Search for:

Als zzp’er is het belangrijk om aan online marketing te doen. Online marketing is een goede manier om je bedrijf te promoten: een verzamelnaam voor verschillende manieren om je product of dienst onder de aandacht te brengen via het internet.

Daarvoor zijn veel verschillende mogelijkheden en er komen er steeds meer bij. Het is daarom soms lastig om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. In dit artikel geven we informatie over de mogelijkheden die online marketing kan bieden voor zzp’ers.

Zorg voor een goede website

Begin je voor jezelf? Dan wordt er min of meer van je verwacht dat je een eigen website hebt. Je klanten verwachten dat ze online informatie kunnen vinden over je bedrijf. Een website zorgt ervoor dat je online beter zichtbaar bent.

De meeste consumenten doen naonderzoek voordat ze iets kopen. Zelfs als ze weten wat ze nodig hebben. Heb je geen website? Dan kan dat onprofessioneel overkomen. Daarnaast is een website een onmisbare tool om aan nieuwe klanten te komen.

Heb je eenmaal een website? Dan is het zaak om daar genoeg tijd in te stoppen. Je moet je website blijven optimaliseren om meer verkeer te trekken. 

Maak gebruik van social media

Consumenten spenderen meer en meer tijd op social media. Met een goede social media-strategie vergroot je het bereik van je bedrijf en maak je klanten tot fans van jouw onderneming.

Bij een goede social media-strategie is het belangrijk dat deze goed is afgestemd op je doelgroep. Onderzoek dus eerst waar je doelgroep zich bevindt. Het heeft namelijk geen zin om in te zetten op social media kanalen waar je doelgroep niet aanwezig is.

Laat je expertise zien

Om te laten zien dat jij een expert bent in je vakgebied en om meer verkeer op je website te genereren, is het slim om een contentstrategie te ontwikkelen. Het doel is niet alleen maar om je producten of diensten te verkopen, maar om als expert in je vakgebied erkend te worden. Je biedt potentiële klanten de informatie waar ze naar op zoek zijn om een goede keuze te maken. Iets waar jij de klant waarschijnlijk goed kunt helpen.

Heeft een potentiële klant tijdens zijn onderzoek een goed gevoel bij de informatie die jij deelt? Dan is de klant eerder geneigd contact met je op te nemen. Met content kun je dus zowel je expertise laten zien als meer bezoekers naar je website trekken en leads genereren. 

Adverteer online

Zorgen dat je genoeg opdrachten krijgt, is belangrijk. Wil je snel resultaat zien? Dan kun je meer leads verzamelen met behulp van online advertering. Dit kun je bijvoorbeeld doen via Google.

Als je adverteert via Google Ads kies je een aantal zoekwoorden uit die relevant zijn voor jouw product of dienst. Wordt er op deze woorden gezocht? Dan verschijnt jouw advertentie in beeld. Je betaalt pas wanneer er op je advertentie wordt geklikt. Zorg voor een goede landingspagina waar een bezoeker iets kan doen. Dit wordt ook wel de call-to-action genoemd. Je kunt daarbij denken aan een formulier waarbij de bezoeker zijn gegevens kan achterlaten. 

Verbreed je producten en diensten aanbod

Een manier om je bedrijf te laten groeien, is het verbreden van het producten of dienstenaanbod. Doe in eerste instantie waar je goed in bent en kijk waar je kunt uitbreiden. Dit kun je doen door het aangaan van samenwerkingen met andere partijen die in het verlengde liggen of aanvullingen zijn op je eigen diensten of producten. 

Een online marketing bureau inschakelen 

Denk je na het lezen van alle bovenstaande informatie – daar heb ik helemaal geen tijd voor? Dan is het slim om een online marketing bureau in te huren. Een online marketingbureau kan je helpen met het opzetten van een online marketingstrategie en deze voor je uitvoeren.

Het voordeel van online marketing is dat de resultaten erg goed meetbaar zijn. Je kunt dus precies zien hoe effectief de uitgevoerde werkzaamheden geweest zijn en wat ze hebben opgeleverd. Daarnaast heeft een online marketing bureau veel ervaring, waardoor ze hun werkzaamheden zeer efficiënt kunnen uitvoeren en ongeveer weten wat je kunt verwachten met betrekking tot jouw product of dienst.

Tools2Grow is bijvoorbeeld zo’n bureau. Met meer dan tien jaar ervaring en meer dan vijftig succesvolle projecten weten zij exact hoe ze jouw kunnen helpen je producten of diensten online in de markt te zetten.  

Auteur

Schrijf een reactie