Onze ervaring in het kort
Holvi Lite is een redelijke optie voor zzp’ers, maar er zijn alternatieve zakelijke rekeningen die uitgebreidere functionaliteiten en betere klantenservice bieden.
🏅 Holvi Lite behoort niet tot de beste zzp rekeningen van 2024. Bekijk de top 3 beste zakelijke rekeningen uit ons jaarlijkse bankenonderzoek.
“Holvi Lite is een zakelijke rekening voor zzp’ers met een betaalbaar maandelijks tarief en flink wat gratis transacties. De klantenservice via live chat is handig maar, deze kan nog verbeterd worden in termen van snelheid en volledigheid van de antwoorden. Belangrijk om te weten is dat bepaalde functies, zoals iDEAL-betalingen en een integratie met een boekhoudpakket ontbreekt. We zijn van mening dat er betere alternatieven beschikbaar zijn die deze ontbrekende opties wel bieden”
Bij zzpdaily beoordelen we alle banken aan de hand van een vaste methode. Dat maakt het makkelijk voor jou als zzp’er om te vergelijken.
We beoordelen iedere bank op kosten, klantervaring en voorwaarden. Die scores voegen we vervolgens samen tot één eindscore. Zo scoort Holvi Lite:
Holvi brengt een vast maandelijks tarief van 9 euro in rekening, met 500 gratis transacties per maand. Een betaalpas is inbegrepen, evenals een virtuele kaart voor veilige online betalingen.
Holvi Lite is niet de meest voordelige zakelijke rekening op de markt, maar het is zeker ook niet de duurste.
Contant geld opnemen kost 2,5% per opname, dit is wat aan de hogere kant in vergelijking met andere banken.
Holvi biedt ondersteuning via een handige live chat. Je hebt snel contact met een echte medewerker en je hoeft niet eerst allerlei robotvragen te beantwoorden. Maar, volgens onze steekproeven zijn de antwoorden van de klantenservice soms niet helemaal volledig. Vaak moesten we vervolgvragen stellen, en het duurde soms wat langer voordat we een reactie ontvingen. Dit is zeker een onderdeel waar Holvi zich op kan verbeteren.
Wat we ook jammer vinden is dat de klantenservice niet bereikbaar is tijdens het weekend. Daarnaast is het goed om te weten dat de klantenservice communiceert in het Engels, dit kan misschien een probleem zijn voor sommige zzp’ers die de voorkeur geven aan communicatie in het Nederlands.
Wat we dan wel goed vonden, is de Holvi app. De app is gebruiksvriendelijk en erg snel. Dit heeft een positieve invloed op onze algemene beoordeling van Holvi klantervaring.
Naast Holvi Lite, biedt de bank met Holvi Pro ook een uitgebreiden pakket aan voor ondernemers. Dit zijn de belangrijkste verschillen:
Holvi Lite | Holvi Pro | |
---|---|---|
Maandelijkse kosten | € 9,00 | € 15,00 |
Kosten geld opnemen? | 2,5% | 2% |
Maak en stuur facturen? | ⛔️ | ✅ |
Holvi heeft een Finse bankvergunning, maar het valt niet onder het Europese depositogarantiestelsel. Dit betekent dat je geld niet dezelfde wettelijke bescherming heeft als bij traditionele banken.
Nee, je krijgt geen specifieke starterskorting bij het openen van een Holvi zakelijke rekening.
Holvi is een in Finland gevestigd fintech-bedrijf dat betrouwbaar opereert binnen de financiële regelgeving, maar het is belangrijk op te merken dat zij niet onder het Europese depositogarantiestelsel vallen en je geld niet beschermd is.
Holvi’s klantenservice is bereikbaar via de live chat in de app. De responstijden kunnen echter variëren, en de klantenservice is niet beschikbaar tijdens het weekend. Daarnaast is de communicatie in het Engels.
Nee, Holvi biedt geen verzekeringen, zakelijke spaarrekening, creditcards of zakelijk lenen aan. Wel kun je upgraden naar Holvi Pro.
Nee, op dit moment heeft de bank geen specifiek duurzaamheidsbeleid of initiatieven gericht op milieu en sociale verantwoordelijkheid.
Dit is belangrijk om te overwegen als duurzaamheid een belangrijke factor is in jouw financiële keuzes.
Ja, een bankrekening bij Holvi open je eenvoudig en gaat snel. De rekening is binnen 10 minuten actief. Het openen van de rekening kan volledig online.
Als je overstapt van een andere bank kun je helaas niet gebruik maken van een overstapservice.
De medewerkers in onze contactmomenten waren over het algemeen vriendelijk en behulpzaam. De antwoorden die we kregen kloppen inhoudelijk, de klantenservice heeft redelijke kennis van zaken.
Toen we meerdere vragen stelde duurde het even voordat alle vragen beantwoord werden.
Over het algemeen hebben we een redelijke ervaring met de klantenservice en vinden wij de kwaliteit van Holvi’s klantenservice minder dan andere banken.
zzpdaily onderzocht de gemiddelde reactietijd van de klantenservice. De resultaten zijn het gemiddelde van 5 contact momenten.
Hoelang tot er contact is met een medewerker telefonisch | Binnen 10 minuten |
Wat is de chat/whatsapp reactietijd buiten kantooruren (21:00 uur) | Binnen 16 uur |
Wat is de chat/whatsapp reactietijd binnen kantooruren (15:00 uur) | Binnen 10 minuten |
Chat/Whatsapp | ja |
Telefonisch | ja |
Contact vanuit de app (zonder controle vragen) | ja |
Extra contact mogelijkheid (e-mail, social media) | nee |
Nederlandstalige klantenservice | nee |
Bereikbaar in het weekend | nee |