Hoe kom je boven aan in Google als ondernemer?

Tegenwoordig heeft bijna iedere ondernemer een website. Sommigen gebruiken de website enkel om informatie te verschaffen aan klanten en leveranciers. De moderne ondernemer zet zijn website vooral in voor de aanwas van nieuwe klanten, en om bestaande klanten goed van dienst te zijn. Maar hoe goed doet je website zijn werk als je in Google niet bij de eerste paar resultaten hoort? Veel ondernemers hebben hiermee te maken en willen graag beter gevonden worden op Google maar weten weinig van de kosten (liever: investering) en de mogelijkheden.

Altijd bovenaan in Google

Tegenwoordig kijkt bijna geen enkele bezoeker verder dan de eerste pagina van Google. Dit zijn de eerste tien resultaten. Als je wilt scoren moet je daar dus bij staan. Beter is een plek in de top 5, zodat je meestal zichtbaar bent zonder dat de gebruiker hoeft te scrollen. Dit levert je significant meer bezoekers op. Als je een specialist in de arm neemt die weet hoe hoger komen in Google werkt dan levert dat al snel meer geld op dan hij kost. En als je eenmaal een goede positie hebt kost het weinig moeite om die plek te behouden.

Conversie optimalisatie

Oke, je hebt een mooie website, goede content, een goede plek in Google en veel bezoekers. Dan is dat het moment om te zorgen voor een hogere conversie. Een specialist kan samen met jou kijken naar de mogelijkheden om te zorgen dat je nog meer leads of bestellingen krijgt. Er zijn verschillende tests gedaan waaruit blijkt dat kleine aanpassingen soms grote gevolgen hebben. Wist je bijvoorbeeld dat een oranje bestelknop meer bestellingen oplevert dan een groene? En waarom denk je dat je in de digitale winkelwagen altijd een leuke combinatiedeal krijgt aangeboden? Ook hier geldt dat een specialist meer oplevert dan hij kost.

Reactie toevoegen

Navigeer