeca, waar anderen ook eigenaren van webwinkels bedienen.

Ga daarna na of jouw beoogde aanbieder uitsluitend kassasoftware of méér aanbiedt. Partijen als BizzCloud en Lightspeed richten zich specifiek op het managen van alles wat er zoal via de kassa binnenkomt, maar een platform als Afosto combineert dit met andere bedrijfsprocessen. Dit kan handig zijn als je voor bijvoorbeeld het verwerken van klantgegevens nog geen software hebt.

Welke kassasoftware is gratis?

myPOS is een voorbeeld van gratis kassasoftware. Dit hangt echter wel af van welke diensten je precies gebruik wilt maken. Check de website voor meer informatie.

Meer voorbeelden van gratis kassasoftware kopen zijn er helaas (nog) niet.

Auteur

Schrijf een reactie