Zoek naar:

Met affiliate marketing kun je een goede boterham verdienen. Om ervoor te zorgen dat die boterham rijk belegd is, is er wel het een en ander nodig. Er bestaan namelijk duizenden vergelijkingssites, die allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben. Aan jou de taak om met jouw sites eruit te springen. Dit artikel gaat je daarbij helpen, met 5 handige tips.

Vind de juiste niche

Het belangrijkste is dat je actief bent in een niche (of niches) waar je affiniteit mee hebt. Dit maakt het veel makkelijker om een mooie website op te zetten en deze van de juiste teksten en plaatjes te voorzien. Die content is overigens niet zomaar gemaakt. Je hebt om te beginnen veel content nodig, en dit moet SEO-proof zijn. 

Jouw content moet een magneet zijn voor de zoekmachines van Google. Schroom ook niet om een expert om hulp te vragen. Door te weten hoe de verkopen op bijvoorbeeld Bol.com en Amazon werken en hoe je daar met je website op in kunt spelen, is de kans groot dat jouw site een succes wordt. 

Hier kun je bekijken wat een expert voor je kan betekenen.

Het proces is belangrijker dan geld

Dat geld komt wel. Het is logisch dat dit de voornaamste focus is als je begint, maar het proces is veel belangrijker. Het vinden van de juiste niche en het maken van een unieke website horen hier zeker bij. 

Door veel aandacht te besteden aan het proces en de adverteerders, wordt je site aantrekkelijker en beter. Met als resultaat dat je succesvoller wordt dan mensen die het alleen maar om het geld te doen is.

Geduld is een schone zaak

Affiliate marketing is een beetje als vissen. Het kan even duren voordat je beet hebt. Om geld te verdienen met affiliate websites moet je maanden wachten. Dat betekent overigens niet dat je niks hoeft te doen. De website moet wel worden bijgehouden en geoptimaliseerd. Hoe beter je website wordt, hoe groter de kans dat deze succesvol gaat zijn.

Neem de tijd voor de content

De content is erg belangrijk. Blijf zoeken naar originele invalshoeken en artikelen die de bezoekers informeren. Informeren is veel belangrijker dan klanten doorsturen. 

Mensen willen geïnformeerd worden en daar mag je best de nodige tekst voor uittrekken. Vierduizend woorden is beter dan duizend. Werk met een inhoudsopgave en met tussenkoppen. Werk je met gesproken tekst, dan is dat trouwens ook een pluspunt voor de vindbaarheid op Google.

Gebruiksvriendelijke website

Als laatste een open deur, maar toch gaat dit vaker dan nodig mis. Een gebruiksvriendelijke website is een vereiste om succesvol te zijn! Eenvoud is daarbij het toverwoord. 

Dat betekent dat je website er niet simpel uit moet zien, maar wel zo moet werken. Als het langer dan 10 seconden duurt voordat je bezoekers weten waar het menu staat, zijn ze weg en komen ze waarschijnlijk ook nooit meer terug.

Schrijf een reactie