Voordelen van zakelijke telefoonnummers voor ZZP

Als ZZP’er of ondernemer sta je voor vele uitdagingen en ben je eindverantwoordelijk voor de operatie van jouw bedrijf. Je wordt dan ook continue uitgedaagd en een van de eigenschappen van een succesvolle ondernemer is dan ook dat hij of zij geen uitdaging uit de weg gaat.

Op het gebied van efficiëntie met betrekking tot tijd en de kosten, alsook de dienstverlening zijn er vaak vele mogelijkheden om processen binnen de onderneming te verbeteren.

Een van de vlakken waar vaak veel winst behaald kan worden, is op het gebied van de communicatie tussen klant en het bedrijf. Er zijn tegenwoordig een stuk meer communicatiekanalen beschikbaar dan voorheen.

Zo maken bedrijven bijvoorbeeld gebruik van online chatdiensten en klantenservices via sociale media, zoals Facebook, Whatsapp en Twitter. Ondanks al deze nieuwere kanalen blijft telecommunicatie nog steeds een van de meest gekozen en meest efficiënte methodes op dit gebied.

Een 088 of 085 bedrijfsnummer

Voor een klant is het prettig om een bedrijf te kunnen bellen, omdat er op deze manier persoonlijke aandacht geboden kan worden ongeacht de afstand. Ook geeft dit de mogelijkheid om eenvoudig een vraagstuk te formuleren en ervoor te zorgen dat de boodschap duidelijk overkomt.

Als bedrijf is het dan ook belangrijk om goed bereikbaar te zijn. Een bedrijfsnummer zoals een 088 of een 085 nummer kan hierbij vele voordelen opleveren. 085 en 088 nummers zijn nieuwe bedrijfsnummers die vergelijkbare services leveren als de al langer bestaande 0900 nummers.

Het verschil met de 0900 servicenummers, is dat de 088 en 085 nummers een vele malen betere reputatie hebben en door klanten niet geassocieerd worden met lange wachttijden en hoge kosten.

Door gebruik te maken van keuzemenu’s kunnen informatiestromen geoptimaliseerd worden

Een groot voordeel aan het gebruik van een bedrijfsnummer is naast de professionele uitstraling, de efficiëntie en de tijdwinst die hiermee geboekt kan worden.

Door gebruik van een 088 of 085 nummer te maken, kan er een specifiek keuzemenu worden ingesteld die je zelf in kan spreken passend bij de toon van jouw onderneming. Ook is het mogelijk om zelf te bepalen van welke wachttonen er eventueel gebruik gemaakt dient te worden. Sommige vraagstukken kunnen eenvoudig opgelost worden.

Soms is menselijke interventie niet eens nodig om de klant volledig van dienst te kunnen zijn. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan informatie omtrent, openingstijden, storingen of eenvoudige processen om iets gedaan te krijgen.

Door dit te integreren in het keuzemenu kun je ervoor zorgen dat je als ZZP’er minder aan de telefoon zit, maar wel dezelfde service kan leveren.

Een bedrijfsnummer biedt de mogelijkheid om gesprekken op te nemen of door te schakelen

Een bedrijfsnummer wordt vrijwel altijd geleverd als een totaalpakket. Als ondernemer is er de mogelijkheid tijdens een 088 nummer aanvragen, een serie telefoonnummers aan te schaffen. Dit kan bijvoorbeeld erg handig zijn wanneer er meerdere vestigingen binnen de onderneming zijn of wanneer je andere nummers voor specifieke afdelingen wilt gebruiken. 085 nummer aanvragen kan ook los.

Qua service en opties zit er weinig verschil tussen de 088 en 085 nummers en beide hebben een landelijke uitstraling. Wanneer je een bedrijf runt waarbij telecommunicatie gebruikt wordt om contracten af te sluiten of financiële toezeggingen of overeenkomsten te sluiten dan is een bedrijfsnummer vaak handig, omdat hiermee gesprekken automatisch kunnen worden opgenomen.

Dit is vaak nodig om telefonische toezeggingen of contracten rechtsgeldig te maken. Wanneer je zelf niet aanwezig bent op kantoor is het ook mogelijk om via hetzelfde 088 of 085 nummer op je mobiel gebeld te worden.

De bedrijfsnummers bieden namelijk de optie om doorgeschakeld te worden, zodat je overal waar je bent je bedrijf kan vertegenwoordigen.

Reactie toevoegen

Navigeer